Beantwoord

Pukcode opvragen werkt niet door ontbreken sim code

  • 9 May 2021
  • 2 reacties
  • 157 keer bekeken

Hallo, helaas is mijn telefoon geblokkeerd en moet ik mijn puk code invoeren. Echter lukt dit mij niet omdat ik voor het opvragen van de code een Sim code in moet vullen. Mijn simkaart is ooit kleiner geknipt waardoor er geen code meer op staat. Het lukt me dus niet om een puk code op te vragen, mijn kpn is verlopen en daar kan ik ook niet in, ook kan ik telefonisch geen contact krijgen met de klantenservice… wie kan me helpen?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 9 May 2021, 19:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @MKrrr 

Tja, dat knippen was vroeger gebruikelijk. Tegenwoordig heb je 3-in-1 simkaarten, past altijd en niet meer knippen. Kijk of je met behulp van de telefoon er achter kan komen.

  • Android: Download de app ‘SIM Card’. Nadat je de app geopend hebt, kan je naast ‘SIM serial number’ het simkaartnummer vinden
  • iPhone: Ga naar ‘instellingen’, ‘algemeen’ en ‘info’. Onder ICCID vind je het simkaartnummer

Het nummer dat je vindt, is meestal 19-cijferig en je hebt er maar 8 nodig. Die krijg je als volgt:

  • De eerste 6 cijfers (893108) zijn standaard voor KPN
  • De 2 nummers daarna heb je nodig
  • De 4 nummers daaropvolgend kan je ook weglaten
  • De 6 cijfers daarna maken jouw 8-cijferige simkaartnummer compleet

Een voorbeeld:  ICCID 893108 12 0000 345678 0  het simkaartnummer is hier dus 12345678.

bron: Hoe vind ik het klant- en/of simkaartnummer van mijn mobiele abonnement? | KPN Community

Reputatie 7
Badge +30

Beste @MKrrr, welkom! 

Hallo @MKrrr 

Tja, dat knippen was vroeger gebruikelijk. Tegenwoordig heb je 3-in-1 simkaarten, past altijd en niet meer knippen. Kijk of je met behulp van de telefoon er achter kan komen.

  • Android: Download de app ‘SIM Card’. Nadat je de app geopend hebt, kan je naast ‘SIM serial number’ het simkaartnummer vinden
  • iPhone: Ga naar ‘instellingen’, ‘algemeen’ en ‘info’. Onder ICCID vind je het simkaartnummer

Het nummer dat je vindt, is meestal 19-cijferig en je hebt er maar 8 nodig. Die krijg je als volgt:

  • De eerste 6 cijfers (893108) zijn standaard voor KPN
  • De 2 nummers daarna heb je nodig
  • De 4 nummers daaropvolgend kan je ook weglaten
  • De 6 cijfers daarna maken jouw 8-cijferige simkaartnummer compleet

Een voorbeeld:  ICCID 893108 12 0000 345678 0  het simkaartnummer is hier dus 12345678.

bron: Hoe vind ik het klant- en/of simkaartnummer van mijn mobiele abonnement? | KPN Community

Dit klopt helemaal! Daarnaast kan je via MijnKPN ook makkelijk je pukcode inzien zonder je simkaartnummer in te voeren. Dan moet je je nummer wel al eens gekoppeld hebben.Â