Beantwoord

overstappen nu einde contract datum inzicht is

• 25 februari 2014
  • 4 reacties
  • 3762 keer bekeken

Mijn contract loopt op 28-02 af en nu wil ik niet verder met kpn maar naar een ander provider.

Nu heb ik wat gelezen over opzeggen maar dat geldt voor toestellease en dat is in mijn geval niet van toepassing, want had voordat ze dit deden een abo afgesloten.

Als ik verder ga met opzeggen dan kan ik kiezen tussen einde contract datum of een maand in de toekomst. Bij alles ingevuld te hebben zag ik in overzicht van gevulde gegevens bij einde contract datum, licht gedrukt een maand in toekomst.

Nu vraag ik mij af of ik gewoon kan doorgaan met formulier opzeggen en dat het dan ook per 28-02 mijn abo afgelopen is of dat ik nog een maand door moet.

icon

Beste antwoord door GePaKr88 25 februari 2014, 20:24

Het maakt dus niet uit of ik nou einde contract of zelf een opzegdatum kies.

In beide gevallen is het een maand opzegtermijn.

Ik dacht dat ik per direct abo loos zou zijn als ik koos voor eindcontract maar dat is dus niet het geval.

Bedankt voor de reacties. Opgelost.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Wilt u het 06'nr behouden? Als u zelf opzegt vervalt deze namelijk. Telefonisch via 1200 kunnen ze het bijvoorbeeld over laten gaan in een KPN prepaid. Dan vervalt het nummer niet.

Graag behouden en wil over naar een sim-only abo bij sim-yo.

Reputatie 7
Badge +12
U hoeft dan geen opzegging door te geven bij KPN als het de bedoeling is met het mobiele nummer naar Simyo te gaan. U kan op dit moment de aanvraag doen voor een nieuw abonnement bij Simyo en daarbij vult u het formulier in voor nummerbehoud. Simyo zal ervoor zorgen dat het nummer vanuit KPN overgezet zal worden naar Simyo waardoor ook het abonnement dat loopt bij KPN gestopt zal worden.

Hou er rekening mee dat er sprake is van een opzegtermijn van 1 maand bij de abonnementen. Als dus vandaag (25-02) de aanvraag wordt gedaan dan zal het nummer per 25-03 overgezet kunnen worden.

Het maakt dus niet uit of ik nou einde contract of zelf een opzegdatum kies.

In beide gevallen is het een maand opzegtermijn.

Ik dacht dat ik per direct abo loos zou zijn als ik koos voor eindcontract maar dat is dus niet het geval.

Bedankt voor de reacties. Opgelost.

Reageer