Beantwoord

Opgelicht aankoophistorie Fortnite mobiele telefoon

  • 2 May 2021
  • 15 reacties
  • 364 keer bekeken

Hallo, via het telefoonnummer van mijn zoon, (abonnement staat op mijn naam) kreeg ik een rekening van €299 bovenop de maandelijkse kosten voor het abonnement.

Dit bleek om de aankoop van V-bucks te gaan voor het spel Fortnite.

Mijn zoon speelt het spel op de pc.

Ik heb alle Microsoft accounts die we hebben nagekeken maar nergens is die aankoop terug te vinden.

Ook in de aankoophistorie in het spel is dit niet terug te vinden.

Ik heb contact gehad met de klantenservice maar die kunnen niet zien of zeggen met welk Microsoft account de aankoop is gedaan.

Hoe kom ik er nu achter wie deze aankoop heeft gedaan ?

En kan ik de kosten terugkrijgen van KPN ?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 4 May 2021, 08:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7

Waarom.zijn er toch zo veel mensen die het betalen van online aankopen op Play store (Google), App store (Apple) en/of Microsoft store via de KPN factuur toestaan.

Ik ben een faliekant tegenstander van dergelijke betaalmethoden en raad iedereen aan om deze betaalmethode te blokkeren. Wekelijks zijn er slachtoffers te betreuren van die betaalmethode doordat er, al dan niet per ongeluk, een online aankoop is gedaan.

Je weet dus wel dat het gaat om de aankoop van V-bucks in Fortnite maar je weet niet door wie en op welk apparaat die aankooen gedaan zijn?

Ik ben bang dat je dan toch echt bij Fortnite moet zijn.

Badge +19

Staat dat op de faktuur van KPN?

Idd ik kan nergens terughalen door wie en welk apparaat.

KPN kan niets zien,  niet met welk account of apparaat. 

Heb ook contact gehad met Microsoft, daar bleek dat er 2 emailadressen aan zijn nummer zijn gekoppeld ,maar die zijn niet van ons.en aan de mailadressen zijn herstel telefoonnummers gekoppeld die ook niet van ons zijn.

Medewerkster van Microsoft kon die adressen ook niet verwijderen (privacy).

Reputatie 7

Dus nogmaals, blokkeer dat telefoonnummer voor het betalen via de KPN factuur!!!

Begrijp alleen niet dat dit standaard aan staat betalen via factuur.

Ik heb het in ieder geval niet aangezet.

Reputatie 7

Begrijp alleen niet dat dit standaard aan staat betalen via factuur.

Ik heb het in ieder geval niet aangezet.

Dat ben ik helemaal met je eens en wat ik ook belachelijk vind is dat je bij KPN de klantenservice nodig hebt om zoiets definitief te blokkeren. Zoiets zou gewoon via mijnKPN moeten kunnen. Als de concurrentie dat kan, waarom KPN dan niet.

 

Zie nu maar eens uit te zoeken met welk account of apparaat 

 

Reputatie 7

Microsoft zal je moeten kunnen vertellen vanaf welk IP adres die aankopen gedaan zijn.

Goed idee, ga morgen Microsoft weer bellen.

Heb ook al aangifte gedaan bij de politie,  of ik er wat mee opschiet betwijfel ik.

Reputatie 7

En heb je het betalen via de KPN factuur ondertussen al door KPN laten blokkeren?

Ja dat is geblokkeerd

Reputatie 7
Badge +17

Jeetje, @Marcous, dat is even schrikken, zo'n hoge factuur! Helemaal wanneer je de kosten zelf niet kunt plaatsen. Ik begrijp heel goed dat je zelf niet voor de kosten wilt opdraaien. Ik kan deze kosten alleen niet voor je vergoeden. Je zal, zoals wjb ook al aangeeft, aan moeten kloppen bij Microsoft en eventueel bij Epic. Wij zijn in deze kwestie namelijk alleen een doorgeefluik van de kosten. Fortnite brengt de kosten in rekening, wij betalen deze aan Fortnite en brengen deze vervolgens bij jou in rekening. Belangrijk is wel om de aankopen via de factuur te blokkeren, wat je inmiddels ook gedaan hebt, begrijp ik. Dan kunnen wij niet veel meer voor je doen. Hopelijk kom je er met Microsoft en Epic uit, succes!

@Denise_ 

Ik vind het alleen wel vreemd dat aankopen via de factuur standaard aanstaat, en je dit zelf niet kan uitzetten, en daar dus de klantenservice voor moet bellen.

Dit zou eigenlijk standaard uit moeten staan.

Dit gaf wjb ook al aan.

Ik wist niet eens van de mogelijkheid om dit aan of uit te zetten.

Reputatie 7
Badge +17

@Marcous De mogelijkheid om aankopen via de factuur van KPN te betalen staat inderdaad standaard aan. Maar om hier daadwerkelijk gebruik van te kunnen maken, is nog wel toestemming nodig. Zodra je in de app store van jouw toestel aangeeft gebruik te willen maken van de optie om te betalen via de KPN factuur, dan zal het nummer van het toestel gecontroleerd worden. Dit is de verificatie. Je kunt er dus niet zomaar gebruik van maken. Uitzetten van deze optie kan je zelf:

Play Store

  • Open de Play Store app.
  • Klik op het menu linksboven.
  • Kies ‘betaalmethoden’ en dan op ‘meer betalingsinstellingen’.
  • Log in als daarom wordt gevraagd.
  • Tik onder de betaalmethode die u wilt verwijderen en daarna nogmaals op ‘verwijderen’.

App Store

  • Open je instellingen.
  • Klik op je naam met Apple ID.
  • Klik vervolgens op ‘betaling en verzending’.
  • Druk op ‘bewerk’ en daarna op ‘mobiele telefoon’.
  • Druk daarna op ‘verwijder’.

Voor het in zijn geheel blokkeren van KPN Pay is inderdaad contact met de klantenservice nodig. Ik begrijp dat jij en wjb dit graag zelf in de hand zouden willen hebben. Ik zullen jullie feedback daarom intern doorzetten.

@Denise_ 

Dat begrijp ik, op zijn android telefoon in de play store stond dat al niet ingesteld,

Op zijn Ipad had hij ook niet de mogelijkheid om iets aan te kopen.

En in zijn Microsoft account staat het ook uit, en als het al aan had gestaan hadden wij als ouders eerst toestemming moeten geven (gezins instelling).

Inmiddels contact gehad met Epic Games en die verwijzen me net als KPN naar Microsoft omdat daar de aankoop is gedaan.

Ook rechtsbijstand verzekering al ingeschakeld, en gaik maar weer met Microsoft bellen.