Ik ben op 30-06-2019 geëmigreerd naar Australië. Ik had nog een mobiele telefonie abonnement bij KPN lopen, die ik vanaf begin juli via opzeggen@kpn.com heb proberen op te zeggen. Na meerdere mailtjes en geen reactie, heb ik via de chat (klantenservice) begrepen dat ik nog een officieel bewijs van emigratie moest aanleveren. Als dit ontvangen zou zijn, dan zou het afgeschreven bedrag vanaf 1 juli teruggestort worden (opzegging met terugwerkende kracht) en kon mijn abonnement worden opgezegd.
Na het ontvangen van het officiële bewijs (dit duurde 6 weken vanuit de gemeente Amsterdam) en dit doorgestuurd te hebben naar KPN, kreeg ik vandaag een 'bevestiging beëindiging mobiele aansluiting' van KPN per e-mail. Alleen, tot mijn verbazing, gaat de opzegging in vanaf 4 september 2019 (en niet 1 juli 2019) én moet ik een afkoopsom betalen voor de resterende termijn van mijn contract. Dit terwijl ik overal lees dat dit niet nodig is als je buiten Europa bent geëmigreerd. En mij ook anders verteld is.
In plaats van te moeten betalen voor mijn abonnement tot september en een afkoopsom te moeten betalen, heb ik (o.b.v. wat ik lees en mij verteld is) juist recht op terugbetaling van juli t/m september en hoef ik verder niets te betalen.
Omdat ik nauwelijks reactie krijg via de e-mail en bellen vanuit Australië lastig is, hoop ik via deze weg toch goed geholpen te kunnen worden.
Alvast bedankt!
Beste antwoord door LauraAnna
Bekijk origineel