overstappen en nummerbehoud

  • 20 May 2019
  • 5 reacties
  • 129 keer bekeken

Hoe kan het zijn, dat nadat overstappen met nummerbehoud is aangeboden door KPN, waarna blijkt dat omdat het huidige contract bij een andere provider dit nog niet toestaat, ik toch een nieuwe simkaart opgestuurd krijg, vervolgens bestookt wordt met mails waarin er op aangedrongen word deze simkaart te activeren, vervolgens een mail krijg waarin word vermeld dat deze simkaart niet meer geactiveerd kan worden omdat ik er (op telefonisch advies van KPN) te lang mee heb gewacht, nu weer bestookt wordt met mails waarop niet gereageerd kan worden, om toch maar mijn simkaart te activeren.
Zijn jullie bij KPN de weg kwijt, van het padje af of nog erger. Wat een amateuristisch gedoe. Schaamteloos
Is dit een bekende ervaring of ben ik toevallig de L....L
J.Holt

5 reacties

Ik betwijfel de juistheid van het telefonisch advies.

Je krijgt altijd ruim van te voren een sim toegestuurd in geval van Nummerbehoud heeft deze sim een tijdelijk nummer.

Je kunt/moet de sim wel activeren maar niet gebruiken zeker niet bij de overstap vanaf een andere provider omdat al het gebruik dan buiten het abonnement valt, dat gaat normaal gesproken pas in als de portering is afgerond.
Badge +19
He wat vervelend nou dat er net bij jou iets mis lijkt te gaan. Gelukkig word je hier geholpen. Een kpn medewerker reageert doorgaans binnen 48 uur. Even geduld, nog het komt goed.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum @Veldhof8521, dit is een erg verwarrend begin van een overstap. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens, klantnummer en het 06-nummer dat overgezet gaat worden? Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd zoek ik dit verder uit.
KPN heeft mij nogmaals gebeld om te zeggen dat ik mijn toegestuurde simkaart moest activeren. Ik heb die knaap het hele verhaal nog eens uitgelegd. Slot van het liedje was dat hij mij uitgebreid excuses heeft aangeboden.
Ik denk dat KPN zijn protocollen eens moet doorlichten op klantvriendelijkheid en efficiëntie.
Reputatie 7
Badge +28
Is nu wel duidelijk hoe het zit met nummerbehoud en wanneer dat gaat gebeuren? Als ik iets voor je kan nakijken, laat het dan vooral weten. Dan wil ik je vragen je profiel nog aan te vullen.

Reageer