Beantwoord

Rabomobiel simkaart

• 24 september 2016
  • 15 reacties
  • 431 keer bekeken

Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon met een abonnement en wil graag het nummer behouden van mijn Rabomobiel simkaart. Ik kan de code nergens invullen omdat hij te lang is. Ik begreep uit andere posts dat er een mogelijkheid is dat ik een verkort
icon

Beste antwoord door Paul_ 27 september 2016, 13:45

Zo vind je het 8-cijferige simkaartnummer van je Rabomobiel:
De eerste 6 cijfers zijn standaard voor de provider, dan volgen de eerste 2 nummers die je nodig hebt. De 4 nummers daaropvolgend kan je ook weglaten en de 6 cijfers daarna maken jouw 8-cijferige simkaartnummer compleet.

Die 🙂
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Ik hoop voor je dat nummerbehoud nog kan, ik denk namelijk van niet. Dat dien je namelijk al aan te vragen bij het aanvragen/afsluiten van het abonnement. En niet als het abonnement al van kracht is, zoals nu.

Zie https://www.kpn.com/mobiel/abonnement/overstappen.htm de alinea
Geef tijdens je bestelling aan of je je huidige telefoonnummer wilt behouden.

Hier kun je nummerbehoud aanvragen:
https://mobiel.kpn.com/nummerbehoud/

Voor het simkaartnummer zie deze uitleg. Hopelijk komt dat ook overeen met Rabomobiel.
Hoe vind ik het klant- en/of simkaartnummer van mijn mobiele abonnement.
Hallo, bij mijn nieuwe provider kan dit binnen een termijn van 10 dagen. De telefoon is vandaag pas aangeschaft dus dit moet gewoon kunnen. Ik heb ook al kort contact gehad met de nieuwe provider hierover
Reputatie 7
Badge +31
bij mijn nieuwe providerDit is het KPN forum, maar ik begrijp dat "je nieuwe provider" dan NIET KPN is??:? Anders heb je het op dit forum niet over mijn "nieuwe provider".

En je oude zéker niet (nml Rabomobiel).

De eerste 6 cijfers zijn standaard voor de provider, dan volgen de eerste 2 nummers die je nodig hebt. De 4 nummers daaropvolgend kan je ook weglaten en de 6 cijfers daarna maken jouw 8-cijferige simkaartnummer compleet.
Bedankt, ik zal kijken of dit lukt. Rabomobiel is sinds een tijdje van kpn, dit is overgenomen, vandaar dat ik de vraag op dit forum stel.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @donikazogaj, volgens mij heb je alle informatie die je nodig hebt al van Peter gekregen. Laat je weten of het is gelukt met het simkaartnummer?
Reputatie 7
Badge +31
Bedankt, ik zal kijken of dit lukt. Rabomobiel is sinds een tijdje van kpn, dit is overgenomen, vandaar dat ik de vraag op dit forum stel.Aha, dat wist ik niet. Maar ik denk dat het wel nog een eigen platform is.
Hoi @donikazogaj, volgens mij heb je alle informatie die je nodig hebt al van Peter gekregen. Laat je weten of het is gelukt met het simkaartnummer?

Hoi, ik heb inmiddels gebeld met de nieuwe provider en we komen er niet uit. Het simkaartnummer doet het steeds niet. Ik heb op hun advies gebeld met Kpn, maar die wisten niet eens waar ik het over had. Het is helaas nog steeds niet gelukt. Kunt u verder helpen?
Reputatie 7
Badge +24
Ik wil natuurlijk mijn best voor je doen. Reageer je op mijn privébericht? Dan ga ik aan de slag.
Reputatie 7
Badge +31
Ik heb gevonden wat het probleem is.
Je zou, bij de overstap van Rabomobiel naar KPN, een brief van KPN gekregen móeten hebben. Bij de overstap hield je namelijk wél de Rabomobiel simkaart maar werd er een ánder simkaartnummer aan toe gewezen. Dat nieuwe simkaartnummer bij KPN staat in die brief.
Het nummer dat op je Rabo kaart gedrukt staat is dus indertijd vervallen. ( bron )

In de brief kun je je huidige simkaartnummer vinden; die op de simkaart is dus niks.

Heb je de brief niet meer dan kan Paul hopelijk het simkaartnummer achterhalen a.d.h.v. je 06 nummer.
Mogelijk kun je het simkaartnummer ook vinden in MijnKPN.
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor het privébericht Donika 🙂 Je vindt het simkaartnummer in mijn reactie op je privébericht.

@Peter: De methode die je aangaf klopte trouwens wel 😉
Reputatie 7
Badge +31
@Paul. Methode?

Correctie op mijn niet meer te wijzigen vorige bericht: Het simkaartnummer staat niet in MijnKPN.
Reputatie 7
Badge +24

Die 🙂
Heel erg bedankt, mijn aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd! 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Yes! Graag gedaan 🙂
Reputatie 7
Badge +31

Die :)

Oh dié :D

Is van Marcia. Tekst heb ik beetje aangepast.

Reageer