Beantwoord

RDW rijbewijs geweigerd tijdens verlenging

  • 24 June 2019
  • 12 reacties
  • 832 keer bekeken

Hoi.
Voor mij het is precies gebeurd ergisteren. Ging verlengen, alles ging goed en ineens zeggen ze dat rdw staat op het ribewijs en dit mag niet. Hoe kunnen jullie niet een geldige NL rijbewijs niet accepteren? Is dat discriminatie of is dat een kontract met RDW zo dat mensen zal van te voor rijbewijs vervangen en extra geld daar inbrengen??? Dit is absoluut niet acceptabel! Ik ben meer dan 6 jaar klant, heb 2 mobiel op een address, betaal altijd op tijd en kan niet makkelijk verlengen??? Moet dit verhaal naar de rechten gaan of zo dan?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Bart_ 25 June 2019, 11:44

Bekijk origineel

12 reacties

Hallo @Vigiux , in een ander topic is eerder ook zoiets aan de orde geweest en legitiem.
Het beste is je dan te identificeren met een ID-kaart of paspoort, dat wordt altijd geaccepteerd.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Vigiux Wat een bijzonder verhaal. Kun je iets meer toelichting geven over wat er precies is gebeurd? Je wilde je abonnement verlengen en als identificatiemiddel werd je rijbewijs niet geaccepteerd? Welke reden werd daar dan voor gegeven?
hoi @Bart_ , ze zeggen dat op mijn rijbewijs staat RDW dus is niet geldig bij verlengen. Lijkt op dat ik heb dat zelf daar opgezet.... En niemand kan vertellen waarom dat niet goed is en niemand heeft interesse in. Dus niks gekregen in de winkel. Met mijn vrouw was hetzelfde gebeurd dus zij heeft uiteindelijk ribewijs laten vervangen wel ruim voor het eind datum van geldigheid. 6 jaar was goed dit rijbewijs en nu niet. Er is zeker een afspraak met RDW eronder ergens om geld te verzalmelen...
Als er ooit een duplicaat is uitgegeven (je rijbewijs bv ooit gestolen) dan kan het niet meer als identificatie dienen. Je kunt dan alleen een ID-kaart of een paspoort gebruiken. Eén van deze 2 documenten dien je natuurlijk sowieso te hebben 😉
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Vigiux Een Nederlands rijbewijs accepteren we als identificatiemiddel. Bij een zogeheten 'RDW-rijbewijs' zit er echter een beperking op (niet op de geldigheid van het rijbewijs zelf) maar wel op de mogelijkheid voor ons om het te gebruiken als identificatiemiddel. Daarom mocht de winkel het in jouw geval niet accepteren. Vanzelfsprekend kun je je paspoort of ID-bewijs gebruiken om alsnog een verlenging te doen.
@PeterG nee, dat is niet het verhaal van mij. Nooit is die krwijt geweest.

@Bart_ dat is wel vreemd. En paspoort is niet genoeg als hij een europeese pasport is. Nl passpoort wel.

Waarom er is geen info over dat? Dat rijbewijs is niet niet goed? Al dit nonsence was nooit geweest als dit was op de webpagina gegeven bij het verlengen dat let op, oude rijbewijs je mag in je r*** insteken en breng allenmaar de nieuwe. Wat en ongelooflijke ding.

Elke keer met verlengen is een verrassing weer. Een huis kopen is zelfs makkelijker!!!
Reputatie 7
Badge +20
@Bart_ dat is wel vreemd. En paspoort is niet genoeg als hij een europeese pasport is. Nl passpoort wel.
Nee, dat is het niet. Nederlandse ID-bewijzen accepteren we zeker, maar ook Europese legitimatiebewijzen zijn geen probleem.

Waarom er is geen info over dat? Dat rijbewijs is niet niet goed? Al dit nonsence was nooit geweest als dit was op de webpagina gegeven bij het verlengen dat let op, oude rijbewijs je mag in je r*** insteken en breng allenmaar de nieuwe. Wat en ongelooflijke ding.

Een Nederlands rijbewijs is zeker in orde als identificatiemiddel, maar rijbewijzen met deze aantekening niet: het kan zijn dat het als duplicaat is uitgegeven (zoals Peter al aangeeft) of dat het is omgewisseld vanuit het buitenland. Dat doet niets af aan de geldigheid van het rijbewijs, maar we kunnen het simpelweg niet accepteren als identificatiemiddel. Ik snap verder dat het vervelend is, maar ik wil je wel vragen op je toon en je woordkeuze te letten.
Een rijbewijs mag als indentificatiemiddel worden geaccepteerd maar dus ook niet.

Een ID-kaart (EU) of Paspoort IS een officieel id-bewijs mits de datum niet is verlopen. Dat laatste mag alleen bij verkiezingen tot max. 5 jaar.
@Bart_ En ik wil vragen of jullie kunen lezen wat er staat en niet wat jullie willen. Ik zeg dat er moet duidelijk geinformeerd worden als eerst

@PeterG ja, dat is overal maar niet als je wil verlengen. Met verlengen (maakt niet uit, met nieuw afsluiten ook) EU ID kaart is helemaal niet geaccepteerd en met een paspoort je moet ook iets van gemeente opvragen waar je woont. Dus wat is geldig in EU dat is niet geldig als je wilt geld naar mobiel provider brengen.
Hier de uitleg waarom afhankelijk van waar het voor is hoofdzakelijk alleen een paspoort of ID worden geaccepteerd als identificatie bewijs.

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/met-welke-identiteitsbewijzen-kan-ik-mij-identificeren
@Galdor68 en onder welke "niet" valt mobiel provider? Zeker binnenlands vreemdelingentoezicht....

@Bart_ Wanner maandelijkse bedrag gaat richting plafond of je betaalt niet binnen 5 dagen dan kan iedereen informatie makkelijk krijgen en als een vehaal die is direct met de klant verbonden dan is helemaal niet mogelijk.
Reputatie 7
Badge +20
@Galdor68 en onder welke "niet" valt mobiel provider? Zeker binnenlands vreemdelingentoezicht....

@Bart_ Wanner maandelijkse bedrag gaat richting plafond of je betaalt niet binnen 5 dagen dan kan iedereen informatie makkelijk krijgen en als een vehaal die is direct met de klant verbonden dan is helemaal niet mogelijk.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt: we doen altijd ons best om zo transparant en duidelijk mogelijk te communiceren, of nu om identificatiemiddelen of om iets anders gaat. Om het verhaal in af te ronden. Wij accepteren ID-kaarten uit EU-landen en paspoorten als identificatiemiddel. De situatie waar jij tegenaan bent gelopen komt niet heel veel voor, maar is zeker geen uitzondering. Ik heb uitgelegd hoe dat zit. Als hier op een eerder moment in de winkel onduidelijkheid bij jou over is ontstaan spijt me dat van harte.

Reageer