Beantwoord

Ontvangen gesprekken in het buitenland

• 14 november 2018
  • 5 reacties
  • 185 keer bekeken

Hallo,
Ik ben in het buitenland gebeld door een Nederlands bedrijfsnummer en hiervoor is €9,08 kosten voor ontvangen gesprekken in het buitenland gerekend. Waarom moet ik de kosten betalen als ik door hun gebeld ben?
icon

Beste antwoord door Paul_ 15 november 2018, 12:58

Hoi Jennix. Stel, je belt een kennis op zijn/haar mobiel, maar die zit toevallig in het buitenland zonder dat je het weet. Dan zou het zuur zijn als jij daarvoor moet betalen. Maar aangezien die kennis wel weet dat hij/zij zelf in het buitenland zit en bewust de telefoon dan opneemt, is het wel zo fair om diegene dan de kosten in rekening te brengen. Zo beredeneer is het altijd. Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
In welk land zat je?
Voor de Roam Like Home regeling had je al kosten als je in België gebeld werd. Tegenwoordig dien je alleen de doorschakelkosten naar buiten de E.U. betalen.

Verder vallen alleen gewone netnummers en 06 onder deze regeling. 088, 087, 09xy e.d. geven wel extra kosten. Ook als je daarvanaf gebeld wordt.

Als je met je Nederlandse nummer in het buitenland zit dan wordt het deel ''buitenlandkosten'' op jouw rekening geplaatst. Dit omdat je van de beller niet mag verwachten dat deze weet dat je in het buitenland bent en dan ineens voor hogere kosten komt te staan. Hij kiest tenslotte een Nederlands nummer en verwacht ook de daarbij horende kosten.
Reputatie 7
088, 087, 09xy e.d. geven wel extra kosten. Ook als je daarvanaf gebeld wordt.
Welke extra kosten worden dan in rekening gebracht als je door zo'n 088, 087, 09xy e.d. nummer gebeld wordt?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Jennix. Stel, je belt een kennis op zijn/haar mobiel, maar die zit toevallig in het buitenland zonder dat je het weet. Dan zou het zuur zijn als jij daarvoor moet betalen. Maar aangezien die kennis wel weet dat hij/zij zelf in het buitenland zit en bewust de telefoon dan opneemt, is het wel zo fair om diegene dan de kosten in rekening te brengen. Zo beredeneer is het altijd. Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Reputatie 7
Dat geldt tegenwoordig uiteraard alleen als het gebelde nummer zich buiten de EU bevindt.
Reputatie 7
Badge +24
We hebben niets meer van je gehoord Jennix dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reageer