Beantwoord

Opzeggen mislukt

  • 14 July 2019
  • 5 reacties
  • 132 keer bekeken

Beste Forum/KPN,
Vorig jaar na de zomer heb ik mijn mobieldata abonnement telefonisch opgezegd. Dit zou (iig zoals ik het begreep) Oke zijn.
Ik heb alleen tijdens de zomer een mobiel internet nodig voor mifi router zodat we op vakantie ook goed internet/wifi hebben. Nu net voor de zomervakantie wil ik bekijken hoe we dit abonnement weer kunnen activeren.. en blijkt dat het abonnement (25Euro/maand) hele jaar actief is geweest...en de opzegging niet verwerkt is. Terugkijkend in de mail zie ik de facturen ... 1 van de vele facturen van diverse mobiele diensten. Ik had het dus kunnen zien, maar helemaal gemist.

Is hier nog iets aan te doen?
Heeft KPN een plicht om klanten die een abonnement niet gebruiken (nu al10 maanden 0 MB gebruiken op een 20GB abonnement!) actief te informeren?

Wat is een goede oplossing voor een of enkele keren per jaar 20GB+ mobiel verbruiken?...zonder de valkuil van doorlopende abonnementen?

Groet, Vincent
ik snap er niets van
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 15 July 2019, 19:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Liever zou ik geen abonnement hebben, maar pre paid MB's..
Helaas zijn prepaid MB's geen serieus alternatief, omdat 0,15Euro/MB = 15 Euro/GB = 150 Euro/10GB.

Waarom zijn prepaid MB 6 x duurder 10GB in een abonnement?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Vincent, welkom hier.

Waarom dit is gebeurd durf ik niet te zeggen. Hier valt nog wel iets aan te doen wanneer je de bevestiging van de opzegging hebt met daarin de opzegdatum. Als je dit niet hebt kan ik er weinig aan doen, een plicht om te informeren dat het niet wordt verbruikt is er niet. Die verantwoordelijkheid ligt dan toch aan jou.

Wat de prijzen van prepaid betreft; dat klopt helemaal. Prepaid is altijd duurder dan een abonnement, is ook vooral bedoeld voor personen die minimaal gebruik maken van de diensten en vooral bereikbaar willen zijn. In sommige gevallen voor alarmlijnen. Een alternatief kan het data abonnement zijn dat maandelijks opzegbaar is van 10 Gb, 20 Gb wanneer je ook thuis internet van ons hebt. Dit kun je hier vinden, klik daar wel op de optie '1 maand'.

Ik hoor graag van je.
Hi Alex,

Opzegging via de telefoon. Ik dacht dat dit voldoende was. Wellicht is gesprek opgenomen?
Ik ben dus de klos?
Wellicht is er een coulance regeling o.i.d. om de pijn te verzachten.

Is het mogelijk om huidige abonnement, dat maandelijks doorliep, om te zetten in een maandabonnement, dat je aan/uit kan zetten (per maand) .. zonder aansluitkosten?

Ik hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +24
Ik ben bang dat ik zonder een bevestiging niets aan compensatie kan doen, ik moet dit logischerwijs wel kunnen verantwoorden.

Ik kan wel nakijken of het omgezet kan worden naar de maandversie. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Reputatie 7
Badge +24
Vincent, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.