Beantwoord

Prijs gewonnen, echt of phishing?

  • 11 September 2019
  • 6 reacties
  • 2939 keer bekeken

Ik was vanavond 11 9 2019 de winnaar van een samsung 10. ik hoefde alleen op pakken en ok ik te drukken

pakken ging wel ok niet . meegedaan aan tevredenheidsonderzoek. omdat ik kpn klant ben ga in niet uit van een sweepsteak. zelfs met met nwe wachtwoord kon ik inloggen, maar ik zit met zelfde wachtwoord meteen op deze site beetje lullig zo'n deze mus. graag antwoord van een MOD dit kan tich niet de bedoeling zijn, ik zou alleen verzendkosten hoeven te betalen voor de telefoon. graag reactie nogmaals

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door RBxx 12 September 2019, 17:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @enpassentforlife
Dit lijkt verdacht veel op een "aanval" die beschreven wordt op de KPN website KPN: Valse mail?
Bij de actuele Phishing meldingen staat dit onder "Pop-up: Beste KPN klant, Gefeliciteerd"

Het is aan te bevelen om de wachtwoorden die je hebt prijsgegeven direct te wijzigen, om evt. misbruik te voorkomen.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @enpassentforlife, welkom terug op ons forum! Het klopt helemaal wat Ruud zegt: dit is een phishing bericht. Je hebt dus helaas geen Samsung gewonnen. Het is zeer belangrijk dat je je wachtwoord wijzigt, zodat derden hier geen misbruik van kunnen maken.

Op het moment dat wij een winactie hebben, dan loopt dit alleen via onze officiële kanalen, zoals dit forum of Facebook. Ook zullen wij nooit vragen om wachtwoorden of andere persoonlijke gegevens.
Hartelijk dank voor deze reactie, namens KPN Ik heb tuneup en secutiry van AVG zellfs gekocht voor het eerst in mijn leven.Ik was/ben niet eens echt geonteresseerd in een nieuwe mobiel. google err ook niet naar
dank RUUD. heelaas kan er altijd zoiets gebeuren. ik koop op betrouwbare bekende sites.
Reputatie 7
Badge +21
Dag @enpassentforlife
Jammer dat je geen Samsung S10 krijgt, ik heb veel plezier van mijn (zelf gekocht😉) exemplaar.
Heb je wel de evt. prijsgegeven wachtwoord(en) gewijzigd? Veiligheid voor alles !!
Badge

Hallo, nieuw op dit Forum. Ik haak even in op dit bericht. Ben via Google hier terecht gekomen. Ik zit op een oudere Desktop. Gebruik als browser Mozilla Firefox. Wilde zojuist op Marktplaats iets zoeken en kreeg de Pop Up met de in dit Topic genoemde prijsvraag. Ik snap dat het fake is uit bovenstaande, maar wat kan ik doen? Ben een totale digibeet. Hoef ik het alleen maar te negeren of moet ik iets aan mijn instellingen doen?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Peet2304, welkom! Goed dat je het forum hebt gevonden! Je hoeft er niets mee te doen: wegklikken is voldoende. Mocht je twijfelen of je desktop veilig is, kijk dan of je besturingssysteem de meest recente update heeft. Voor Windows zie je op hun website gemakkelijk hoe je dit kunt controleren.Â