Vraag

Onterechte doorbetaling van de toestelbundel

  • 9 May 2019
  • 11 reacties
  • 129 keer bekeken

In 2016 afgesloten contract bestaande uit een abonnement en een apart contract voor de financiering van het toestel met de duur van 24 maanden.

Na contact met de chat geeft men aan dat ik eerst moet verlengen voordat de toestelbundel stopt.

Toestelbundel is afgesloten met KPN finance en heeft dus niets met het abonnement te maken. Nu na 24 maanden (ruim) gaat men nog steeds door met het incasseren van de toestelbundel.

Ik verwacht dat automatisch het incasseren van de toestelbundel stopt na 24 maanden, zoals in het financieel contract is overeengekomen. Waarom doet KPN dit niet?

Origineel contract is beschikbaar.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @ahuigsloot Dat vind ik een bijzondere uitleg. Het is hoe dan ook niet de bedoeling dat je langer voor je toestel doorbetaalt dan 24 maanden. Bij de nieuwe abonnementen is dit allemaal automatisch geregeld, maar bij oudere abonnementen komt het voor dat er actie ondernomen moet worden. Je hoeft echter niet eerst te verlengen als je dat niet wilt. Ik kan je hiervoor in contact brengen met een achterliggende afdeling. Je hebt je adresgegevens al achtergelaten in je Forum Profiel. Graag wil ik ook nog het mobiele nummer en je klantnummer weten. Wil je deze daar ook nog vermelden? Dan zet ik alles door en zal er contact met je worden opgenomen.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @ahuigsloot Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat het is omdat alles via een andere weg al in orde is. Als je mijn hulp nog nodig hebt lees ik graag je bericht!
Ik zal het mobiele nummer en klantnummer vermelden in het profiel. Ik heb het niet via een andere weg al kunnen regelen.
Reputatie 7
Badge +20
Prima. Ik heb je verhaal doorgezet naar een achterliggende afdeling. Zij zullen contact met je opnemen en met een oplossing komen.
@Bart_ Ik heb ook nu mijn contact nummer toegevoegd. ander nummer is van mijn dochter.
@Bart_ Heb een mail ontvangen, omdat ze me niet konden bereiken. Ik zie geen inkomende telefoongesprek van KPN op mijn mobiel contactmoment. Maar weer wordt daarin aangegeven te verlengen. Voordat ze het teveel betaalde kunnen berekenen. X maanden maal 9 euro toestelkosten is basisschool rekenen.
Nu actie graag, anders zie ik het als oplichting en zal ik aangifte doen.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @ahuigsloot Ik vermoed dat de collega's op het verkeerde nummer hebben gebeld. Er is al een nieuwe poging gedaan, maar mijn collega kreeg je niet te pakken. Zoals ik aangaf in mijn eerste bericht: je hoeft zeker niet langer dan 24 maanden door te betalen voor je toestel en je hoeft niet je abonnement te verlengen om deze kosten retour te krijgen. Wel zal er iets omgezet moeten worden, maar dat is geen verlenging. De collega zal het woensdagmiddag nogmaals proberen. Mocht je een ander tijdstip willen, laat het me dan weten.
@Bart_ Via een ander forum de oplossing achterhaald. De KPN medewerker dient het formulier " toestelkosten bij contract na 24 maanden" in te vullen en dan is het geregeld. Ik hoef dus niet gebeld te worden. De klantenservice 1ste lijn mag duidelijk geinformeerd worden over dit formulier.
Reputatie 7
Badge +20
Dat formulier heb ik voor je ingevuld, waarop een collega contact met je zoekt. Al is het maar om het één en ander toe te lichten. Ben je vandaag nog bereikbaar? Dan kan het in orde worden gemaakt.
@Bart_ Na 1600 ben ik telefonisch bereikbaar.
Reputatie 7
Badge +20
Prima, dan zal een collega je iets na 4'en bellen om alles door te spreken.

Reageer