Beantwoord

Overstap afgewezen omdat KPN onbereikbaar is

  • 27 May 2020
  • 11 reacties
  • 206 keer bekeken

KPN vraagt om info vanit een noreply en op de website is geen info over hoe te contacteren. Nu is mijn overstap afgewezen en een nieuw nummer toegekent. Hoe verwacht KPN info te ontvangen als ze geen contacinformatie geven? *******

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Bart_ 30 May 2020, 11:48

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Bamako. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je een nieuw nummer hebt gekregen. Wij zullen voor jou uitzoeken hoe we dit kunnen verhelpen. Zou je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en 06-nummer achter willen laten op het KPN Forum profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Ik heb het nu achtergelaten op het KPN Forum profiel, Vikash.

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist opnieuw nummerbehoud voor jou aangevraagd. Een achterliggende afdeling pakt dit verder op. Laat je mij weten of het is gelukt?

Datum van overzetten
Uw mobiele nummer wordt overgezet op 17-09-2020. Deze datum hebben wij afgesproken met uw huidige mobiele aanbieder.

Ik ben momenteel onbereikbaar voor mij klanten met dit nieuwe nummer. Men kan toch niet serieus wachten tot 17 september voordat men mijn oude nummer (dat mijn klanten kennen) weer op mijn telefoon gaat zetten.

Waarom doet KPN zo z'n best om onbereikbaar voor z'n klanten te zijn?

Reputatie 7
Badge +21

Is die datum soms de einddatum van je aflopende contract bij de huidige provider?

Dan geeft die het nummer pas op die datum vrij voor overdracht, daar kan KPN niets aan doen. Maar dan moet het nummer ook gewoon nog werken tot die datum via de simkaart van de oude provider. 

Reputatie 7
Badge +21

@Bamako Zou je jouw oude simkaart in een toestel willen stoppen en naar jouw eigen nummer willen bellen? Ik denk zelf ook dat 17-09-2020 de einddatum is van het contract bij de huidige provider. 

Onze klantenservice is bereikbaar op het nummer 0800 0402 (gratis). Het lijkt mij verstandig om telefonisch contact op te nemen met KPN zodat je gelijk antwoord kan krijgen op al jouw vragen.

Ik ga dit contract bij mobiel.nl cancelen en opnieuw aanvragen bij een andere provider. KPN heeft blijkbaar een nieuw nummer op mijn telefoon geactiveerd terwijl ik nummerbehoud aangevraagd heb. Ik heb geen zin in een dubbele rekening.

Het is mij een raadsel hoe KPN in deze concurerende markt kan functioneren me een dermate slechte klantenservice en bereikbaarheid.

Uw bedrijf verbergt zich voor z'n eigen klanten. Ongelooflijk!

Een prettige dag verder.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Bamako , maar heb je de simkaart van je huidige (aflopende) provider nou al geprobeerd?

De kans is groot, dat daar je ‘oude’ nummer gewoon nog opstaat tot 17-09-2020. Pas op die datum wissel je met nummerbehoud naar de simkaart van KPN. Ook een andere provider zal niet eerder dan die datum via nummerbehoud het nummer kunnen overnemen.

De huidige provider geeft het nummer gewoon niet vrij vóór contract einddatum.

Reputatie 7
Badge +21

@Bamako

En wat betalen betreft. Je betaalt de oude provider tot de einddatum en de nieuwe provider (KPN?) vanaf die ingangsdatum nieuw contract. Je betaalt dus geen dubbele rekening.

Reputatie 7
Badge +21

Halo @Bamako is het nu al duidelijk of je nummer nog actief is bij je oude provider? Ik zou de oude simkaart testen anders loop je ook bij een andere ‘nieuwe’ provider tegen hetzelfde probleem aan.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Bamako Is inmiddels duidelijk wat er nu gebeurd is? Ik zie weliswaar dat je nummerbehoud hebt aangevraagd, bij het afsluiten van je abonnement, maar dat die aanvraag is afgewezen. We hebben je meerdere berichten gestuurd met het verzoek om contact op te nemen. Dat is niet gelukt. Uiteindelijk is om die reden het tijdelijke nummer (dat je altijd krijgt in afwachting van het overzetten van je eigen nummer) in dienst gesteld als nieuw nummer. Ik kan niet precies beoordelen waarom je aanvraag tot nummerbehoud is afgewezen: het kan heel goed zijn dat je tot 17 september bij T-Mobile onder contract staat. We kunnen een nummer pas overnemen zodra de latende provider daar toestemming voor geeft. 

Heb je ondertussen al gesproken met de collega's van onze afdeling nummerbehoud? 

Reageer