Beantwoord

Ontevreden over teveel betaalde toestelkosten

  • 18 February 2019
  • 10 reacties
  • 130 keer bekeken

Hoi ik heb 13 maanden teveel toestelkosten betaald. in de winkel werd mij verteld dat ik alles terug zou krijgen. Na 8 weken ontving ik 8 tientjes zonder nota of factuur.
Na een telefoongesprek werd ik zo pissig dat ik alles bij kpn wilde opzeggen.
IIk moest blij zijn dat ik 80 euro kreeg en moest niet zeuren! Na 10 jaar klant he
Nu wil ik graag weg bij kpn maar met al mijn abonnementen 3 mobile abonnementen en alles in 1 pakket is dat mogelijk?

Admin: eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Bart_ 5 March 2019, 10:16

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20
@Leon1982v Wat een vreemd verhaal om te lezen. Het is vanzelfsprekend niet de bedoeling dat je teveel betaalt voor je toestel en als dit wel gebeurd dan kun je het teveel betaalde bedrag inderdaad terugkijken. Dat gaat altijd gepaard met óf een telefoongesprek óf een mail, ter verduidelijking. Je zou dus precies moeten weten waar je aan toe bent.

Bij jou is dat anders gelopen, lees ik terug, en je hebt zelfs bijzonder onaangenaam gesprek gevoerd toen je om extra uitleg vroeg. Ik ben niet bij het gesprek geweest, maar het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat je het gevoel krijgt dat je 'zeurt' en maar 'blij moet zijn' met een oplossing. Wanneer heeft dit precies gespeeld?

Ik kijk in elk geval graag met je mee, zodat ik wellicht het één en ander nog iets verder voor je kan toelichten. Ik heb daar wel je gegevens voor nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, het betreffende mobiele en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Hoi Bart het gaat om het abonnement van mijn vrouw ik zal vanavond even alle papieren zoeken.
Vanaf haar nieuwe abonnement is dit aan de gang. Is er een mailadres van jou waar ik mijn vedere verhaal en gegevens naartoe kan sturen.
Gr leon
Reputatie 7
Badge +20
Ha @Leon1982v Uitstekend. De relevante gegevens kun je in het Forum Profiel zetten. Het verhaal kun je hier doen: we werken zoveel mogelijk publiek, zodat meelezers ook iets aan de informatie hebben. Als je het toch liever privé wilt houden kun je me eventueel extra toelichting sturen via een privébericht. Ik lees het graag!
Reputatie 7
Badge +20
@Leon1982v Ik zie dat je je gegevens hebt vermeld. Het nummer dat er staat, is dat het nummer waar het ook om gaat? En wil je de situatie nog ietsje toelichten? Dan kan ik aan de slag!
Hoi het gaat om het abonnement van mijn vrouw.
Legitimatie nr (...)
Tel nr 06-☆☆☆☆2426
Contract begon op 05-10-2015
Beindigd op 02-11-2018
Het lijkt me ook niet zo een moeilijk rekensommetje daarom snap ik die 80 euro niet die bij ons gestort is. En nooit een betaalspecificatie gekregen.
Suc6 en bedankt vast
Reputatie 7
Badge +20
Dag Leon! Ik heb direct gekeken en ik denk dat ik het één en ander kan verduidelijken. Je hebt een hoger bedrag teruggekregen, dat echter deels is verrekend met de lopende factuur. Hierdoor lijkt het alsof je minder terug hebt gekregen. Ik heb de toelichting, inclusief bedragen, in een privébericht naar je gestuurd.

Wat ik trouwens wel wat apart vindt is dat je geen mail hebt ontvangen met de terugkoppeling en de verduidelijking. Die had je uiteraard wel moeten krijgen. Mijn excuses daarvoor en laat het me vooral weten als iets onduidelijk is.
Hoi Bart het is al een stuk duidelijker geworden.
Wat ik alleen nog niet snapt is de berekening Hoe kpn aan dat bedrag komt.
IK heb zelf het vermoeden dat er gewoon 10 euro toestelkosten per maand terug gestort is maar hoe komt kpn aan dat 10tje toestelkosten per maand ik heb dat nergens op papier staan.
En mijn vermoeden is dat we meer dan 10 euro toestelkosten per maand betaald zijn.
I zou t erg tof vinden om iets te zien hoe dit berekend is.
Evt met bijpassende sim only prijzen van die periode dat we teveel betaald hebben.
Reputatie 7
Badge +20
Ha @Leon1982v Goed om te horen dat het al wat duidelijker wordt. Ik denk dat ik dit ook wel kan toelichten. De berekening wordt als volgt gedaan: er wordt gekeken naar de sim only-variant van het abonnement dat je destijds had. Dit wordt afgezet tegen de prijs die je betaalde inclusief toestel, dit is de prijs van het abonnement dat je had. Het verschil is de toestelprijs per maand. Je betaalt je toestel uiteraard in twee jaar af en in jouw geval liep je abonnement van 5 november 2015 tot en met 5 november 2017. Je hebt je abonnement echter pas verlengd op 3 november 2018. Dat betekent dat je op twee dagen na een jaar lang te veel hebt betaald voor je toestel. Het rekensommetje is dus het toestelbedrag per maand x 12 (op twee dagen na). En dat levert het bedrag op dat je hebt teruggekregen. Als ik dit bedrag deel door 12 kom ik overigens ook uit op een bedrag dat hoger ligt dan 10,- per maand.
Oke dat is mooi. En die berekening heb ik nou nooit gezien van kpn gewoon een berekening Hoe dat bedrag berekend is.
Dat is het enige wat ik niet snapte eigenlijk.
En dat is ook wat ik vroeg aan de telefoon toen ik niet zo moest zeuren
Reputatie 7
Badge +20
Mooi en goed om te horen dat het nu duidelijk is. Ik vind zeker niet dat je 'zeurt' als je om uitleg vraagt, maar juist erg logisch. Mijn excuses daarvoor.

Reageer