Prijsverschil kpn/webshops

• 2 juni 2015
  • 3 reacties
  • 601 keer bekeken

Sinds kort ben ik KPN kompleet wat overigens goed bevalt. Ik kan sinds sinds 2 maanden mijn abbonnement verlengen. Dit wil ik eigenlijk icm een Iphone 6 16GB en met "vooral internet standaard". Achterliggende gedachten is om meerdere toekomstige budget abbonnementen op mijn adres MB's te schuiven. Want ik heb 5Gb en met KPN compleet 10GB wat genoeg is.

Nu zit ik op webshops te kijken en zie toch een enorm prijsverschil in bijbetaling van toestel. Waar ik in bovenliggende combinatie in een webshop (dit geval CoolBlue) 35 euro moet bij betalen moet ik bij KPN 149 euro bij betalen. Mijn vraag is dus waar deze prijsverschil in zit. KPN winkel vertelde me dat dit te maken heeft stukje service maar vindt dit toch wel vrij fors. Andre reden die ik gehoord heb is dat webshops groot inkopen; ik denk dan bij mezelf is KPN geen grote inkoper?

Groet,

Hopi

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hallo Hopi, 

Wat leuk om te lezen dat Compleet je goed bevalt! Een goede vraag inderdaad en die leeft bij meerdere klanten. Er bestaat inderdaad een verschil tussen KPN en externe aanbieders Ik zie dat je al uitleg heeft gegeven hierover en hier sluit ik me bij aan. Als je verdere vragen hebt of ik kan je helpen, laat het me dan vooral weten. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Badge
Hi en ,

Welkom op het KPN Forum! Deze vraag heb ik al zo vaak voorbij zien komen, dus jullie zijn zeker niet de enige die zich dit afvragen. 

Het heeft voor een deel te maken met service, en een deel te maken met waar op verdient wordt. Toestellen worden sowieso anders ingekocht door externe aanbieders. KPN biedt resellers dus vergelijkbare diensten (over het algemeen zie je dat abonnementen vrijwel hetzelfde zijn, maar toch net iets anders) aan. 

Daarbij betaalt de reseller natuurlijk een bepaald bedrag aan KPN. Hierdoor pakken resellers minder marge op het abonnement en het toestel. Dat is een keuze van de reseller. Daarbij komt inderdaad ook nog eens wat Jeroen zegt; Is er iets mis met je toestel? Dan ga je een reparatieprocedure in bij Coolblue. Coolblue vertrouw ik daar nog wel mee, maar vertrouw je de plaatselijke telecomboer ook als er iets mis gaat met je toestel?

Reputatie 6
Badge +2
Zowel KPN als CoolBlue zullen deze vraag waarschijnlijk niet gaan beantwoorden. Verdienmodellen, onderlinge afspraken enzovoort :P

Een 'groot' verschil is de garantie op je toestel. Als je bij KPN verlengt kan je terecht bij alle KPN (XL) winkels. Bij CoolBlue moet je een defect toestel opsturen of langs hun eigen filialen gaan.

Reageer