Real time Data Verbruik Mijn Kpn werkt niet, krijg ook geen SMS..

• 14 september 2013
  • 13 reacties
  • 6143 keer bekeken

Hoi,

Realtime data verkeer werkt niet. Ik heb hierover contact gehad op 22-08-2013 met de KPN klantenservice. Me data meter stond toen al een aantal dagen op 142 mb.

De meneer van de klanten service vertelde mij dat ik ''gewoon niet zoveel verbruik'' en dat alles klopte.

Tot einde periode heeft er altijd 142 mb gestaan, en ik heb ook geen SMS ontvangen dat ik 50% of 100% verbruikt had van mijn data bundel

Ook deze maand heb ik volgens mijn data meter 0mb verbruikt, met nog 16 dagen te gaan.

Nu heb ik me factuur verkregen van deze maand, en dan komt het leuke, 590 MB verbruikt van de 500. Dus € 4,20 extra voor 90 mb buiten mijn bundel omdat de 250 mb word geactiveerd. 

Wat gaat hier fout ??  Als de klantenservice al zegt dat alles in orde is, en ik binnen me bundel zit, maar achteraf dit niet blijkt.

Ik heb het gesprek tevens opgenomen, mocht dit nodig zijn, en heb redelijk wat screenshots van Mijn KPN. 

Hebben meerder mensen hier ook last van? 

Mvg,

Samir Dijks

13 reacties

Hallo Samir,

Ik ben blij dat ik dit lees. Ik dacht dat ik de enigste was.

Wij zouden volgens de mb meter op 24 augustus 211 mb over het limiet staan. (vanaf half augustus is verbruik volgens mb meter per dag omhoog geschoten, terwijl we niets anders doen dan anders) Ik heb ook gebled met KPN en volgens die gegevens hadden we pas 47 mb verbruikt dus we hoefden ons geen zorgen te maken.  Ik heb toen een account aangemaakt op KPN.com en daar zag ik ook 47 mb. (foto van gemaakt) Maar nu komt het: wij krijgen een rekening van 903mb verbruik, dus 653 erover !!!) Buiten het feit dat we dit nooit verbruikt kunnen hebben, klopt ook de meter bij KPN zelf niet. Eerst bijna niets verbruikt en dan weer wel. Vandaag gebeld en er werd doodleuk verteld dat de nota altijd klopt !!! Nou ik geloof het echt niet en laat het er niet bij zitten, want wat wordt het dan volgende maand voor een nota. Nu zou het verbruik nog op 0 mb staan, wat ook niet klopt. Ze geven wel toe dat er een storing is in de mb meter, maar de nota klopt wel. Kan jij het nog volgen ???

Ben al jaren klant van KPN, maar dit moet niet al te lang duren !!

de stand van 211 mb op 24 augustus was van de app MB meter die we gedownload hadden ( waarvan we dachten dat die niet klopte, maar die nu wel gebruikt wordt voor de afrekening)

Ik heb precies het zelfde probleem. Kan al een geruime tijd geen data verbruik inzien , ben vanaf 22-8 al aan het klagen op het forum ( telefonisch zegt kpn gewoon dat alles klopt ) op het forum zegt een mod dat het bekent is . En nu staat er een bedrag van 8,82€ open van buiten data bundel gebruik ! Kpn heeft zijn zaken niet op orde.

Krijg ook geen sms dat data bundel bijna op is.
Heb zojuist kpn gebeld en die zeggen dat er geen rechten kunnen worden verleent aan de gegevens van app en aan mijnkpn.. En dat het probleem bekent is en dat ik deze kosten moet betalen klaar uit ! Pff zit tekoken van woede. Vraag me af of dit rechtsgeldig is .

Krijg een data specificatie thuis gestuurd.
Raar dat er geen rechten kunnen worden ontleend aan mijn kpn ?? Zo kunnen ze van alles in rekening brengen !! Maar kan er dan ook geen rechten worden ontleend aan een medewerker van KPN, want die heeft me telefonisch medegedeeld op 24 augustus dat mijn verbruik tot toen 47 mb zou zijn. Maar ja, zoiets wordt helaas niet in hun systeem vastgelegd ???

Wat kun je overigens zien op zo'n data specificatie ? Wat je per dag hebt verbruikt of ook waaraan ?? Want naar dat laatste ben ik ook erg benieuwd !! En wat dat koken betreft .....................pfffff :@

Ja het lijkt er wel op dat kpn dus vanalles in rekening kan brengen.. Dit kan gewoon niet!

Op die data specificatie staat het data verbruik per dag vertelde kpn mij. Ik zou het binnen 2 weken thuis moeten hebben.. Denk dat het met de postduif word bezorgd.

Ik ga kijken wat ik hier verder mee kan doen misschien bij rechtsbijstand , ook al is het maar een laag bedrag 8,82€ het zit me niet lekker.
Reputatie 7
Badge +12
Het gebeurt niet dat kpn van alles in rekening brengt. De specificatie zal vermelden op welk tijdstip er data is gebruikt en hoeveel mb er is gebruikt. Wat de reden is van het dataverbruik is zo niet te zeggen. Mocht u een android hebben dan kunt u nakijken via instellingen > gegevensgebruik , wat er dan precies verbruikt is op het toestel per applicatie.

Pff Het Probleem is dat je NIET kan inzien wat je data verbruik is!! En daardoor teveel data verbruikt.

En die kosten brengt kpn in rekening bij jou, terwijl de oorzaak bij kpn ligt.
Het gaat mij om 2 dingen:

1. Mijn mobiel internetgebruik is vanaf een bepaalde datum omhoog geschoten naar soms wel       60 mb per dag, terwijl ik van tevoren rond de 5 mb had, met 1 x een uitschieter naar 10 mb.

2. En stel dat het wel mijn "eigen schuld"' zou zijn om wat voor reden dan ook dan zou je op zijn minst een mederwerker van KPN moeten kunnen vertrouwen wanneer je belt omdat je vermoedt dat er iets niet goed zit in het MB verbruik. De app MB meter zou niet goed zijn, maar mijn KPN wel. Dit blijkt achteraf dus niet zo te zijn. Wie kan mij nu verzekeren of het uberhaupt allemaal wel klopt met die meters ?? Op grond van welke meter maakt de KPN de nota op ??

Misschien iets voor Kassa ( van de Vara ) ?? Maar mij zit het ook niet lekker, al gaat het deze maand dan maar om 10 euro, wie weet wat het volgende maand is.

Reputatie 5
Badge +6
Beste Atta,

Ik zie dat je ook hier een reactie hebt geplaatst. Naar aanleiding van een ander topic heb ik je inmiddels een privé-bericht gestuurd. Mocht je naar aanleiding daarvan nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Reputatie 5
Badge +6
Hallo Samir,

Zou je mij in een privé-bericht je gegevens willen sturen? Is het ook mogelijk dat je de genomen screenshots naar mij toestuurt? We zijn de oorzaak aan het onderzoeken waardoor het zo is dat sommige klanten schijnbaar geen goed inzicht hebben in hun dataverbruik.

Hallo Menno,

ja ik heb je mailtje gezien en inmiddels beantwoord. Alvast hartsikke bedankt voor je medewerking, dat mag ook in het openbaar vermeld worden !!! Want we zijn toch afhankelijk van mensen/medewerkers zoals jou !!:D

(sorry dat ik op meerdere plaatsen een reactie heb geplaatst, maar ik voelde me zo machteloos)

Ik heb al twee maanden dat dataverbruik niet meer werkt, had al wel hier gelezen dat meer mensen daar last van hadden en hoopte dat eea wel opgelost zou worden of is het maar bij een handjevol kpn klanten bekend of opgevallen. Menno? Kan jij me meer vertellen?

Reageer