Oppassen voor nieuwe telecom valkuilen bij het overstappen

• 17 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 262 keer bekeken

Graag wil ik iedereen erop wijzen om bij het overstappen naar een andere provider, in mijn geval naar KPN er op toe te zien dat contracten bij andere providers ook daadwerkelijk aflopen.
Vroeger vroeg je de nieuwe aanbieder of je al kon overstappen. In zo een geval ging je na het overstappen dan ook bij de andere provider betalen. Tegenwoordig krijg je aanbiedingen waarbij wordt verteld dat je mag overstappen, waarbij (in mij geval door de KPN medewerker) niet wordt verteld dat je vanaf dan voor twee providers gaat betalen tot je contract dus wél afloopt, dat wat we natuurlijk verwachten als ons wordt verteld dat we mogen overstappen.

TIP: Vraag bij overstappen wanneer je contract afloopt, en ga niet klakkeloos in op aanbiedingen waarbij wordt verteld dat je mag overstappen.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum! Jammer om deze ervaring te lezen maar goed dat je het deelt. Ik ben benieuwd, betreft dit een zakelijk abonnement of een consumentenabonnement? In het laatste geval wordt altijd gevraagd of je gebruik wil maken van de overstapservice en per wanneer het abonnement in kan gaan. In overleg met de vorige provider zorgt deze overstapservice ervoor dat je geen dubbel contract hebt.

Als dit een zakelijk abonnement betreft lijkt het me goed deze ervaring te delen op ons zakelijke forum. Hopelijk kunnen mijn collega's daar iets voor je betekenen.
Zakelijk forum? misschien wel, maar bij de zakelijke helpdesk had ik in ieder geval al geen succes.

Kortom ondanks dat een KPN medewerker mij dus uit eigen beweging opbelt om mij een mooi overstap aanbod te doen (dus OMDAT HET KAN, en niet omdat het moet) blijft volgens uw collega van de helpdesk de verantwoording voor een vloeiende overgang toch bij de consument liggen. Dus als u na de verkoopriedel wordt verteld dat de verhuizing in gang wordt gezet, dan kunt u u hoe dan ook alvast op de incasso's rekenen, en dus ook als de verhuizing niet helemaal lukt zo als bij mij het geval bleek. Wel wist uw collega mij nu tot mijn grote verbazing te vertellen dat er problemen bekend waren bij het oversluiten. ????? uw KPN collega blijft stellig en zegt ondanks alles dat het mijn fout is en dat ik bij Vodafone moet aankloppen omdat zij doorlopende abonnementskosten hebben afgehouden, Vodafone zegt daarop dat ik bij KPN moet zijn omdat ze me geen nieuw contract konden leveren zonder hiervoor dubbel te gaan betalen. Ik blijf van mening dat de telefonisch verkoper van KPN tekort is geschoten. Telecom lijkt tegenwoordig net zo belangrijk en vervuild als de lucht die wij inademen. En ook hier geldt doorslikken of stikken. Kosten zo'n € 450,- bovenop een eerdere (duurdere) negatieve KPN ervaring. Met het afgesloten abonnement leek een verzoening nabij, maar vanaf nu nooit geen KPN meer! (verbinding was trouwens ook slechter)
Reputatie 7
Badge +15
Gezien het over een zakelijk abonnement is raad ik je aan om de vraag op het zakelijke forum neer te leggen, de KPN medewerkers van de zakelijke markt zullen je daar verder helpen.

Mijn ervaring is dat de forum medewerkers over het algemeen meer kennis hebben van zaken. Mijn advies (Als mede klant) is er om hier met een frisse blik in te stappen, ongeacht de negatieve geschiedenis.
Ik heb je collega vanmiddag met een frisse blik benaderd, wat daarop volgde was helaas een koude douche.
Reputatie 7
Badge +15
Ik ben trouwens geen KPN medewerker maar een andere klant die je de juiste kant op probeert te helpen(Ik wordt hier niet voor betaald) 😉 Kan je mij een link naar het topic op 't zakelijke forum sturen?
Buiten het feit dat je er dagelijks bovenop zit KPN klanten op weg te helpen en als het kan tevreden te stellen, in sommige berichten zelfs al over ons praat als je het volgens mij dan over KPN hebt, en ook al dacht te kunnen vaststellen dat het een zakelijk abonnement betrof, ging ik er van uit dat je voor KPN zou werken. 😀 Maar als dat dan niet het geval is zoals jij zegt, dan staat vast dat ze erg blij zullen zijn met iemand zoals jij op het forum.

In een tijdsbestek van 2 jaar hebben medewerkers van KPN mij iets verkocht wat achteraf niet kon worden geleverd. Al kost het mij deze keer zo'n € 450 euro extra, was het de eerste keer het veelvoudige daarvan.

De verwijzing naar het zakelijke forum heeft mij niet geholpen, met een bezoekersaantal van slechts een fractie van wat we hier aantreffen, komt het op mij over als een aan een vergunning tot protesteren tegen de gemeente op een afgelegen industrieterrein aan de rand van de stad.

Bij mijn vorige malaise kreeg ik een restitutie van € 150 of zo en een korting van naar ik meen € 5 per maand, maar bovenal een prettig telefonisch contact met een lieftallige medewerker waardoor ik er mee instemde. Deze keer zij een andere lieftallige dame dat ik het maar bij de concurrent moest proberen iets terug te halen en dat KPN geen blaam treft.

Nogmaals in het kort, KPN belt mij, 🙂

KPN bied mij een voordeliger abonnement aan en zegt dat ik mag overstappen, 😃

ik vertrouw op deze informatie en stem in voor minder maandelijkse kosten, 😊

KPN zegt een verhuizing in gang te zetten. 😇

En KPN vertelt nu dus dat ik zelf zorg had moeten dragen voor de beëindiging van het lopende contract bij Vodafone 🤥

Of dus daar maar moet gaan aankloppen.🤐
Reputatie 7
Je spreekt over een schade van €450,-, hoeveel maanden lopen dat KPN abonnement en Vodafone abonnement dan parallel aan elkaar?
Wat was de ingangsdatum van jouw KPN abonnement en de einddatum van de vaste contractperiode van jouw Vodafone abonnement?
Heb je de overeenkomst en toezeggingen van KPN zwart op wit? (Bevestigingsmail?)
Reputatie 7
Badge +15
Ik vroeg me af of dit topic van jou is? Dan kan ik even wat KPN medewerkers aan de zakelijke kant attenderen 🙂

Als ik op "ons" doel dan gaat het voornamelijk over de andere forum leden of mijn ervaringen op m'n werk (Ik ben o.a. telecom beheerder bij mijn werkgever), hierdoor kan ik spreken vanuit zowel persoonlijk als zakelijk perspectief 🙂

Ik wist dat 't om een zakelijk abbonement ging gezien je gezegd had dat je de zakelijke helpdesk gebeld had (Waarom zou iemand anders naar de zakelijke helpdesk bellen? 🙂 ).

Mijn persoonlijke mening rondom deze casus is simpel: Als men zegt dat men zorg draagt voor het verhuizen (Oftewel de overstap service) en je niet vast zit aan een abbonement, dan ligt de verantwoordelijkheid volledig bij KPN. Als je verder nog vast zit aan een abbonement dan ligt de situatie net iets lastiger.
Ja dat is mijn topic.

Ik zelf wist nog niet dat het een zakelijk abonnement betrof, maar belde naar een zakelijke helpdesk naar aanleiding van de doorverwijzing naar het zakelijke forum door het andere forumlid.

Zelf wist ik eerlijk gezegd nog niet eens wat voor abonnement het betrof.
Naar wat blijkt, inderdaad een zakelijk abonnement. 🤔

Beetje stom van mij om een zakelijk abonnement af te sluiten, want het levert mij geen voordelen.
Wel een belangrijk nadeel, en dat is dat je consumentenrecht voor wat het waard is, hiermee voor een groot gedeelte komt te vervallen. 😭

Ik ben er nu al van overtuigd dat dit niet goed gaat komen, en zal in tegenstelling tot mijn vorige ervaring niet akkoord gaan met een restitutie van € 5 per maand of zo. En al spant KPN de kroon zal ik ook zeker niet zeggen dat de andere grote aanbieders veel beter zijn, want ook daar ben ik als grootverbruiker al meerdere malen geknipt en geschoren.

Maar voor mij, al zij ik dat een dik jaar geleden eigenlijk ook al, vanaf nu echt geen KPN meer.

Bellen, wachtstand, aardige mensen die mij allemaal blijven doorverwijzen, forum, advies, korting, nieuw abonnement misschien, brieven zoals weleer, het kost me te veel tijd, en het levert me niets anders op dan stress.😖

Bij deze dan wat mij betreft:
Bedankt voor je moeite maar, TOPIC GESLOTEN.😔

KPN Telefoon en internet (TV was belooft maar dat lukte achteraf niet)
KPN mobiele abonnementen 3x
KPN prepaid 2x
Note 4 met regelmatig verbindingsproblemen
S7 edge met daaraan vastgeplakte vrouw
Note 3 100% doorgeschakeld

Reageer