Beantwoord

Overzicht providers met afspraak met KPN in het buitenland

  • 16 September 2019
  • 14 reacties
  • 8040 keer bekeken

Waar vind ik een overzicht van de providers in het buitenland waar KPN een afspraak mee heeft voor roaming. Bij auto zoeken van een netwerk kiest de telefoon normaal het sterkste netwerk, maar als KPN daar geen contract mee heeft, kun je vervolgens niks. Je moet dus handmatig zoeken en kiezen. Maar als er meerdere zijn, moet je ze dus allemaal af om te proberen of het lukt om te verbinden. Niet erg handig. Andere telecomaanbieders hebben vaak op hun site een lijstje met van alle landen de providers waar ze mee samenwerken en of je daarmee kan bellen of 3G of 4 G beschikbaar hebt. Zo'n lijstje zoek ik van KPN.

Ps de klantenservice kon me niet helpen en beweerde zelfs dat ze niet wisten welke provider je in welk land moest gebruiken. En verwees me naar het forum. De omgekeerde wereld lijkt mij. Maar goed. Wie helpt.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 17 September 2019, 19:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi hkru, welkom op het forum.

Ik snap precies wat je bedoelt. Een dergelijk lijstje hebben wij niet online staan, voornamelijk omdat dit nog eens kan veranderen in bepaalde gevallen. Over het algemeen hebben wij overeenkomsten lopen met de grootste providers in die landen. Uiteraard kan ik wel voor je nakijken met welke providers je kunt verbinden in een bepaald land op het moment dat je daar bent of daar naartoe gaat. Voor welk land zou je dit willen weten?

Ik hoor graag van je.
Oke, bedankt. Dan hieronder een lijstje van landen waar ik regelmatig kom en waar ik dus interesse heb in de juiste provider.
Duitsland
Belgie
Luxemburg
Frankrijk
Verenigd Koninkrijk

Al vast bedankt voor de moeite.
Ik kom ook wel in de scandinavische landen, maar laat die nu maar even. Waar kan ik deze info in voorkomende gevallen het beste vragen bij KPN?
Reputatie 7
Badge +24
In deze landen zou je geen problemen moeten hebben. Wel vermeld ik er altijd bij dat Nederland een van de beste netwerken heeft waar het bereik zo goed als overal gegarandeerd is, zo uit mijn hoofd meer dan 95% dekking met 4G. Elders kan dit anders zijn buiten de grote steden waardoor je daar naar een betere/andere moet zoeken.

Belgie: Orange, Proximus, Telenet en BICS.
Duitsland: Vodafone, Telekom en Telefonica
Luxemburg: Orange, Post Luxembourg en Proximus Luxemburg
Frankrijk: Orange, Bouygues Télécom, Free Mobile en Société Française du Radiotéléphone S.A.
VK: Vodafone, Telefonica, Sure, Manx, EE Limited, JT.

Hopelijk heb je hier iets aan.
zeker, bedankt. 'Probleem' is inderdaad buiten de grote steden en heb ik dit jaar zowel in VK als Duitsland al wel meegemaakt. EN dan krijg je dus soms een andere provider dan bovenstaande lijst.

En als ik nog eens een land nodig heb? Ook via het forum of is er een andere weg?
Reputatie 7
Badge +24
zeker, bedankt. 'Probleem' is inderdaad buiten de grote steden en heb ik dit jaar zowel in VK als Duitsland al wel meegemaakt. EN dan krijg je dus soms een andere provider dan bovenstaande lijst.

En als ik nog eens een land nodig heb? Ook via het forum of is er een andere weg?


Laat het me weten, dan vraag ik dit hier na. 🙂
Badge

hoe zeker is het dat ik van Proximus netwerk gebruik kan maken. heb namelijk met simyo (kpn). geen 4 g in belgie. met een Vodafone abonnement wel via Proximus. heeft het dan zin om over te stappen?

Reputatie 7
Badge +24

hoe zeker is het dat ik van Proximus netwerk gebruik kan maken. heb namelijk met simyo (kpn). geen 4 g in belgie. met een Vodafone abonnement wel via Proximus. heeft het dan zin om over te stappen?

Wij hebben daar een contract mee afgesloten. In België hebben we weinig problemen wat EU roaming betreft, het heeft met bereik te maken. Wil je het zeker weten? Koop dan een prepaid kaar en neem daarbij een 4G bundel van 1 Gb als je naar België gaat, dan kun je dit testen zonder aan een contract vast te zitten. Een keiharde garantie kan ik je niet geven.  

Dit is weer typisch KPN, geef gewoon een lijst van alle providers / netwerken waar je mee samenwerkt, en vertel er direct even bij of je 100% van de snelheid krijgt of maar een fractie. Gewoon open en eerlijk zij naar je klanten. dat noemen ze transperatie, en geen hocus pocus, en je ziet maar hoe je er achter komt. Dit is een globale wereld en Nederland is klein, dus je zit zo in het buitenland, of ergens op deze wereld, en dan heb je geen tijd om het allemaal uit te zoeken, want je bent daar om iets leuks te doen … of voor je werk.

Boudewijn

Die marketing praatjes geloof de klant al lang niet meer.

en nog even een dingetje, op de kpn site (https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm) hebben jullie het over Duitsland / Belgie / Spanje / Frankrijk / VK, mocht jullie het ontgaan zijn, Europa telt 27 Lidstaten. In dit lijstje hoort met welke providers jullie samenwerken, hoe goed hun netwerk is, en wat de gemiddelde snelheid is van dat netwerk in dat land, en of ik 100% van de snelheid krijg. Weer z’n voorbeeld van ja we zijn transperant … maar niet echt.

Reputatie 7
Badge +21

Dat zijn alleen suggesties @bob4711 , als je een ander land intypt zie je die vanzelf verschijnen. Tijdens het typen zie je de suggesties veranderen


De volledige lijst staat lager op de pagina bij:  In deze EU landen internet je via een 4G Netwerk

Thanks Ruud, iets te vlug gereageerd, maar de andere punten van mijn opmerkingen zijn nog steed valid. Want tarieven is Europees geregeld “Lang leven de EU” ander zouden we nu nog Roaming kosten betalen. Maar ik weet nog steeds niet welk netwerk, en de kwaliteit van dat netwerk 4G/4G+/4G++/5G …. met welke technologie 700MHz/ 3,5GHz/27GHz, en de daar uitvoord vloeiende snelheden, en hoeveel procent ik daar van krijg? 

IK weet dat het lastig is om die data up to date te houden, maar ja Providers verdienen genoeg, dus laten ze wat doen voor hun geld, inplaats dat wij als klanten zelf antwoorden gaan geven op vragen die gewoon duidelijk gecommuniceerd moeten worden.

Groet Boudewijn

Badge +19

En dan wil je misschien ook nog weten wat de snelheid is als het hard waait of regent of op welk netwerk je zit als je op 578mtr hoogte zit? Je bent te gast op netwerk van buitenlandse providers en daar moet je het mee doen. Hou er rekening mee dat in het buitenland   met name in buitengebieden de mogelijkheden beperkter zijn.

@Joep1965 Nee Joep zo gedetaileerd hoeft ook niet, maar ik ben me bewust dat er verschil in netwerken zit in het buitenland, ik heb de laatste 40 jaar veel gereisd in vooral Europa en USA, en heb de opbouw van al deze netwerken meegemaakt en gebruik en kreeg mijn eerste (echte) mobile telefoon in 1996 een Ericsson GA318. Daarvoor werden molile telefoons meestal ingeboud in de koffebak van je auto vanwegen het vorse formaat. Dus Joep ik weet een beetje wat een “Funkloch” betekend, en ook als je in een Hogesnelheidstrein zit en je probeert met 250 km/h een zendmast te pakken te krijgen, werkt niet echt. En wat de buitengebieden betregt, is het jammer dat G2 verdwijnt, want daarmee kon je in de bergen of ergens buiten in een remote gebied, altijd nog een sms versturen, als je in nood zat.  Maar ddar gaat deze discussie eingelijk niet over. Het gaat meer over het marketing ge-bla-bla van al die providers, zodat ze een contract met je kunnen afsluiten, en dat ze niet echt transperant zijn als het op de details aankomt. Ik weet dat de meest mensen Jip en Janeke taal willen, maar ik ben helaas ee techneut, en wil de details weten, en gezien jij een Superuser bent denk ik dat je ook wel geintereseerd bent in hoe het werkelijk in eklaar zit.

Groet Boudewijn