Beantwoord

Overgang SIM only kaart van Tele2 naar KPN

  • 13 May 2019
  • 10 reacties
  • 695 keer bekeken

SIM only kaart per 13-05-2019 bij Tele2 opgezegd en nieuwe SIM only kaart bij KPN aangevraagd.
KPN vraagt of ik mijn mobiel nummer wil behouden. Als dat kan ja graag. Heb volgende mail van KPN ontvangen.
_________________________________________________________________________________________________________
Geachte heer ???,
Bij uw aanvraag voor KPN Mobiel hebt u aangegeven dat u uw huidige mobiele nummer wilt behouden. Graag bevestigen wij deze aanvraag.
Datum van overzetten
Uw mobiele nummer wordt overgezet op 11-06-2019. Vanaf deze datum belt u via het netwerk van KPN. Deze datum hebben wij afgesproken met uw huidige mobiele aanbieder.
Hebt u een nieuw Sim Only-abonnement besteld met levering via de post?
Bevestig de ontvangst van uw SIM-kaart binnen 5 dagen online. Hoe dit werkt? U ontvangt aanvullende instructies bij uw nieuwe SIM-kaart. Zodra u de ontvangst van de SIM-kaart online bevestigt, ronden we uw overstap van uw huidige provider af. Uw nieuwe KPN-abonnement kunt u vanaf de afgesproken overstapdatum gebruiken.
Belangrijk! Bevestigt u de ontvangst van uw SIM-kaart niet binnen 5 dagen? De afgesproken overstapdatum kan verschuiven naar een latere datum.
Waar moet u op letten als wij uw nummer overzetten?
Houd op de dag dat wij uw nummer overzetten rekening met het volgende:
  • Het overzetten van uw nummer vindt plaats tussen 09.00 en 16.00 uur
  • Zodra u met de SIM-kaart van uw huidige mobiele aanbieder geen bereik meer hebt, plaatst u de nieuwe SIM-kaart van KPN in uw toestel
  • Hebt u de dag van overzetten na 16.00 uur geen verbinding met het netwerk van KPN? Controleer dan of de nieuwe SIM-kaart goed in uw toestel zit.
Schakel daarna uw toestel uit en weer aan. In de meeste gevallen kunt u daarna mobiel bellen via het netwerk van KPN.
Werkt uw aansluiting toch niet?
Neem dan contact met ons op. Bel gratis nummer 0800-0402. Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch of via chat bereikbaar.
Ingangsdatum overeenkomst(en)
De ingangsdatum van uw Overeenkomst mobiele aansluiting is 11-06-2019. Hebt u een Goederenkredietovereenkomst afgesloten voor uw mobiele toestel? De ingangsdatum van de betaalverplichting uit de Goederenkredietovereenkomst is gelijk aan de ingangsdatum van uw Overeenkomst mobiele aansluiting.
Hebt u nog vragen?
We helpen u graag op kpn.com/klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Jörg Kramer
Directeur Klantenservice
______________________________________________________________________________________________________________
Vandaag onderstaande mail van Tele2 ontvangen.

Beste meneer ???,

We zeiden het al eerder, jammer dat je weggaat bij Tele2. We zetten je abonnement vandaag stop, 13.05.2019. Je laatste factuur komt binnenkort. Als je hier nu alvast meer informatie over wilt, kijk dan op onze factuurpagina.

Toch spijt?
Bedankt dat je klant bent geweest bij ons. Mocht je je bedenken: geen enkel probleem. De klantenservice staat altijd voor je klaar met een oplossing. Kijk op tele2.nl/klantenservice of bel 020−754 4444.

We houden contact.
Tele2
____________________________________________________________________________________________________________

Nu hebben we geen werkende SIM kaart meer.

Vervolgens KPN nummer 0800-0402 gebeld met de vraag of ze hun SIM kaart niet eerder kunnen activeren.
Gaat niet, datum staat vast in de administratie. Kan wel een prepaid kaart komen of alles cancelen en opnieuw inbrengen en dan is de SIM kaart per 1-6-2019 actief.
Wat een kleren zooi. Dacht ik van de rotzooi bij Tele2 af te zijn, kom ik toch weer bij zo'n zelfde terecht waar de klant niet centraal staat maar hun inflexibele geautomatiseerde administratie.
Kan niet zonder mobiel, maar ja, ik denk dat we maar een maand naar de noordpool gaan daar is toch geen bereik dus het ik dat ding niet nodig.


[img]//:0[/img]

[img]//:0[/img]

icon

Beste antwoord door Dol 17 May 2019, 19:13

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Dol
Je hebt je nummer bij Tele2 zelf opgezegd, lees ik dat goed?
Dan ben ik bang dat je het nummer kwijt bent.
Als je wilt dat je nummer meegenomen wordt naar een nieuwe provider dan moet je het niet opzeggen.
De nieuwe provider regelt de overzetting van je nummer maar als het al is stopgezet kan deze niets meer doen.
Hopelijk kan webcare hier nog wat voor je betekenen, maar ik heb weinig hoop...

Mocht je dat nog niet gedaan hebben zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.
Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.
Reputatie 7
Je hebt je nummer bij Tele2 zelf opgezegd, lees ik dat goed?
Dan ben ik bang dat je het nummer kwijt bent.
Als je wilt dat je nummer meegenomen wordt naar een nieuwe provider dan moet je het niet opzeggen
De nieuwe provider regelt de overzetting van je nummer maar als het al is stopgezet kan deze niets meer doen.
Hopelijk kan webcare hier nog wat voor je betekenen, maar ik heb weinig hoop...

Zolang het nummerbehoud maar aangevraagd en bevestigd is voordat het oude abonnement beëindigd wordt zou dat geen probleem mogen zijn.
Tenminste ... als ik deze site mag geloven.
KPN heeft voordat het abonnement bij Tele2 het nummerbehoud aangevraagd.
Reputatie 7
Badge +21
Maar ondanks dat had je het niet moeten opzeggen.
Maar webcare neemt dit binnenkort wel over, heb je de gegevens al in je forumprofiel Klik hier ingevuld?
Want anders kan webcare niets doen n.l.
Reputatie 7
KPN heeft voordat het abonnement bij Tele2 het nummerbehoud aangevraagd.
En het nummerbehoud is door KPN bevestigd waarbij aangegeven is dat de datum met Tele2 afgesproken is.


Ik ga er dan ook vanuit dat jij vanaf 11 juni in ieder geval je oude nummer weer terug zult hebben.
Zo niet, dan heeft KPN mijns inziens wat uit te leggen.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Dol, wat naar dat dit misverstand is ontstaan. Als gebruik gemaakt wordt van nummerbehoud wordt het oude abonnement automatisch opgezegd. Zo zit je geen moment zonder verbinding. Ik ga ervan uit dat het wel goed komt met het nummer maar de datum kan ik waarschijnlijk ook niet vervroegen. Kun je je profiel nog aanvullen met je 06-nummer, adresgegevens en naam van de contractant? Dan kijk ik na of dit verder goed loopt.
Hoi Dol, wat naar dat dit misverstand is ontstaan. Als gebruik gemaakt wordt van nummerbehoud wordt het oude abonnement automatisch opgezegd. Zo zit je geen moment zonder verbinding. Ik ga ervan uit dat het wel goed komt met het nummer maar de datum kan ik waarschijnlijk ook niet vervroegen. Kun je je profiel nog aanvullen met je 06-nummer, adresgegevens en naam van de contractant? Dan kijk ik na of dit verder goed loopt.

Profiel is ingevuld.
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Het nummer wordt gewoon overgezet naar KPN, dat gedeelte komt in ieder geval goed. Of het vroeger kan gaan we uitzoeken. Ik heb onze afdeling nummerbehoud aangestuurd met het verzoek het nummerbehoud zo spoedig mogelijk uit te voeren. Ik ga ervan uit dat we de ingangsdatum kunnen vervroegen maar ik weet niet hoe ver we het naar voren kunnen halen. De doorlooptijd van deze afdeling is drie werkdagen, hopelijk kunnen ze dit nog voor het weekend in behandeling nemen. Je ontvangt een e-mail met een nieuwe ingangsdatum zodra zij dit hebben verwerkt.
Dank! Het nummer wordt gewoon overgezet naar KPN, dat gedeelte komt in ieder geval goed. Of het vroeger kan gaan we uitzoeken. Ik heb onze afdeling nummerbehoud aangestuurd met het verzoek het nummerbehoud zo spoedig mogelijk uit te voeren. Ik ga ervan uit dat we de ingangsdatum kunnen vervroegen maar ik weet niet hoe ver we het naar voren kunnen halen. De doorlooptijd van deze afdeling is drie werkdagen, hopelijk kunnen ze dit nog voor het weekend in behandeling nemen. Je ontvangt een e-mail met een nieuwe ingangsdatum zodra zij dit hebben verwerkt.
Vandaag e-mail gekregen van KPN dat tussen 9:00 en 16:00 uur het nummer zal worden overgezet.
Om 12:00 uur kon ik bellen. Bedankt voor jullie inzet alleen begrijp ik niet waarom dat niet naar aanleiding van mijn telefoongesprek met KPN kon. Nogmaals bedankt.
Reputatie 7
Badge +28
Om het nog vreemder te maken: ik kreeg terugkoppeling van de afdeling nummerbehoud dat Tele2 heeft aangegeven dat eerder nummerbehoud niet mogelijk is. Ik ben blij verrast dat ze toch een mogelijkheid hebben gevonden 🙂 Graag gedaan en als je in de toekomst eens hulp nodig hebt weet je ons te vinden!

Reageer