Beantwoord

Oude nummer op nieuw abonnement waar nummer aan gekoppeld is.

  • 26 November 2019
  • 5 reacties
  • 480 keer bekeken

Beste allen,

Ik ben van plan een nieuw telabonnement bij KPN af te sluiten (via een andere webshop). Ik heb nu een KPN abonnement, die overigens verlopen is in augustus.
De korting bij een nieuw abonnement is €300 hoger dan bij een verlenging. Ik vraag me af of ik een nieuw abonnement kan afsluiten waarbij ik een nieuw nummer krijg, om vervolgens mijn oude nummer aan dat nieuwe abonnement te koppelen en het oude abonnement op te zeggen.

Ik kon via google het antwoord niet vinden, dus hoop via deze weg een antwoord te krijgen.

Alvast dank voor  het meedenken!

Sander

icon

Beste antwoord door PeterG 27 November 2019, 09:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Nee, dat kan niet. Nummerbehoud werkt alleen bij overstappen naar een ándere provider dan die je hebt. Van KPN naar KPN gaat niet. Dan kan je alleen verlengen om het nummer te behouden.

Overigens kun je je huidige KPN abonnement ook verlengen met toestel bij een ander bedrijf dan KPN. Je koopt dan het toestel (op afbetaling) via hen en zij verlengen je abonnement bij KPN. De toestelafbetaling loopt dan via hen en niet KPN.

Bedankt PeterG voor je antwoord. Dacht al dat dit niet zou lukken.
Ik heb inderdaad via een ander bedrijf het abonnement afgesloten, maar daar was het verschil dus erg groot bij een verlenging of nieuw abonnement. (De note10+, 256gb voor €647!)

Maar wat ik dan doe is een nieuw nummer. Zet ik mijn oude nummer op prepaid en als tweede sim in m'n nieuwe telefoon. Totdat ik zeker weet dat alle belangrijke contacten en instanties op de hoogte zijn van de wijziging.

Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +30

Hey Sander, welkom op het forum! Goede vraag, waar ik een kort antwoord voor je op heb: dit kan niet. Nummerbehoud kan alleen vanaf een andere provider naar ons. Als je nummer al bij KPN zit, kan je deze niet met nummerbehoud overzetten naar een ander KPN abonnement. Dus je kunt of je bestaande nummer verlengen, of je kunt een geheel nieuw abonnement afsluiten met een ander nummer.  

Die  @Erik_ toch. Maar herhaling kan nooit kwaad :grin:

Reputatie 7
Badge +30

Hmm, ik dacht dat ik ook nog wat ging zeggen wat jij niet zei. Maar dat heb ik toch niet gedaan als ik het zo vergelijk :D