Beantwoord

Onterechte factuur ontvangen na beëindiging abonnement

  • 24 November 2021
  • 20 reacties
  • 190 keer bekeken

Blij dat ik weg ben bij KPN. Wat een afschuwelijk bedrijf. Ik zat bij Telfort voor mijn mobiel. Die werd overgenomen door KPN. Een abonnement met gratis mobiel verlengen kost bijna 3x zoveel als bij Ben waar ik nu zit. Ik wilde 8 oktober j.l. overstappen naar BEN ,maar kon dat pas per 8 november ,dus ok. 

Maar toch kreeg ik een paar weken geleden een factuur over de periode van 8 november tot 7 december, E12,96 (n.b. E 0,00 verbruik voorgaande periode) Terwijl ik dus al per 8 november bij BEN zit….

Bel ik de klantenservice, hoogstwaarschijnlijk een extern bedrijf, wordt er doodleuk gezegd dat ik de factuur moet betalen, en dat ik het teveel betaalde na December terugkrijg.

Toen ik zei dat ik niet de onterechte factuur ga betalen , zei ze dat dat dan gevolgen heeft en er dan kosten bijkomen. En dat het bij iedereen zo gaat . Ik zei daar heb ik niets mee te maken, een incorrecte factuur is incorrect.

Ze liet me niet uitpraten en toen ik later haar in de rede viel, zei ze dat ik boos was en dit gesprek geen verder geen zin had  en “ik ga nu dit gesprek beëindigen” .. N.b. ik heb dit een paar weken geleden ook al meegemaakt

Klantenservice KPN 2021 …….

Zo professioneel in communicatie/ICT dat ze niet eens een correcte eind factuur kunnen sturen , en klanten die weggaan niet op een correcte manier kunnen behandelen….

De klantenservice laten ze doen door incapabele externen.

En een paar dagen later krijg je een e-mail van waarschijnlijk het hoofdkantoor om met vragen over hoe de klantenservice je geholpen heeft.

KPN, Ik wil er nooit meer iets mee te maken hebben. 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 24 November 2021, 16:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Badge +19

Het moment van beëindigen abonnement is bepalend.  Op het moment dat het abonnement stopt stopt ook het facturen.  Waarschijnlijk heeft het elkaar gekruist. Niets om je druk over te maken. De slotnota volgt vanzelf.

Dat is niet wat de onvriendelijk dame van de klantenservice mij vertelde..

Als ik nu niet betaal (en wacht tot eind december voor de restitutie ) dan kan ik gevolgen verwachten en extra kosten.

In een herinnering- email die ik vandaag kreeg staat dat ik binnen 5 dagen moet betalen. 

Ik ga dat niet doen, nogmaals een multinational in de ICT/communicatie moet in staat zijn een correcte eind-factuur te sturen. Ik gun dit afschuwelijk bedrijf niet dat mijn geld een maand onterecht op hun rekening staat.

 

en de klachten over de klantenservice worden afgehandeld door diezelfde klantenservice…...:rage:

Badge +19

Kpn heeft wettelijk de mogelijkheid om binnen twee maanden na het beëindigen van het abonnement de slotnota te sturen. Ga die strijd niet aan. Je verliest die strijd en de kosten zijn voor jou. Meerderen hebben het geprobeerd.  

Vroeger had je overal een interne klantenservice ,een medewerker die met je mee keek en het even voor je in de administratie aanpaste, zo gepiept.. Dat was service. Nu ben je alleen maar lastig. 

 

 

Kpn heeft wettelijk de mogelijkheid om binnen twee maanden na het beëindigen van het abonnement de slotnota te sturen. Ga die strijd niet aan. Je verliest die strijd en de kosten zijn voor jou. Meerderen hebben het geprobeerd.  

maar het is een factuur voor een abonnement over een periode dat ik geen abonnement (meer) heb bij KPN.

Dat is het hele punt. Daar hebben ze wettelijk geen recht toe. Het is gewoon een incorrecte factuur.

Desnoods laat ik het voorkomen, ga naar de media, RADAR etc. Zullen we zien wie hier gelijk heeft...

Joep1965 “Ga die strijd niet aan. Je verliest die strijd en de kosten zijn voor jou. Meerderen hebben het geprobeerd. “ 

blijkt dus dat KPN al vaker burgers onterecht op (hoge) kosten heeft gejaagd. Wat een vriendelijk bedrijf is dat dan…..en mensen vinden dit allemaal heel normaal…...

Badge +19

Kassa en Radar zullen niet onder de indruk zijn van je verhaal.  Overigens staat het in de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan.  Laat het rusten en maak er gewoon een leuke dag van.

Ja zo’n  bizarre denigrerende reactie was te verwachten…...maak er een leuke dag van……

mijn dag is prima ,gaat je niets aan...maar ik laat me niet belazeren door een multinational ….

n.b. ik heb de voorwaarden gelezen en er staat hier niets over in…..

 

Badge +12

@Johan 14 ik begrijp de frustratie maar hou het nestjes asjeblieft. 

Nogmaals mijn abonnement-overeenkomst met KPN is per 8 november 2021 beëindigd,

en er is dus geen enkele betalingsverplichting over een volgende abonnementsperiode mijnerzijds jegens de KPN…gewoon een principe-kwestie…

heeft niets met frustratie te maken….gewoon in je recht staan…..

Badge +19

Ja zo’n  bizarre denigrerende reactie was te verwachten…...maak er een leuke dag van……

mijn dag is prima ,gaat je niets aan...maar ik laat me niet belazeren door een multinational ….

n.b. ik heb de voorwaarden gelezen en er staat hier niets over in…..

 

Ik ben maar een gewone klant hoor. Op dit forum helpen klanten elkaar. Jammer dat je zo reageert. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Johan 14, ik begrijp je frustratie, het is niet fijn om nog te moeten betalen voor iets waar je geen gebruik meer van maakt. Nu is het vermoedelijk niet helemaal duidelijk hoe dit komt. Wanneer je opzegt komt dat in het systeem te staan en wordt er een slotfactuur opgemaakt tot de dag dat je klant was. Je betaalt in het voren. Het teveel betaalde wordt dan verrekend. Als ik zo je verhaal lees heeft de opzegging en de einddatum elkaar gekruist. Je kreeg vermoedelijk elke 8e een factuur. De daadwerkelijke factuur wordt nog een paar dagen eerder gemaakt en heeft zo nog weg gevonden naar jou. Dit is een geautomatiseerd systeem. Ik wil je dan aanraden om het te betalen. De 8e van volgende maand krijg je dan een slotnota en daarmee is de kous dan af. 

 

 

 

ik ga niet betalen omdat mijn abonnement-overeenkomst met KPN is al op 8 oktober per 8 november 2021 beëindigd,

en er is dus geen enkele betalingsverplichting over een volgende abonnementsperiode (8 november t/m 7 december) mijnerzijds jegens de KPN…gewoon een principe-kwestie…

heeft niets met frustratie te maken….gewoon in je recht staan…..

Dat het geautomatiseerde systeem van n.b. een communicatie/ICT bedrijf als KPN niet op orde is en niet eens in staat is een juist laatste factuur te sturen, wanneer je al een maand van tevoren de overstap geregeld hebt, dan is dat zeer kwalijk. 

Het meest bizarre in je reactie is wel de zin “het is niet fijn om nog te moeten betalen voor iets waar je geen gebruik meer van maakt.”  

hahaha ...ik moet helemaal niets, en al helemaal niet voor niet geleverde diensten…..

Heb keurig altijd betaald ...en heb geen enkele rekening meer lopen bij dit louche bedrijf KPN. Wil er niets meer mee te maken hebben.

Eerst een maand opzegtermijn eisen en dan een 2e maand onterecht abonnement laten betalen om dat wéér een maand laten (hopelijk) terug betaald te krijgen….

zie je niet in hoe corrupt dat is….hoe er gesjoemeld word met burgers, voor eigen gewin…..

Een interne klantenservice vroeger zou het administratief per direct hebben opgelost…..

nu gaat het alleen nog maar zo veel mogelijk geld te besparen, en langer in bezit te houden…..

Ik ben klaar met dat bedrijf.

 

 

Badge +12

Ik wens je succes in de strijd, maar winnen ga je die niet. Je bent het geld niet kwijt. Je krijgt het later toch gewoon terug? Ik snap dat je er een principekwestie van wilt maken maar maak er niet zo'n probleem van. Het is het niet waard..

Uhm, je zegt een maand opzeg termijn eisen, dit staat bij elke provider in de voorwaarden die je hebt geaccepteerd en onder tekend, en dan ga jij van iets een principe kwestie maken, trouwens ook iets dat in die zelfde voorwaarden staat, na beeindiging word de slot factuur opgemaakt kan dus zijn dat je een maand vooruit hebt betaald.

Nu ga jij er van alles bij halen en roepen dat het mafia praktijken zijn, op die manier zet je jezelf al met 3-0 achter, dus succes met de strijd, kost je meer tijd en moeite dan dat het je opleverd.

Het is eigenlijk helemaal geen strijd, er valt niets te winnen en het is eigenlijk geen principe-kwestie.

Het louche bedrijf KPN, ‘expert’ op het gebied van ICT/communicatie, lukt het klaarblijkelijk niet om een juiste laatste factuur te fabriceren bij het ruim op tijd aangeven van een beëindiging.

Dat ze het daar niet willen corrigeren dat is hun koppigheid, en hun klantonvriendelijkheid.

Als ZIJ moeilijk gaan doen over een bedrag van 12 euro waar ze helemaal geen recht op hebben, dan soit, so be it….and bring it on ! Ik lust ze rauw.

Ik buig voor niemand, zeker geen multi-national als KPN met hoogmoedswaanzin, denkend dat ze boven de wet staan met hun automatisering-systemen die “nou eenmaal zo werken”…….

 

Badge +19

Je hebt je punt gemaakt. Verdere discusie lijkt me zinloos. Succes met je strijd.

Kleine lettertjes duidelijk niet gelezen, en dan nog ongefundeerd een bedrijf openbaar beschuldigen kan je ook duur komen te staan, dus succes.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb al eens uitgelegd hoe het precies zit, evenals andere community leden. Ik zal er dus inhoudelijk niet verder op in gaan en dit topic sluiten. 

Wel wil ik nog even aangeven dat ik een aantal berichten verwijderd hebt, dan wel off topic of met reacties op de man af. Dat is tegen de huisregels.  Op dit forum gaan wij netjes met elkaar om en helpen wij daar wij elkaar kunnen helpen. Discussiëren mag, maar houdt het netjes.