Beantwoord

Pincode simnetwerk geblokkeerd. Vraag om pukcode

• 24 juli 2018
  • 9 reacties
  • 350 keer bekeken

Mijn zoon heeft een Samsung en we zijn op vakantie. Zijn Samsung is simlock vrij. Nu heeft hij een simkaart gekocht en nu vraagt de telefoon om pincode simnetwerk. 4x0 werkt niet. Nu moet hij de pulcode invoeren maar die hebben we niet. Kunt u mij helpen?
icon

Beste antwoord door Clevegt 30 juli 2018, 10:48

Volgens mij is dit het probleem wat ook in de volgende lijn naar voren komt.
https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/ontgrendelen-pin-sim-netwerk-452224
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo DyonD, wat balen dat zijn Samsung niet Simlock vrij is en dat hij nu de pukcode nodig heeft. Wist je dat je de pukcode kunt opvragen in MijnKPN? Als het niet lukt via MijnKPN kun je in deze link nog een mogelijkheid vinden om de pukcode op te vragen. Mocht je hiermee ook niet uit de voeten kunnen, dan zou je jouw forum profiel kunnen aanvullen met het 06- nummers, postcode, huisnummer en het klantnummer van het mobiele abonnement. Dan kan ik je de pukcode mailen.
Beste Marina,
Dank voor je reactie. Ik heb inmiddels de pukcode gevonden. Maar nu zegt hij direct: “deblokkeerverzoek netwerk niet uitgevoerd”.
Nogmaals verzoek om hulp
Reputatie 7
Badge +19
Wanneer je de melding ''deblokkeerverzoek netwerk niet uitgevoerd'' te zien krijgt, dan lijkt het erop dat het toestel niet simlock vrij is. Heb je de mogelijkheid om jouw simkaart te testen in het betreffende toestel om te kijken of je dan wel verbinding krijgt op het toestel? Zou je ook nog de bovenstaande gevraagde gegevens willen toevoegen aan jouw forum profiel?
Ik heb bij MijnKPN getest of de telefoon simlockcrij is. Hij geeft aan dat hij dat is.

Over je vraag om de gegevens: dan ziet iedereen mijn nummer toch?
Reputatie 7
Badge +19
Ondanks dat je getest hebt via MijNKPN of de telefoon simlockvrij is zou ik je toch willen vragen om eens een andere simkaart in het toestel te doen. Ik ben benieuwd of het toestel dat nog steeds de melding geeft. De gegevens in jouw forumprofiel zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf, een ander ziet jouw gegevens niet.
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb je een privébericht gestuurd DyonD 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Volgens mij is dit het probleem wat ook in de volgende lijn naar voren komt.
https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/ontgrendelen-pin-sim-netwerk-452224
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen DyonD,

Ik lees dat Clevegt je ook geholpen heeft in een ander topic. pin-sim netwerk betekend dat je telefoon is geblokkeerd voor dat buitenlands netwerk.
Heb ik ook een keer gehad in Duitsland. Mijn toestel vroeg ook ineens om een pin-sim
netwerk. Hier kom je zelf niet achter. Je telefoon heeft ineens een sim blokkade.
Deze moet simlock vrij gemaakt worden.

zie hier uitleg hierover:
https://drfone.wondershare.com/nl/unlock/unlock-samsung-sim-network-unlock-pin.html

Zullen we je hier in dit topic verder helpen? Ik ben benieuwd of dit geholpen heeft 🙂
Reputatie 7
Badge +19
We hebben niets meer van je gehoord DyonD, dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reageer