Vraag

Periode tussen Huidige abonnoment en Note 7

• 12 september 2016
  • 5 reacties
  • 305 keer bekeken

Beste KPN,

Momenteel heb ik een abonnement bij jullie welk, twee jaar geleden, is afgesloten.
Dit abonnement is met telefoon, een LG g3. Het abonnement loopt af op 21 september 2016.

Nu heb ik, zoals in jullie voorwaarden staat, minimaal 1 maand van te voren mijn abonnement verlengd.
Ik heb op 22 augustus via uw webchat (na veel bellen) een nieuw abonnement afgesloten met telefoon.
Dit betrof de Samsung Galaxy Note 7, welk op 7 september geleverd zou worden en het abonnement zou ingaan op 21 september (hier loopt mijn huidige abonnement af).
Toen in het nieuws kwam dat de Note 7 terug geroepen zou worden, heb ik op 6 september naar KPN klantenservice gebeld met de vraag of mijn telefoon nog geleverd zou worden. Hier werd gezegd dat het alleen de toestellen uit Amerika betrof en dat mijn telefoon gewoon zou komen (je moet Mijn bestelling maar in de gaten houden). Ik had hier zo mijn twijfels in maar ik moet deze klantenservice maar geloven.

Nu kreeg ik 's avonds laat een email, welk vanuit KPN doorgestuurd is, van Samsung dat de Note 7 vertraging heeft en dat ik hiervoor een SD kaart krijg van 128Gb. (tegemoetkoming van Samsung zelf).

7 September, er is inderdaad geen telefoon gekomen (in tegenstelling tot wat de klantenservice mij vertelde) tevens staat op Mijn bestelling dat er geen problemen of iets zijn.

9 September, Een email van KPN gehad. Hierin wordt verteld dat de Note 7 tijdelijk niet voorradig is. Dat jullie mij op de hoogte gaan houden en dat ik dat op Mijn bestelling kan volgen. Op Mijn bestelling is nog NIKS veranderd, nog exact de zelfde berichten als op de dag dat ik hem besteld heb.
Tevens staat in de mail: "Startdatum abonnementskosten=bezorgdatum
Uw abonnement gaat in vanaf de bezorgdatum van uw Samsung Galaxy Note 7, Black
."

Oké logisch, U gaat pas betalen op het moment dat U de telefoon in bezit heeft (KPN heeft dus nog geen idee wanneer de telefoon geleverd kan worden).

Nu komt het probleem:
Ik heb op 9 september KPN gebeld met het volgende probleem:
Mijn huidige abonnement loopt af op 21 september, Mijn "verlengde" abonnement (Note 7) is uitgesteld en gaat pas in op moment van ontvangen telefoon (zie mail).
Hier tussen zit dus een gat van 21 september tot leverdatum Note 7 waarin ik GEEN abonnement heb.
Met de vraag wat KPN hier aan doet, U gebeld.
Na een moeilijk gesprek en het vele malen uitleggen hoe het zit, gaf Uw medewerker aan dat hij er niks aan kan doen. Hij wist van niks en kon niks voor mij betekenen. Dit vond ik ZEER vreemd en heb hem dat ook verteld dat ik in de volgende dagen OPNIEUW ga bellen met de zelfde vraag.

vandaag, 12 september opnieuw naar KPN gebeld.
Met eigenlijk het zelfde verhaal, en om het duidelijk te hebben zal mijn probleem zo goed mogelijk neerzetten:
Op 21 september loopt mijn abonnement af van de LG, hierin zitten kosten van Bellen/Internet/SMS en kosten van de LG (welk ik gedurende de 2 jaar afbetaal). Op 21 september heb ik dus de Telefoon, LG g3, Volledig afbetaald .
Nu gaat het abonnement van de Note 7, welk uitgesteld is, pas in op het moment van ontvangen van de Note 7. (nog onbekende datum).
De tijd die hiertussen zit is NIET gecoverd door KPN. Dit is dus ook mijn grote vraag wat hier aan gedaan wordt, met deze vraag dus KPN weer gebeld.
Hierin zei de mevrouw dat Mijn abonnement die ik nu heb (LG) gewoon doorloopt zonder problemen en dat het abonnement overgezet wordt op moment van ontvangen Note7.
Echter betaal ik in de tijd tussen 21 september en ontvangen note7 EXTRA kosten, de Kosten die ik betaal voor het Toestel (dat al afbetaald is). Dit heb ik proberen uit te leggen echter begreep de mevrouw het wel maar het was mijn eigen probleem. Mevrouw zei dat ik zelf gekozen had dat ik de Note 7 wou en anders maar een andere telefoon moest kiezen. Dit gaat echter niet meer op omdat er 14 dagen opzeg termijn is (welk al verstreken waren VOORDAT het terugroep bericht van KPN kwam). Tevens heb ik niet voor niets gekozen voor een Note7. Als ik een andere telefoon wou had ik die wel gekozen.

Mijn grote vraag is dus, wat doe KPN hier aan.
Mijn abonnement's kosten zouden in de tijd tussen 21 september en ontvangen Note 7 OMLAAG moeten gaan, dit omdat ik alleen betaal voor Bellen/Internet/SMS en NIET meer voor het toestel!
Echter is dit niet mogelijk volgens de klantenservice.
Waar het dus op neer komt is dat ik EXTRA moet betalen voor iets wat ik al afbetaald heb. Terwijl KPN niet kan leveren. Dat dit door samsung komt heb ik niks mee te maken, ik doe zaken met KPN. U doet zaken met Samsung.
Tevens heb ik gevraagd of het dan mogelijk is in de tussentijd een Sim-only te hebben, echter is dat vanaf minimaal 1jaar mogelijk.

Graag zou ik hier duidelijkheid over hebben en ben ik niet van plan extra te betalen voor iets wat ik al gekocht heb.
Tevens ben ik niet de enige die hier vragen over heeft, ik denk iedereen die de Note 7 heeft besteld.

ps. Ik heb alle gesprekken tussen Uw klantenservice en mijzelf opgenomen en bewaard, Dit omdat ik vind dat ik hier onjuist in ben behandeld en het als bewijs wil houden.

Groeten,
Daan.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Hoi, ik kan je enigszins geruststellen. Een abonnement met toestel gaat pas in als het toestel geleverd kan worden/wordt. Tot die tijd blijft je huidige abonnement doorlopen! Je zit dus niet zonder.
Zie ook hier.
Peter, bedankt voor je reactie.
Dat het abonnement pas ingaat op moment van leveren heb ik begrepen, dat staat ook in de mail.
Het probleem zit hem juist dat mijn HUIDIGE abonnement blijft DOORLOPEN zonder dat hier kosten in vermindering worden gerekend..
Dit betekend dus dat ik het zelfde bedrag één maand of misschien langer moet door betalen.
In het bedrag wat ik nu betaal, zit een % in van het toestel dat bij mijn huidige Abonnement zit.
Dit % is berekend over 2 jaar, zodat ik de telefoon in 2jaar heb afbetaald.
Dat afbetalen is dus straks voorbij, echter als mijn abonnement DOOR gaat lopen, betaal ik dus voor een telefoon die ik al afbetaald heb.

Hier zit dus het probleem. De abonnement kosten moeten dus OMLAAG gedurende de tijd dat de Note7 er niet is. Ik betaal voor het feit dat ik wil blijven Bellen/Internetten/SMS ik ga niet betalen voor een telefoon die ik al afbetaald heb.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Daan, welkom op het forum! Ik begrijp je punt in deze, maar ik kan er helaas niets aan veranderen. Je huidige abonnement blijft doorlopen zoals hij is tot de Note 7 geleverd is. Het is niet mogelijk om die kosten in de periode 21 september tot aan leverdatum aan te passen.

De enige optie die er nog is, is om je huidige abonnement op te zeggen. Dit heeft als nadeel dat je dan tussen opzegdatum en leverdatum van de Note zonder abonnement zit. Ook wordt de verlenging dan geannuleerd en zou je de Note opnieuw moeten bestellen als nieuw abonnement.
Erik,

Zojuist heb ik contact opgenomen met de Juridische afdeling van de consumentenbond welk mij heeft verteld dat dit door de Hoge raad verboden is. De consumentenbond heeft dit gehonoreerd en gaan deze klacht aan KPN doorzetten.
Wel heeft men gezegd dat KPN het teveel betaalde bedrag moet compenseren, of het abonnement moet verlagen.
Reputatie 7
Badge +28
Het is systeemtechnisch niet mogelijk om voor bestaande, lopende, abonnementen de maandelijkse prijs aan te passen. Per eind september hebben we nieuwe abonnementen waarbij het toesteldeel en het abonnementsdeel systeemtechnisch losgekoppeld zijn. Dan zouden we een dergelijk iets wel kunnen uitvoeren. Een correctie van kosten achteraf is systeemtechnisch gezien natuurlijk mogelijk maar niet iets dat ik kan doen in dit geval. Ik ben dan ook heel benieuwd naar de reactie die je van onze klachtenafdeling gaat krijgen. Laat je het weten?

Reageer