Beantwoord

Overstappen naar KPN

  • 25 November 2019
  • 5 reacties
  • 122 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

 

14 maart loopt mijn abbonement af bij vodafone. Via belsimpel, vodafone en jullie eigen site kan ik cerleggen 4 maanden can te voren... dus helemaal geweldig. Maar ik wil dus overstappen naar KPN. Volgens het invullen van de formulieren kan dit ook.

Mijn nieuwe abbonement gaat dan in op 15 maart volgend jaar. Ook helemaal goed en logisch.

Maar als ik rechtstreek bij jullie site bestel: wordt dan ook gewoon het nieuwe toetsel toegestuurd en bruikbaar? Net als als dat ik bestel bij belsimpel of vodafone of iets...Of komt ie pas 15 maart 2020 binnen.

Ergens hier op het forum staat 60 dagen, maar dat is een post van 4 jaar geleden.

Maar wil het wel graag even zeker weten voor ik definitief bestel. Tis toch best een grote beslissing.

Ik hoop spoedig van u te horen en hopelijk dus ook snel kan bestellen.

Met vriendelijke groet,

 

Bryan wetser.(p.s. we hebben al tv,internet,bellen en een mobiel abbo van mijn vrouw.)

 

icon

Beste antwoord door PeterG 26 November 2019, 08:52

Bekijk origineel

5 reacties

Als je vroegtijdig verlengt dan kun je het nieuwe toestel inderdaad direct gaan gebruiken. Daar stop je dan natuurlijk wel je huidige Vodafone simkaart in :wink: .

Geen idee wanneer je de KPN sim ontvangt, maar zodra dat gebeurt deze wel even activeren (er staat dan een tijdelijk nummer op) en daarna opbergen (wel onthouden waar) totdat je Vodafone stopt en je verder kan met KPN.

Zet bij de aanvraag duidelijk het vinkje voor nummerbehoud, de gegevens daarvoor kun je vervolgens ook invullen.

Die 60 dagen i.v.m. overstappen is oud inderdaad. Dat is nu, net als verlengen, bij alle providers 120 dagen (net geen 4 maanden).

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Gewoontje, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Super om te horen dat je wil overstappen naar KPN mobiel :blush:  Het aanvragen van nummerbehoud naar een andere provider kan inderdaad 4 maanden van te voren. Indien je kiest voor een toestel bij je abonnement zal je die direct ontvangen (indien op voorraad) en kan je hem meteen in gebruik nemen! Later krijg je de KPN simkaart nog toegestuurd (als nummerbehoud is geaccepteerd). Het abonnement en de kosten van het toestel gaan dan wel pas in op het moment dat het nummer is overgenomen, tot die tijd betaal en gebruik je nog het abonnement van je huidige provider.

Heb je hier nog meer vragen over of wil je graag dat we hier even telefonisch contact over opnemen, dan hoor ik het graag (en op welk 06-nummer we je dan kunnen bereiken, kan je noteren in je Forum profiel)! :smile:

Reputatie 7
Badge +21

@Gewoontje, ik heb geen reactie meer gehad. Heb je de overstap inmiddels al geregeld of kan ik hier nog bij helpen? :blush:  

Excuses, 

 

Was behoorlijk druk met uitzoeken en dergelijke:).

Maar inmiddels is het gelukt. Nummer behoud is gied gekeurd, abbo is goed gekeurd en gaat vanaf maart in. Nieuwe telefoon is binnen en in gebruik. Hoofdtelefoon is aangevraagd. Dus heel erg bedankt nog voor het antwoorden van alles:).

 

Groetjes

 

Bryan

Reputatie 7
Badge +21

@Gewoontje, bedankt voor je reactie! Fijn om te lezen dat het inmiddels gelukt is :hugging:  Mocht je, nu of in de toekomst, nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Reageer