Vraag

Rekening bezwaar

  • 16 June 2021
  • 9 reacties
  • 189 keer bekeken

Ik heb nooit gebeld met servicenummer 09060206. Wel gebeld door dit nummer waarbij direct al werd aangegeven " mogelijk fraude" en uiteraard niet opgenomen. Direct hierna het nummer geblokkeerd. Om 8.30 uur € 1,13 kosten van Kpn en om 8.35 kosten € 17,24 aan kosten. Ik heb überhaupt nog nooit gebeld met een service nummer en ook deze keer niet. De vriendelijke juffrouw van Kpn zegt dat ze niet kan crediteren. Mijn blokkade die ik had ingesteld was voor mijn mobiel toestel maar was niet gedaan bij kpn. Dit begrijp ik dus niet. Wat kan Ik doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Kieuwk38, welkom op ons forum! Ik kan me voorstellen dat je vreemd opkijkt van deze kosten als je zelf niet gebeld hebt met dit nummer. Van wat ik kan zien op het internet, zou het hier gaan om een doorschakeldienst. Heb je mogelijk een telefoonnummer van een klantenservice gezocht en op een website als Nu Contact op de bel-link geklikt? Je belt dan met het telefoonnummer van dat bedrijf, welke je vervolgens doorschakelt naar het bedrijf waar jij graag mee in contact wilt komen. Zo'n doorschakeling kost vaak € 1,00 per minuut. Wil je dit graag in de toekomst voorkomen, dan kan je overwegen om het bellen naar servicenummers te blokkeren. Als je wilt, kan ik dit voor je in orde maken. Zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.

Ik mis gewoon de mogelijkheid van mail sturen, dus daarom maar via deze weg.

Er is al contact geweest via een soort klachtenformulier waarop door KPN al is gereageerd echter ik heb op mijn foute manier het gesprek beeindigd waarvoor mijn excuses aan de medewerker. De medewerker doet waarschijnlijk wat het bedrijf heeft bepaald, dus hij kan er niets aan doen.

De reden van mijn foute reactie was dat ik niet weer wilde aanhoren dat ik wel gebeld heb met een 09 nummer waarvoor ik kosten moet betalen. Bij mij komt dit over als zijnde “klant je liegt” Ik ga hier maar niet verder over debatteren schijnbaar dropt kpn niet inbare kosten gewoon bij de klant, althans die indruk kreeg ik via diverse reacties op het internet.

Mede door mijn reactie is niet de vraag beantwoord of het foute nummer 09060206 dat door mij was geblokkeerd dat dan ook bij de KPN is geblokkeerd. Eerder vertelde mij een medewerkster dat als ik op mijn toestel een nummer had geblokkeerd dit nog niet bij de kpn was geblokkeerd.  Hoe zit dat?

 

*Admin: topic samengevoegd met lopend topic over hetzelfde onderwerp

Even om de vraag juist te beantwoorden: betreft dit je mobiele of je vaste nummer? Dan verschilt het antwoord nogal namelijk.

In je mobiel kun je alleen binnenkomende nrs blokkeren. Die kunnen jou dan niet bellen, maar jij hen nog wel. De medewerkster heeft gelijk.

Je kunt bij kpn voor uitgaand bellen wel een blokkade laten aanzetten (mobiel) of zelf doen (vast nummer) op nrs die beginnen met:

0900

0906 + 0909

0900 + 0906 + 0909

Internationaal

Voor nu zul je de factuur moeten betalen. Een geregistreerd nummer is gebeld. Ook al beweer je van niet.
Om dit in de toekomst te vermijden kun je een blokkade laten aanzetten voor bijvoorbeeld nrs die beginnen met 0909 en 0906. Dat kan via de tel. helpdesk (ik neem toch aan dat je dat in dat gesprek direct geregeld hebt?).

 

*Admin: bericht samengevoegd met lopend topic

Ik heb niets aangeklikt en ook geen nummer opgezocht. Op het moment dat de telefoon over gaat en je ziet bij het nummer staan " mogelijk fraude" dan doe je niet anders dan direct het nummer blokkeren. Er is vrij snel na het eerste telefoontje een tweede telefoontje gekomen dat ik uiteraard ook niet heb opgenomen. Voor de zoveelste keer, ik heb op aangegeven tijdstippen met niemand gebeld of iemand gesproken, geen nummer gezocht of iets dergelijks. Juist kpn moet kunnen zien wat ik op dat tijdstip/ of dag met mijn telefoon heb gedaan. Ik blijf van mening dat kpn gewoon niet inbare kosten dropt bij de klant 

Reputatie 7
Badge +17

Ik zag dat je een nieuw topic had aangemaakt. Voor het gemak heb ik dat topic samengevoegd met dit lopend topic, zo houden we het forum overzichtelijk.

Aan de hand van de gegevens in jouw profiel heb ik jouw abonnement erbij kunnen pakken. Daar zie ik dat er € 18,53 in rekening is gebracht voor het bellen naar servicenummers. Er hebben twee gesprekken plaats gevonden op 3 mei om 8.30 en 8.35. Zoals PeterG ook al aangeeft, worden gesprekken alleen geregistreerd als deze ook daadwerkelijk plaatsvinden. Er is dus gebeld met deze telefoonnummers. Zoals ik zelf eerder al aangaf, is dit een doorschakelnummer wat vaak hoge kosten (€1,00 per minuut) met zich mee brengt. Het doorschakelnummer brengt deze kosten bij jou, de beller, in rekening, wij zijn enkel een doorgeefluik van deze kosten. KPN is niet verantwoordelijk voor deze kosten. Wij zullen nooit zomaar kosten in rekening brengen als hier geen aanleiding voor is. Ik sluit me daarom aan bij mijn collega van de klachtenafdeling: ik kan de kosten niet vergoeden.

Het gaat al lang niet meer over het geld, maar om het principe. U schrijft dat er op 3 mei 2 gesprekken zijn geweest met 09060206. Er zijn op die dag volgens de rekening ook 2 gesprekken geweest met 088880400. De tijdstippen zijn 8.58 uur 0.17 min en 9.09 uur 10.44 min. Evenals 09060206 heb ik niet gebeld met 088880400 . Ik heb gezocht van wie dit nummer is, op de site is er niets over te vinden en is schijnbaar ook nog niet aangemeld als verdacht nummer. Toch lijkt er een verband te bestaan. Met de vaste telefoon heb ik dit nummer nu wel gebeld, er kwam de mededeling " nummer is niet bekend" KPN heeft nog veel te doen om hun klanten te beschermen.

Een nabrander.  Ik heb bij het testen per vaste telefoon het nummer gebeld 088880400 gebeld. Dit had moeten zijn 0888880400 en dat is welkom energie die ik terug moest bellen

Reputatie 7

Evenals 09060206 heb ik niet gebeld met 088880400 .

Maar jouw telefoon heeft wel gebeld met die nummers.

Overigens mist er één cijfer bij dat 088 nummer.

Edit: Daar was je blijkbaar zelf ook achter gekomen. :wink:

Reputatie 7
Badge +17

Ik val een beetje in de herhaling. Ik kan je verzekeren dat wij alleen telefoongesprekken registreren die ook daadwerkelijk plaats vinden. Of jij ze bewust gebeld hebt of niet, jouw telefoon heeft dit nummer wel gebeld, zoals wjb aangeeft. Meer kan ik er ook niet van maken, sorry.