Beantwoord

Opzeggen mobiele telefonie abonnement na emigratie

  • 4 September 2019
  • 3 reacties
  • 152 keer bekeken

Hallo,

Ik ben op 30-06-2019 geëmigreerd naar Australië. Ik had nog een mobiele telefonie abonnement bij KPN lopen, die ik vanaf begin juli via opzeggen@kpn.com heb proberen op te zeggen. Na meerdere mailtjes en geen reactie, heb ik via de chat (klantenservice) begrepen dat ik nog een officieel bewijs van emigratie moest aanleveren. Als dit ontvangen zou zijn, dan zou het afgeschreven bedrag vanaf 1 juli teruggestort worden (opzegging met terugwerkende kracht) en kon mijn abonnement worden opgezegd.

Na het ontvangen van het officiële bewijs (dit duurde 6 weken vanuit de gemeente Amsterdam) en dit doorgestuurd te hebben naar KPN, kreeg ik vandaag een 'bevestiging beëindiging mobiele aansluiting' van KPN per e-mail. Alleen, tot mijn verbazing, gaat de opzegging in vanaf 4 september 2019 (en niet 1 juli 2019) én moet ik een afkoopsom betalen voor de resterende termijn van mijn contract. Dit terwijl ik overal lees dat dit niet nodig is als je buiten Europa bent geëmigreerd. En mij ook anders verteld is.

In plaats van te moeten betalen voor mijn abonnement tot september en een afkoopsom te moeten betalen, heb ik (o.b.v. wat ik lees en mij verteld is) juist recht op terugbetaling van juli t/m september en hoef ik verder niets te betalen.

Omdat ik nauwelijks reactie krijg via de e-mail en bellen vanuit Australië lastig is, hoop ik via deze weg toch goed geholpen te kunnen worden.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door LauraAnna 5 September 2019, 15:25

Bekijk origineel

3 reacties

Ik heb een reactie ontvangen van KPN. Volgens de klantenservicemedewerker is gisteren alles goedgekeurd en geregeld. Op de volgende en laatste factuur wordt alles gecrediteerd. Dit betekent dat zowel de abonnementskosten (wat ik te veel heb betaald wordt teruggestort) als de afkoopsom worden verrekend. Zoals het inderdaad de bedoeling is. Eerst zien, dan geloven - maar het lijkt alsof het opgelost is.

Nog wel een tip voor KPN: zet dit duidelijk in de bevestigingsmail. Dit scheelt een hoop frustratie en tijdsinvestering voor de klantenservice. 😉
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @LauraAnna Wat jammer dat je dit zoveel tijd en moeite heeft gekost. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Emigratie is een geldige reden om je contract te laten beëindigen. Het wel aan te raden om even rechtstreeks contact te hebben, in plaats van te mailen. Wellicht is het één en ander daarom niet direct duidelijk geweest. Vanzelfsprekend is het ook noodzakelijk dat je enkele bewijsstukken aanlevert. Als alles dan eenmaal verwerkt is wordt je abonnement opgeheven, desnoods met terugwerkende kracht. Dat laatste is bij jou in eerste instantie niet goed gegaan, zo lijkt het, maar nu moet het geregeld zijn. Ik kijk het met alle plezier nog even voor je na.

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Logischerwijs zijn dit de gegevens uit Nederland. Verder zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Hallo @Bart_ , hartelijk bedankt voor je reactie en voor je hulp! Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice via de chat. Volgens degene wie ik gesproken heb, worden alle kosten verrekend met mijn laatste factuur die ik begin oktober kan verwachten. Hierop zou moeten blijken dat ik geen afkoopsom hoef te betalen en de abonnementskosten tussen juli en oktober worden terugbetaald. Ik wacht de factuur even af of dit inderdaad klopt, en anders laat ik het weten.
Nogmaals bedankt en fijne dag!

Reageer