Beantwoord

Prijsstijging door vervallen Spotify korting

  • 29 May 2020
  • 4 reacties
  • 73 keer bekeken

Hoi, 

Zojuist ontvang ik deze mail:

U ontvangt op dit moment € 1,00 korting op de normale prijs van KPN Spotify Premium. Vanaf 1 juli kost KPN Spotify Premium ook bij KPN € 9,99 per maand. Verder verandert er niets...

Verdere toelichting in de FAQ:

Mag ik mijn Mobiele abonnement vanwege deze wijziging kosteloos beëindigen?
Nee, je contract blijft doorlopen tot de afgesproken datum. Wel kan je je Spotify pakket opzeggen.

Volgens mij mag dit toch helemaal niet? Dit is een prijsstijging en heeft niet te maken met een wijziging in de wet of inflatiecorrectie. Dan heb ik toch gewoon recht op het kosteloos beëindigen van mijn abonnement?

Ik weet nog niet of ik wil overstappen op een ander abonnement, maar het lijkt me niet correct en niet echt klantvriendelijk als dit niet eens zou kunnen.

Groeten,

Stijn

 

icon

Beste antwoord door Jan van KPN 4 June 2020, 16:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Spotify is geen “vast” onderdeel van je mobiele abonnement, maar een apart produkt. Je mobiele abonnement verandert niet, daarom kan je dat niet kosteloos opzeggen. Wel kan je Spotify opzeggen (zoals er ook staat).

Spotify is geen “vast” onderdeel van je mobiele abonnement, maar een apart produkt. Je mobiele abonnement verandert niet, daarom kan je dat niet kosteloos opzeggen. Wel kan je Spotify opzeggen (zoals er ook staat).

“Los” of “Vast”, het zit wel in mijn abonnement, net als onbeperkt bellen waar ik extra voor betaal en mijn 2GB databundel die er bij zit. Tevens betaal ik mijn abonnement aan KPN, niet aan Spotify. Als Spotify niet inbegrepen was in dit abonnement, dan had ik mogelijk een ander abonnement gekozen. Kunnen ze ook in een keer mijn databundel afnemen of de kosten voor onbeperkt bellen ophogen zonder dat ik kosteloos mijn contract kan opzeggen? Lijkt me toch echt een contractwijziging…

Groeten,

Stijn

Reputatie 7
Badge +24

Hussel is expres zo in elkaar gezet dat KPN de prijzen van Spotify of bijvoorbeeld Netflix kan verhogen zonder dat daarmee het hele contract open gebroken word. Je moet je wel beseffen: KPN is ook afhankelijk van deze bedrijven. Deze bedrijven kunnen altijd zelf de prijzen verhogen en dat moet KPN door berekenen. Want KPN gaat dat verschil echt niet betalen. Dat kan natuurlijk niet.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Stijn V en welkom op het forum. 

 

Spotify is inderdaad een los onderdeel van je abonnement; optioneel en maandelijks opzegbaar. Dat zien we juist als een klantvriendelijk iets omdat je hiermee flexibiliteit creëert binnen je abonnement. Dat je dit door een prijswijziging nu als iets negatiefs ervaart, vind ik jammer om te lezen! Het klopt dat je onbeperkt bellen en de databundel niet maandelijks uit -of aan kunt zetten, dat is de basis van je abonnement. Extra zaken zoals Spotify zijn daarentegen altijd optioneel. Als dit (de prijsstijging) niet had gemogen, hadden we deze ook niet doorgevoerd. Ik snap dat dit niet het bericht is waar je op hoopt maar desalniettemin hoop ik dat je nu wel weet waar je aan toe bent en hoe de vork in de steel zit! 

 

 

Reageer