Prepaid internet met KPN dongel

• 10 augustus 2014
  • 3 reacties
  • 944 keer bekeken

Gebruik al jaren een Prepaid Telefoonkaart. Kocht nu bij Aldi een smartphone met Dual-Sim. Ben in mijn onwetendheid naar de KPN winkel gegaan en verteld dat ik nu als aanvulling een prepaid Internet Simkaart wilde hebben voor de Smartphone. (in de winkel laten zien). Mij is toen een Mobiel Internet Prepaid Simkaart verkocht. De Smartphone werkte prima met Internet. Maar wel viel mij op dat ik er niet in slaagde de Simkaart voor mobiel Internet te activeren. Wel kon ik deze kaart opwaarderen. Maar nooit bekijken hoeveel geld er op stond. Mijn conclusie was toen dat de Simkaart voor mobiel Internet helemaal niet actief was. Maar dat het bellen en Internetten alleen plaats vond met de Prepaid telefoonkaart. Ik heb dit voorgelegd aan de KPN klantenservice. De reactie was. De KPN winkel had mij nooit deze Mobiel Internet Prepaid Simkaart voor een Smartphone mogen verkopen. Dit is bijv. voor een BlackBerry. Ben met dit verhaal teruggegaan naar de KPN winkel met het verzoek of dan minimaal het bedrag waarmee de Mobiel Internet Prepaid kaart is opgewaardeerd kan worden overgeboekt naar mijn Prepaid Telefoonkaart of gewoon terugbetaald. De reactie was wij kunnen niets voor u doen want in de KPN winkel kunnen wij geen financiële zaken afhandelen. Heeft u een oplossing.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste Hnfranzen,

Wat een verhaal! Voor zover ik weet is het zeker mogelijk om dit op deze manier te doen. Belangrijk is dan echter dat je als APN 'prepaidinternet' gebruikt. Dit vind je onder instellingen, mobiele gegevens, namen toegangspunten. Overigens kan je hier bekijken  hoeveel tegoed er nog op je kaart staat. Wil je me laten weten of het gelukt is? 

Beste Marcia,

Bedankt voor je hulp. Het is gelukt. Ik heb de Mobiel Internet Prepaid Simkaart opnieuw in de Smartphone geïnstalleerd. Was nu mogelijk met u aanwijzingen het prepaid tegoed op te vragen. Is maar liefst 57 Euro. Kon de kaart nu ook met een opgevraagde activatiecode activeren. Heb ingesteld als APN ‘prepaidinternet’. Nu maar hopen dat gebruik van het Internet automatisch wordt afgeboekt van de Mobiel Internet Prepaid Simkaart en het telefoneren van de Prepaid telefoonkaart.

Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat het gelukit is! Bedankt voor je terugkoppeling. €57 is veel geld, vooral voor een prepaid kaart! Mocht je nu in de toekomst nog vragen hebben of merken dat er toch iets niet goed gaat, weet je ons te vinden. Fijne avond!

Reageer