Beantwoord

Probleem met nieuwe simkaart

  • 3 June 2019
  • 8 reacties
  • 241 keer bekeken

Zaterdag 1 juni een nieuwe telefoon S10 E gekocht met 2 jaar contract. In de winkel is de telefoon voorzien van een nieuwe SIM kaart. Deze bleek defect. Dus is mijn oude SYM kaart in de telefoon gezet. Op dat moment kon ik er mee bellen. Tot zondag ochtend......SYM 1 niet geregistreerd. Zondag terug naar de winkel....De verkoper heeft uitgelegd "de SYM Kaart is je oude...deze was , door het vervangen voor een nieuwe, deactief gezet....maar de nieuwe SYM kaart was defect dus heb ik weer je oude in de telefoon gezet...
Het duurt 24 tot 48 uur voordat deze geactiveerd is
Maandagochtend mijn telefoon doet het ineens weer ....ik kan weer bellen. Tot 14.00 uur SYM 1 niet geregistreerd.

Klantenservice gebeld.....krijg ik een hork aan de telefoon. Deze meld mij wat de code op mijn SYM kaart is
Deze heb ik opgelezen uit de mail die ik van KPN heb gekregen maar dat is de code van de nieuwe DEFECTE SYM kaart....

Nu zegt de hork van de klantenservice dat ik maar even naar de winkel moet....
Ik heb het hele weekend in de KPN winkel gezeten. Nu moet ik vrij gaan nemen om de problemen van KPN op te lossen anders kan ik niet bellen. Niet bellen is geen werk voor mij. Ik hoop dat U dit serieus neemt en mij schadeloos zal stellen. Barry

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 4 June 2019, 15:58

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @BBruyn Wat een bijzonder verhaal. Als ik het goed begrijp heb je in de winkel je nieuwe abonnement afgesloten, waarbij je ook een nieuwe simkaart hebt gekregen. Dat is ook de normale gang van zaken, maar het bleek al snel dat je nieuwe simkaart defect was. De verkoper heeft je oude simkaart daarop weer teruggezet, die de dag daarop niet meer bleek te werken. Snap ik dat goed?

Als ik het zo lees is het denk ik bij het terugplaatsen van je oude simkaart misgegaan. Ik denk eigenlijk dat het in één keer opgelost had kunnen worden als je direct een andere simkaart had gekregen, toen bleek dat de nieuwe defect was. Je oude simkaart had niet teruggeplaatst moeten worden, denk ik.

Vanuit die optiek kan ik me ook voorstellen dat mijn collega aan de telefoon je verwees naar de winkel. Je kunt via de telefoon of online uiteraard een nieuwe simkaart krijgen, als dat nodig is, maar dan moet je er wel op wachten. Bij de winkel heb je 'm direct in handen en is er geen tijdsverlies.

Hoe is de situatie nu? Is het probleem inmiddels opgelost en ben je weer volledig bereikbaar?
Beste Bart,

Uw analyse is correct. Geen speld tussen te krijgen.
Nu ben ik vanaf zaterdag bezig om een toestel werkend te krijgen. Juist daarom ben ik naar een KPN winkel getogen. Ik heb gister maar en paar uur vrij genomen om naar de KPN winkel te gaan en heb daar de situatie uitgelegd en is er , wederom, een nieuwe SYM Kaart is mijn telefoon gezet.

Mijn vraag was dan ook, of ik schadeloos gesteld kan worden?

In de winkel is het makkelijk om het geld bij de klant uit de zak te kloppen. 2 x een 2 jaar contract met nieuwe telefoons incl. hoesje en protectieglas.
Maar als de klant vraagt om een coulance .....
Ik verwacht niet veel maar wil graag wel dat mijn klacht serieus opgelost gaat worden.

Ik wacht op Uw antwoord

Barry
Reputatie 7
Badge +20
Het spreekt voor zich dat je in de winkel niet goed bent geholpen. Dat het sneller, beter en duidelijker had gemoeten spreekt voor zich. Dat is echter niet gebeurd en dat heeft je tijd en frustratie gekost. Ik vind dat jammer en ik snap heel goed dat je daar niet blij mee bent.

Ik wil je ervaring dan ook terugkoppelen aan de winkel, zodat er intern naar deze gang van zaken kan worden gekeken. Daarvoor wil ik graag enkele gegevens van je hebben. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)

Ik snap ook goed dat je je benadeeld voelt, gezien de tijd en energie die je er in hebt gestoken. Hoe vervelend ook, ik kan je hier er echter geen tegemoetkoming voor aanbieden.
Hallo Bart,


Wat is dan de toegevoegde waarde om al mijn gegevens in te vullen. Al mijn gegevens zijn bekent bij de KPN

Ik begrijp ook dat U deze ervaring wilt delen met jullie werknemers maar dat kan ook anoniem. Toch zal ik mijn gegevens invullen.

Al mijn gegevens zijn bekent bij de KPN. Al jaren lang ben ik vaste klant en wil dit niet in gaan zetten om mijn gelijk te halen.

Het naleven van protocollen is bij jullie bekent maar er zal toch enige coulance getoond moeten worden.


Barry
KPN Forum Profiel ingevuld
Reputatie 7
Badge +20
Je gegevens zullen zeker bekend zijn, maar ik kan en mag ze niet inzien als je ze niet zelf invult hier. Vandaar. Ik zet je verhaal door, omdat ik het belangrijk vind dat deze feedback bij de winkel terecht. Ik verwacht niet dat je er zelf nog terugkoppeling op zult krijgen. Mijn oprechte excuses, nogmaals, voor de gang van zaken.
Beste Bart,

Ik heb mijn gegevens ingevuld. Daaraan kan je opmaken dat ik al jaren klant bent bij KPN.

Daarom vind ik het stuitend dat ik alleen een excuus krijg.

Het bewijst zichzelf alleen nog maar dat de vaste klanten van KPN een nummer zijn.

Ik ga op mijn recht staan van 2 weken bedenk tijd en zal dus de beide toestellen incl. abonnementen
inleveren bij de KPN winkel.
In december 2019 loopt mijn TV/Internet abonnement af en zal dan ook weg gaan bij de KPN.

Dan maar naar ZIGGO....
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @BBruyn We waarderen elke klant, of ze nu kort of lang bij ons zijn, en we doen ons uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Helaas gaat er soms iets mis. In jouw geval is het gelukkig opgelost door je een nieuwe simkaart te geven, iets wat direct had moeten gebeuren. Dat is niet gebeurd en dit heeft je tijd en frustratie gekost. Ik snap heel goed dat dit vervelend is, maar ik kan je er simpelweg geen coulance voor bieden. Ik moet hier de lijn van onze Algemene Voorwaarden in volgen. Het spijt me heel erg om te horen dat dit voor jou de aanleiding is om je verlenging te heroverwegen.

Reageer