Vraag

porteren van mijn telefoonnummer

  • 13 June 2021
  • 39 reacties
  • 1147 keer bekeken

Ben communicatief onbereikbaar DUS praktisch zonder abonnement dat gisteren inging: niet geregeld met mijn vorige provider dus. Op de KPN site en KPN app krijg ik de meldingen dat mijn telefoonnummers niet bekend zijn bij KPN.

Gelieve onmiddellijke aansluiting.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

@Ma Ria Beetje vaag omschreven, het gaat om mobiel omdat je het daar geplaatst hebt neem ik aan.

Heb je een bevestiging gehad dat het nummer behoud is goedgekeurd en per die datum zou overgaan naar KPN?

Is je oude simkaart nu nog actief, of is deze uitgeschakeld?

Heb je de KPN sim in je toestel gedaan? en werkt deze? zo ja is die geactiveerd met het tijdelijke nummer?

Als je geen nummerbehoud hebt bevestigd gekregen gaat het wel mis en komt je oude nummer niet naar KPN en zal dit nog moeten gebeuren, dat duurt een maand.

@Doornekamp33 en KPN  ha fijn dat het duidelijk is: het is gewoon zoals het er staat inderdaad! Fijn dat we weten van de hoed en de rand als KPN klant!!! 

Het nummerbehoud is schriftelijk bevestigd om 12-6 in te gaan. 

Het andere nummer van KPN zelf komt ze ook onbekend voor.

De simkaart van de vorige provider is uitgeschakeld.

Ook via wifi kan ik KPN niet bellen.

Ook via app en mijnkpn kan ik KPN hierover niet bereiken.

Nu we toch bezig zijn met de feiten organiseren voor een goed overzicht voor eenieder: had een maandabonnement gevraagd: er is een 2-jarig abonnement aangegeven op het con-tract!

 

 

 

Dan had je moeten anuleren als.je een maandcontract wil ipv een twee jarig contract, als klant hoor je de bevestiging te controleren en zo nodig te laten aanpassen.

Maar er is dus iets mis gegegaanmet de nummer portering, dan word het met een ander toestel 0800-0402 bellen en kijken of zij wat kunnen doen.

Reputatie 7
Badge +17

Welkom hier @Ma Ria! Zo te horen gaat de overstap niet helemaal goed. Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, 06-nummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

Hoor graag!

@Lisa ja graag! alleen lukt niks qua invullen: het is een vicieuze cirkel. De kaartjes zitten in mijn telefoon: meldingen blijven ontkennend bij deze simkaartnummers met bijbehorende activatiecodes dus activatie blijft geweigerd.

@Lisa wat voor een profiel is dat!??!

@Lisa bestelnummer is************* 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

@Lisa gedaan.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb meegekeken @Ma Ria! Heb je de simkaart van het 097-nummer al geactiveerd? Hier lijkt het namelijk niet op. Check mijn-bestelling.kpn.com om de status weer te geven. Vul het ordernummer in en je postcode om in te loggen. Hier vind je uitleg hoe je de simkaart kunt activeren.  

Wat betreft het 06-nummer. Ik zie dat wij op 11 juni o.a. het volgende via de mail én sms gestuurd hebben:

“U wilt graag uw mobiele nummer 06******** behouden bij de overstap naar KPN. Dit regelen we voor u. Lees hieronder hoe.

Datum van overzetten
Uw mobiele nummer zetten wij over op 20-06-2021. Deze datum hebben wij afgesproken met uw huidige mobiele aanbieder.”

Het nummer is momenteel nog actief bij je oude provider. Je kunt die simkaart blijven gebruiken totdat je op 20-06 geen verbinding meer hebt. 

@Lisa die informatie die je geeft klopt niet! mijn nummer is 12-6 afgesloten. Nu ben ik af en toe op onbetrouwbare wifi geforceerd gevoelige informatie te geven. Die route die je aangeeft te volgen is de vicieuze cirkel die ik al dagen probeer: deze bestemming, simkaartnummers en activatiecodes zijn KPN onbekend terwijl de KPNe-mails en brieven ze wel vermelden!!!

Reputatie 7
Badge +17

@Ma Ria Als je nummer op 12-6 is afgesloten, dan is mijn advies om Youfone te contacten. Zij zijn tot 20 juni (overstapdatum) verantwoordelijk voor je nummer/abonnement. Ik neem overigens aan dat je het abonnement bij Youfone niet hebt opgezegd per 12 juni, toch? Met nummerbehoud hoef je namelijk niet zelf op te zeggen. Gebeurt dit wel dan kan het nummer komen te vervallen. Dus graag even informeren bij Youfone waarom je nummer niet meer actief is.

Wat betreft het activeren: 
Als je naar die pagina gaat, kun je dus wel inloggen, maar als je naar de ‘KPN Activeren’ gaat, kun je niet activeren met het ontvangen simkaartnummer en de bijbehorende activatiecode? Iedere simkaart heeft een unieke activatiecode. Dus als één van de activatiecodes niet werkt, dan hoort die code waarschijnlijk bij de andere simkaart. 

Als de combinatie simkaartnummer-activatiecode echt niet werkt, dan zit er niets anders op dan een nieuwe simkaart aanvragen. Dat kun je hier doen: https://mijn-bestelling.kpn.com/activatie/resend_simkaart/.

 

 

 

 

@Lisa  ik weet precies hoe het zit en heb bewust KPN de bestelling laten opnemen!  Als het dus ook nog eens waar zou zijn dat in 1 pakket simkaart gegevens verwisseld zijn + bevestigd door een verkeerde KPN e-mail! dat vind ik nogal wat!

 

Forum menu

 

Verstuur privébericht naar Lisa

  • M

    Rank

    Ma Ria

     4 uur geleden

    @Lisa dit gaat veel te ver hoor mij op een forum bankrekeningnr enz eisen voordat de KPN de simkaarten activeert van bestelnr ARMOR2652057-1 en -2 die 12-9-21 actief hadden moeten zijn. Het is al de 15e !! !..

  • Lisa

    Rank

    Lisa

     1 uur geleden

    Wij vragen ten alle tijden om de gegevens in te vullen in je eigen forumprofiel. Ik heb de laatste 3 cijfers nodig ter verificatie. Alle vakjes, in je profiel, waar privé bij staat zijn alleen inzichtelijk voor kpn moderators.
    Je kunt altijd bellen met 0800-0402 als je dat prettiger vindt of als je het niet vertrouwt. Ik kijk zo met je mee in het topic! Met deze gegevens kom ik een heel eind 😉.

    Fijne dag!

  • M

    Rank

    Ma Ria

     1 uur geleden

    die 3 staan er al langer dan 15 min in. Erg onbetrouwbaar inderdaad.
    ik gaf aan dat ik onbereikbaar gemaakt ben en via wifi bellen niet lukt. Als KPN mijn nr per 12-6 geaktiveerd had + de simkaarten op die tijd in huis had laten zijn hoefde die schadevergoeding niet. Om zelfs tot nu toe gegevens te eisen die bij KPN gewoon aan mijn e-mail gekoppeld bekend zijn terwijl de simkaartnvind ik crepy.

  • Lisa

    Rank

    Lisa

     24 minuten geleden

    Maar goed dat ik meerdere gegevens vraag. Anders zou iedereen die beschikking heeft over jouw e-mailadres kunnen rommelen met je abonnementsgegevens. Juist omdat we met anonieme Forumaccounts werken aan de voorkant, moeten we extra voorzichtig zijn om o.a. fraude tegen te gaan. Vandaar dat ik het vraag! Dit chatgesprek is overigens privé. Hier kan niemand bij.
    Ik heb het beste met je voor en wil je graag zo goed mogelijk helpen. Dat je dat even weet 🙂.

    Je kunt je oude simkaart blijven gebruiken tot de 20e.Je oude provider heeft die datum aan ons doorgegeven. Zij geven je nummer niet eerder aan ons vrij.

  • M

    Rank

    Ma Ria

     Zojuist

    en zojuist heb ik hun e-mail gelezen dat ze hun 12-6 afsluiting niet verlengen wilden totdat deze KPN simkaart geactiveerd zou zijn zodat ik zeker niet zonder internet zou zijn! Dat ik niet bellen kan is het bewijs!!! Dat de melding die ik hoor ook vermeld vanwege administratieve redenen!!!
    De KPN vicieuze cirkel houdt aan, ook al heb ik nu al dagen alle nodige informatie gegeven Lisa. Ook de link die je daar nu geeft vermeld gewoon weer hetzelfde dat het een uur zal duren voordat mijn persoonlijke omgeving online zou staan. Het is gewoon niet waar.

  •  

@Lisa  oei ik bedoelde alleen mijn laatste bericht te kopiëren en plakken!  Heb toch maar de gegevens omgedraaid geprobeerd: beide simkaarten zijn nu geactiveerd. Bij heropstarten telefoon kan ik nog steeds niet bellen. Ook op de KPN site klopt het nog steeds niet.  Zoals je dus hebt kunnen zien staat in de KPN brief dat nummerbehoud per 12-6-21 goedgekeurd is en aansluiting ONMIDDELLIJK NA ACTIVATIE ZIJN ZOU. ACTIVATIE LUKTE NIET EN ZELFS NA ACTIVATIE BLIJFT KPN SITE BLOKKADES OPWERPEN. DAT DE INSCHAKELING VAN HET FORUM TOT RESULTAAT HAD MOETEN LEIDEN WAS DUIDELIJK IN MIJN ALLEREERSTE BERICHT: ONMIDDELLIJKE AANSLUITING! Telefoniste KPN VOOR HET PRECIES KUNNEN AANGEVEN INTERN WAT MIJN BEDOELING IS WIST VAN AFSLUITING PER 13-6!!! Ben wel al mijn internetsamenkomsten vanaf zondag misgelopen!!! 

@Lisa kreeg zojuist 16-6-21 nu wel een sms van ?KPN met een link naar hun site: dit werkt niet: anders dan de sms stelt kan ik dus nog steeds niet deze internetnummers voor internet gebruiken en ben onbereikbaar terwijl 12-6 gevraagd en bevestigd is.

 

@Lisa als ik via wifi op de site kom: koppel uw product: komt al dagenlang de melding: abonnement wordt niet herkend.

@Lisa druk ik op profiel: komt uit de melding: koppel uw product!

 

Reputatie 7
Badge +17

@Ma Ria Yess!!! het activeren is gelukt zie ik. Wat fijn! Als je wil dat wij per direct in dienst stellen, dan zou je een goed woordje bij Youfone moeten doen. Die hebben aan ons 20-6 doorgegeven.  Dat Youfone eerst 12 juni doorgeeft is natuurlijk een beetje gek, maar heeft vast iets te maken met het feit dat je nummer buiten dienst is. Heb je al contact opgenomen met hun en gevraagd wat de reden hiervan is? Zij kunnen nu - gezien de simkaart geactiveerd is- per direct het nummer overhevelen. 
Hier ben je inmiddels meermaals van op de hoogte gebracht. Als je per direct je abonnement wilt gebruiken, dan kan dat. Dit gaat wel ten koste van je nummer. Je krijgt dat en nieuw nummer van ons. Als je dit wenst, dan regel ik dit voor je. Als je je eigen nummer wilt behouden, dan moet je nog even geduld hebben tot de 20e.
> Youfone is dus verantwoordelijk voor het feit dat wij je nummer krijgen op de 20e. Hier hebben wij geen invloed op. Als Youfone de 12e had doorgegeven, dan had je abonnement toen ook geactiveerd kunnen worden. 

 

Je hebt de volgende sms ontvangen: 

“Beste klant, vanaf nu kunt u uw nieuwe mobiele abonnement gebruiken. Kijk op kpn.com/mijnkpn voor handige tips voor het gebruik van uw abonnement. Groet, KPN”

Dit is van toepassing op het Data Only abonnement (097-nummer). Je kunt dit nummer koppelen aan je MijnKPN. Jouw eigen 06-nummer kun je dus pas koppelen als Youfone(!!!) het nummer aan ons doorgeeft op 20-juni. 

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd. 

@Lisa ik krijg steeds informatie alsof iets zo werken zou maar mijn berichten gaven al anders aan: mij een bericht sturen terwijl KPN weet  schrijf je nu  dat 12-6 een leugen is maar toch mij bevestigd op een telefoonnummer waarvan KPN via telefoniste en eigen onderzoek wist dat dit niet werkt komt dus niet aan. Mij werd gezegd dat er ook een simkaart gestuurd zou worden met een telefoonnummer dat ik zelf zou kunnen wijzigen. De 2 kaartjes zijn geïnstalleerd en beiden zijn bevestigd geactiveerd te zijn. Geen van beiden werkt!!!

 

er is een vicieuze cirkel qua koppelen: de bevestigde kaarten zouden geen abonnement zijn: er is geen internet!!! @Lisa 

@Lisa het blijkt wel lucht verkopen/dat niemand bij KPN weet hoe deze dienst echt werken hoort

@Lisa HIER DE BEVESTIGING DAT KPN GEEN NUMMERBEHOUD AANGEVRAAGD HEEFT/GEEN KONTAKT MET MIJN VORIGE PROVIDER HAD EN NIEMAND HIER AKTIEF HIELP OM DE DUIDELIJKHEID DIE IK VANAF BEGIN VAN MIJN TOPIC AANGAF DOOR TE TREKKEN NAAR OPGELOST: 

Beste M

 

Bedankt voor je bericht. Ik heb even voor je nagekeken in ons systeem hoe het ervoor staat betreffende je opzegging. Allereerst heb je van ons de bevestiging gekregen dat je abonnement is opgezegd per 13-06-2021 .In ons systeem zie ik dat ook terug:

Date activated

 

24-03-2021 14:58:13

Date deactivated

 

13-06-2021 00:01:53

​Tevens heb je van ons een bevestiging gehad die je eventueel door kan sturen naar KPN als bewijs dat je abonnement is opgezegd en je niet langer klant bij ons bent. Voor het gemak staat deze onderaan deze mail toegevoegd Ik kan dus voor de volle 100% aan je bevestigen dat wij van Youfone jou niks in de weg leggen om je nummerbehoud aan te vragen bij KPN en Wij zullen hen ook daarin niet tegenwerken. Het enige dat zij dienen te doen is het bij ons neer te leggen.

 

Mocht je nog vragen hebben, kun je reageren op deze mail of een nieuw ticket insturen via MyYoufone. Uiteraard is het ook mogelijk om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 09.00 - 20.00 uur via het 1200 nummer (gratis voor Sim Only klanten) of via 088-222 9 222. Zaterdag zijn wij tussen 09:00 - 13:00 uur bereikbaar via de chatfunctie op onze website.

 

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

 

Met vriendelijke groet,

 

Patricia

 

image

 

Youfone Nederland BV 
www.youfone.nl

 

CONFIDENTIALITY AND DISCLAIMER This communication is privileged and confidential, and is directed to and for the use of the addressee only. If this message reaches any person other than the intended recipient, we request such person to preserve its confidentiality, not read, Reproduce copy, disseminate or in any manner distribute it. We further request such recipient to notify us immediately by email that such message has been received and delete the original message. Please note that we reserve the right to monitor all email communications through our network. Youfone Nederland BV

Youfone

Beste MaRia,

Wij hebben je opzegging voor +316.. in goede orde ontvangen. Hierbij willen wij bevestigen dat je abonnement bij Youfone op Jun 13 2021 12:00AM wordt beeindigd. In de opvolgende maand zal je de laatste factuur van ons ontvangen.

Wil je toch een nieuwe aanbieding ontvangen, of wil je de opzegging annuleren, neem dan contact met ons op.

Bij Youfone lopen bundels van de eerste tot en met de laatste kalenderdag van de maand. Bij het eindigen van het abonnement worden de bundels op de laatste factuur naar rato berekend. Als je telefoonnummer op de helft van de maand is gedeactiveerd, ontvang je de helft van de belminuten/MB's. Uiteraard betaal je ook de helft van de abonnementskosten.

Graag zien wij jou in de toekomst terug bij Youfone!

Vriendelijke groet,
Youfone

Indien je gekozen hebt je nummer mee te nemen naar Vodafone, let dan op dat Vodafone je nummer overneemt op Jun 13 2021 12:00AM. Vanaf deze datum kan je geen gebruik meer maken van de diensten van Youfone.

366016:350941

 

12-6 beginnen met mijn nummer is bevestigd. 14-6 pas waren de simkaarten bezorgd. Oeverloos gerek tot nu toe: ook het andere kaartje zou gewoon moeten werken.

@Lisa  ?? al 6 dagen na 12-6 oversluiting!!!

@Lisa  ???

@Lisa weer een KPN e-mail zonder Internet!!!