Onverwachts onverzekerd

• 9 september 2014
  • 1 reactie
  • 708 keer bekeken

De bovenste knop van mijn iPhone 4S werkte niet meer na er precies op geland te zijn - valschade.

Mijn gedachte: 'Geen probleem, hier heb ik een verzekering voor afgesloten, en bovendien is dit de eerste keer ooit dat ik aanspraak erop moet maken.'

Ik heb bij het activeren van mijn abonnement meermaals expliciet aangegeven dat ik de volledige verzekering erbij wilde hebben, om niet voor verrassingen te komen staan wanneer er schade zou ontstaan aan mijn telefoon.

In de KPN winkel werd mij echter verteld dat ik in zijn geheel geen verzekering op mijn telefoon heb.

Toch nog een onaangename verrassing dus. Ik gaf aan dat dit niet kan kloppen – ik heb bij het afsluiten van het abonnement hier immers duidelijk om gevraagd.

Destijds heb ik mijn abonnement verlengd en kreeg ik een nieuw toestel, de iPhone 4S.

Daarbij de verzekeringen ‘Zeker Mob KPN Extra Service’ á euro 4,82 én ‘Zeker Mob KPN Extra Service V’ á euro 2,27.

(Zo goed als) alles zou hiermee afgedekt zijn, en met name voor valschade en diefstal heb ik bewust de extra verzekering gevraagd.

De eerste 9 maanden zou er een actietarief zijn, waarna het reguliere abonnement in zou gaan. In de winkel kwamen we er achter dat bij deze overgang naar het reguliere abonnement de verzekering om onduidelijke reden van de facturen is verdwenen.

Vanaf november 2013 staan de verzekeringen plotseling niet langer op de factuur. Dit is niet een verandering waar ík om heb gevraagd, noch is het een aanpassing die ik zelf zou maken. Ook ben ik niet op de hoogte gebracht van deze verandering door KPN.

Bovendien merkte de KPN-medewerkster op dat de verzekering díe ik had, niet voor mijn iPhone 4S was bedoeld. De verzekeringen ‘Zeker Mob KPN Extra Service’ en ‘Extra Service V’ zouden nog van mijn oude toestel zijn. De verzekering voor de iPhone 4s zou een ‘KPN SmartCare’-verzekering zijn.

Ik vind dit zeer kwalijk, aangezien bij de verlenging van mijn abonnement mij is gegarandeerd dat alles in orde werd gebracht. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat ik bij het verlengen van een abonnement met een nieuw toestel niet van plan ben mijn oude, niet langer in gebruik zijnde toestel, te verzekeren.

In de winkel werd mij voorgelegd dat ik mijn abonnement kan verlengen. Dit was mijn oorspronkelijke plan, maar niet voordat ik mijn telefoon had laten repareren, om dan over te stappen op een Sim Only abonnement. Nu zit ik dus blijkbaar onverzekerd met een defecte telefoon, waarvoor niet langer een vervangend apparaat is omdat KPN niet langer de 16G aanbiedt, enkel de 8G.

Ik plaats het maar hier, opdat het wordt opgepakt door iemand die mij kan helpen.
Ik weiger namelijk weer lange tijd met helpdesks te moeten bellen om mensen aan de lijn te krijgen die mij begrijpelijkerwijs toch niet verder kunnen helpen.

Ik ben zeer benieuwd naar een respons.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Beste Just,

Wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent.. Op dit moment bieden wij inderdaad alleen de 8GB variant aan. Hierin kan ik sowieso geen verandering brengen. Overigens wil ik je er ook op attenderen dat je met de 4S geen gebruik kunt maken van het reguliere 4G netwerk van KPN.

Graag wil ik echter wel kijken naar het verhaal van de verzekeringen. Het lijkt mij inderdaad een vreemde gang van zaken als je een verzekering hebt op een oud toestel, terwijl je verlengt met een nieuw toestel. Wil jij in een privé bericht aan mij je 06-nummer, postcode en huisnummer sturen? Ga ik voor je aan de slag. 

Reageer