Beantwoord

Overstappen naar KPN

• 6 september 2017
  • 2 reacties
  • 117 keer bekeken

Ik wil graag overstappen van mijn mobiel abonnement van Hollands Nieuwe naar KPN. Reden hiervan is dat we dan KPN Compleet krijgen, want dat hebben we op dit moment nog niet. en toe aan nieuw toestel.

Mijn probleem is nu dat mijn contract bij HN tot en met december duurt, ik mag echter wel deze maand een nieuw toestel uit kiezen en verlengen. Ik ben ook wel toe aan een nieuw toestel, mijn oude is namelijk een beetje op.

Als ik dus nu naar KPN zou gaan zit ik nog vast aan mijn HN contract tot en met december en zit ik met dubbele kosten. Nu is mijn vraag of KPN dit contract van HN (bij overstappen naar KPN zelf) overneemt en de overige kosten afbetaald.

Ik vind het zelf namelijk veel geld om de rest van het jaar met dubbele kosten te zitten aangezien ik nodig toe ben aan een nieuwe mobiel en naar KPN wil voor KPN Compleet.
icon

Beste antwoord door Erik_ 8 september 2017, 14:37

Welkom op het forum, Hein! Wij doen niet aan contractsovername op deze manier. Je hebt wel een paar opties. Ik zet ze voor je op een rijtje.

Zoals Roos al aangeeft kun je al voor je einddatum aangeven dat je wilt overstappen. Zestig dagen voor einde contract bij Hollands Nieuwe kun je bij ons een abonnement (met toestel) aanvragen. Het toestel ontvang je direct. Het abonnement gaat dan pas in op de datum dat je contract bij HN eindigt. In de tussentijd kun je de simkaart van HN in het nieuwe toestel doen. Dat zou betekenen dat je, als het contract daar in december afloopt, je in oktober bij ons de aanvraag kunt doen. Je zou dan wel tot in oktober het met je huidige toestel moeten doen.

Als het toestel dat niet meer volhoudt dan kun je los een toestel aanschaffen. Je moet in dat geval echter wel het toestelbedrag in 1x betalen. Je kunt dan je contract bij HN uitdienen en dan overstappen naar ons.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Beste Hein, nee KPN betaald niet de dubbele maanden die er over blijven die kosten zijn voor de klant zelf.
Wat je wel kan doen is kijken per wanneer je mag overstappen meestal is dit 1 a 2 maanden voor afloop.
Dus dan kan je op dat moment overstappen en dan start je nieuwe abonnement bij KPN wanneer je oude is afgelopen.
Op deze manier heb je geen dubbele kosten of 2 abonnementen gelijktijdig lopen.
Let wel geef duidelijk aan dat je nummerbehoud wil en dat je oude contract word opgezeg.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum, Hein! Wij doen niet aan contractsovername op deze manier. Je hebt wel een paar opties. Ik zet ze voor je op een rijtje.

Zoals Roos al aangeeft kun je al voor je einddatum aangeven dat je wilt overstappen. Zestig dagen voor einde contract bij Hollands Nieuwe kun je bij ons een abonnement (met toestel) aanvragen. Het toestel ontvang je direct. Het abonnement gaat dan pas in op de datum dat je contract bij HN eindigt. In de tussentijd kun je de simkaart van HN in het nieuwe toestel doen. Dat zou betekenen dat je, als het contract daar in december afloopt, je in oktober bij ons de aanvraag kunt doen. Je zou dan wel tot in oktober het met je huidige toestel moeten doen.

Als het toestel dat niet meer volhoudt dan kun je los een toestel aanschaffen. Je moet in dat geval echter wel het toestelbedrag in 1x betalen. Je kunt dan je contract bij HN uitdienen en dan overstappen naar ons.

Reageer