Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Reclame KPN op de radio: Nieuwe zorgeloos abonnementen

Reputatie 4
Badge +8
Nu is mijn vraag, wat is hier zo nieuw aan?

Deze abonnementen hebben jullie toch al sinds september 2016?
icon

Beste antwoord door PeterG 16 februari 2017, 10:59

Er mag toch wel reclame gemaakt worden voor een product dat gewoon NU te krijgen is? Het is toch geen wet van meden en Perzen dat er alleen voor nieuwe producten reclame gemaakt mag/moet worden? (ook in het algemeen. Want dan kan je wel meer opnoemen waar nu reclame voor wordt gemaakt, maar wat er al langer is)

Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 6
Badge +23
Er mag toch wel reclame gemaakt worden voor een product dat gewoon NU te krijgen is? Het is toch geen wet van meden en Perzen dat er alleen voor nieuwe producten reclame gemaakt mag/moet worden? (ook in het algemeen. Want dan kan je wel meer opnoemen waar nu reclame voor wordt gemaakt, maar wat er al langer is)
Reputatie 4
Badge +8
PeterG schreef:

Dat bedoel ik niet PeterG, ik begrijp dat je wil reageren om te reageren, maar mijn vraag
is waarom een produkt als "Nieuw" aangeboden gaat worden terwijl het niet nieuw is.

Dat ze reclame maken vind ik alleen maar goed.
Reputatie 6
Badge +23
De Zorgeloos EU abonnementen zijn pas uit. (Dat is wat anders dan Zorgeloos)

En reageren om te reageren vind ik een uiterst onaardige opmerking van je hoor! Zo'n toontje ben ik niet van je gewend. :S
Reputatie 4
Badge +8
PeterG schreef:

De Zorgeloos EU abonnementen zijn pas uit. (Dat is wat anders dan Zorgeloos)

En reageren om te reageren vind ik een uiterst onaardige opmerking van je hoor! Zo'n toontje ben ik niet van je gewend. :S

Sorry hoor, PeterG. Maar zorgeloos EU hebben ze al sinds september 2016, want ik
betaal 5 euro extra voor deze abonnement. Dus ik snap nog steeds het woordje "Nieuw"
niet in hun reclame. Vind ik dan ook misleidend.

Zie ook: https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/alles-moet-weten-over-de-nieuwe-kpn-zorgeloos-abonnementen-426764

Dus omdat ze er nu "Zorgeloos EU" van hebben gemaakt mag dit als "nieuw" worden verkocht? Als iets nieuw is, moet er op zijn minst iets meer bij zitten dan alleen het woordje "Zorgeloos EU"
Grote qua bundels zijn nog steeds hetzelfde als voor september 2016.

"Reageren om te reageren" had inderdaad niet moeten roepen. Het spijt me.
Reputatie 6
Badge +23
Jij betaalt 5 Euro extra (!) om je Zorgeloos in de EU te kunnen gebruiken. Dat is écht anders dan de Zorgeloos EU abonnementen die onlangs zijn geïntroduceerd.

Bij de nieuwe Zorgeloos EU abonnement zit dat gebruik, waar jij extra voor betaalt, al in.
Reputatie 4
Badge +8
Als Zorgeloos EU onlangs zijn geïntroduceerd, waarom staan er dan nog voorwaardes
van 26 september 2016 op de website van KPN. (geldig bij contracten vanaf 26 september 2016)

Zie: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/tarieven.htm

Voorwaarde: https://www.kpn.com/w3/file?uuid=400849ae-1018-4a80-86be-93bc07b69e70&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=3806
Reputatie 6
Badge +23
Die voorwaarden hoeven toch niet altijd te veranderen?

Jij hebt (nog) Zorgeloos met € 5 aanvulling zodat je uiteindelijk hetzelfde hebt als nieuwe abonnees met een nieuw Zorgeloos EU abonnement.

Zorgeloos (is alweer oud. Met € 5 p/m aan te vullen voor de nieuwe EU dekking)
Zorgeloos EU (EU dekking in het abonnement al aanwezig)
Reputatie 4
Badge +8
PeterG schreef:

Die voorwaarden hoeven toch niet altijd te veranderen?

Jij hebt (nog) Zorgeloos met € 5 aanvulling zodat je uiteindelijk hetzelfde hebt als nieuwe abonnees met een nieuw Zorgeloos EU abonnement.

Snap er nog steeds niets van, ik heb Cindy al gevraagd om te kijken wat hier aan de hand is.
Reputatie 6
Badge +23
Zo moeilijk is het toch niet? Mijn laatste bericht dat je n.b. gequote hebt is toch heel duidelijk hoor.

Jij hebt een OUD Zorgeloos abonnement. Sinds kort zijn de nieuwe Zorgeloos EU abonnementen af te nemen. Om de abonnee's met een oud Zorgeloos abonnement tegemoet te komen is dat uit te breiden met een EU-bundel voor € 5 per maand zodat je precies dezelfde mogelijkheden hebt als de nieuwe Zorgeloos EU abonnementen.

Dus nogmaals:

De nieuwe(re) abonnement hebben de toevoeging EU. Daar zit de bundel die jij nu los erbij hebt al in.
Reputatie 4
Badge +8
PeterG schreef:

Zo moeilijk is het toch niet? Mijn laatste bericht dat je n.b. gequote hebt is toch heel duidelijk hoor.

Jij hebt een OUD Zorgeloos abonnement. Sinds kort zijn de nieuwe Zorgeloos EU abonnementen af te nemen. Om de abonnee's met een oud Zorgeloos abonnement tegemoet te komen is dat uit te breiden met een EU-bundel voor € 5 per maand zodat je precies dezelfde mogelijkheden hebt als de nieuwe Zorgeloos EU abonnementen.

Dus nogmaals:

De nieuwe(re) abonnement hebben de toevoeging EU. Daar zit de bundel die jij nu los erbij hebt al in.

Vanaf 26 september 2016 konden mensen ook al een nieuw of verlenging krijgen op het zorgeloos EU
abonnement zonder deze aanvulling van 5 euro, maar omdat ik een al bestaand abonnement had (met mij meerdere klanten) kon ik die 5 euro erbij laten zetten om gebruik te maken van mijn EU bundel.

Dus ik zie nog steeds niet waarom er "Nieuw" in een reclame gebruikt moet worden.
Reputatie 6
Badge +23
Iets wat net 5 maanden beschikbaar is mag toch wel als Nieuw aangeprezen worden? Hoeveel mensen zullen dit abonnement dan al hebben, denk je. Er zijn nog heel veel mensen die de komende maanden kunnen verlengen, ook van andere providers. Die worden zo gewezen op dit nog jonge product.
Als ik een product net 5 maanden in de winkel heb, dan zou ik voor dit (nieuwe) product zeker een jaar reclame maken.

Ik heb die advertentie overigens nog niet gehoord. Maar mogelijk is ie ook niet op NPO radio 5 te horen. Daar is überhaupt vrijwel geen reclame! HEERLIJK 🙂
Reputatie 4
Badge +8
PeterG schreef:

Iets wat net 5 maanden beschikbaar is mag toch wel als Nieuw aangeprezen worden? Hoeveel mensen zullen dit abonnement dan al hebben, denk je. Er zijn nog heel veel mensen die de komende maanden kunnen verlengen, ook van andere providers. Die worden zo gewezen op dit nog jonge product.
Als ik een product net 5 maanden in de winkel heb, dan zou ik voor dit (nieuwe) product zeker een jaar reclame maken.

Ik heb die advertentie overigens nog niet gehoord. Maar mogelijk is ie ook niet op NPO radio 5 te horen. Daar is überhaupt vrijwel geen reclame! HEERLIJK :)

De definitie van "nieuw" zien we beide dan totaal verschillend en dat mag vind ik.

Ik luister Radio 538 overigens.
Reputatie 6
Badge +23
Zal ik ook even aanzetten het komende uur. Hopelijk komt ie langs.

Waarom maak je je er druk om? Als KPN een abonnementsvorm die (volgens jouw woorden) alweer "oud" is (5 mnd dus ... ) als nieuw wil aanprijzen is daar m.i. niks mis mee. Het zijn de meest recente abonnementen.
Er zijn nog miljoenen die dat abonnement niet hebben. Reclame is dan een goed middel om bekendheid te geven.

Voor Calvé pinkadaas zie ik ook nog steeds (af en toe) reclame. Da's ook niet nieuw.
Reputatie 5
Badge +9
Jemig ,nou wat dan te denken van Nutella van Ferrero? Wat een boefjes die maken reclame voor een product wat stamt uit de jaren 60 waarin alles kon en alles mocht.

Ik snap je punt ook niet zo, met een beetje gezond verstand snap je waarom ze daar reclame voor maken, al dan niet "oud" of nieuw product. Namelijk Alle concurrenten maken er ook reclame voor op het moment. Logisch gevolg dus lijkt me.
Reputatie 6
Badge +23
Ik meng me verder niet in de discussie, maar twee puntjes die relevant zijn:

De nieuwe Zorgeloos EU abonnementen zijn de abonnementen die we in september geïntroduceerd hebben. Dus vanuit dat perspectief zijn ze niet nieuw. Wel hebben we afgelopen maand ergens de prijzen van de abonnementen iets naar beneden gegooid. Vanuit dat perspectief zijn ze wel nieuw 🙂

Discussieer vooral verder, leuk om verschillende gezichtspunten te lezen!
Reputatie 6
Badge +11
Ach ja, de definitie van "nieuw" is subjectief 😉
De concurrentie heeft ondertussen betere opties daarom zal verkoop van 'zorgeloos' EU achterblijven, daarom deze extra campagne...

Reageer