Beantwoord

Retourneren te veel betaald mobiel abonnementstarief

  • 26 May 2019
  • 4 reacties
  • 1268 keer bekeken

hierbij wil ik het volgende voorleggen met de vraag constructief op te lossen. Op 2-1-2016 heb ik het KPN Zorgeloos HS3 Standaard abonnement bij u afgesloten. Een abonnement dat per 2-1-2018 afliep en vervolgens automatisch door u verlengd werd. Nu ben ik via een medewerker in uw KPN store erachter gekomen dat ik al vanaf 2-1-2018 veel te veel maandkosten voor mijn abonnement heb betaald. Een abonnement dat tot 1-3-2019 automatisch heeft doorgelopen. Het verbaasd me dan ook enorm dat ik NIET eerder door u geïnformeerd ben hieromtrent. Het automatisch verlengen van een lopend abonnement van een trouwe klant en het maandtarief niet aanpassen vind ik niet netjes. In mijn redenering zou dit automatisch moeten gebeuren door u als verkopende partij. Te meer dat er ook in mijn oude contract nog een GSM toetstel abonnement verwerkt zat. Deze financiële verplichting in relatie tot het toestel had ik al per 1-1-2018 volledig afgelost. De inhoudingen in het abonnement, die u vanaf 1-1-2018 hieromtrent gedaan heeft tot 1-3-2019, zijn dan ook volledig onterecht. Ik zie deze kosten dan ook graag spoedig terug als klant, aangevuld met de veel gunstigere maandabonnementskosten in diezelfde periode, die u automatisch had moeten doorvoeren. Ik verneem graag spoedig van u en ga ervanuit dat u begrip heeft voor mijn ongenoegen.

claude70
icon

Beste antwoord door Joran 28 May 2019, 15:40

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Claude, bij abonnementen die vanaf 2017 zijn afgesloten zijn de toestelkosten en abonnementskosten van elkaar gescheiden. Na afloop van het contract vervallen daardoor de toestelkosten en lopen de abonnementskosten door, zodat je een maandelijks opzegbaar Sim Only abonnement hebt. Bij abonnementen voor deze periode was dit nog niet het geval en doet de situatie zoals jij beschrijft zich voor.

In MijnKPN kun je zien wanneer het abonnement verlengbaar is. Je kunt dan zelf gemakkelijk je abonnement verlengen.. De abonnementskosten worden daarom ook niet vergoed, de toestelkosten gaan we wel regelen. Ik breng je in contact met een afdeling die voor een correctie van de toestelkosten gaat zorgen. Zij nemen binnen een week contact met je op, hou er rekening mee dat er anoniem wordt gebeld. Als het niet lukt je te bereiken ontvang je een e-mail met alle informatie en de berekening van de toestelkosten.
Reputatie 7
Badge +28
Zo te zien is het opgelost 🙂 Als je in de toekomst ergens hulp bij nodig hebt, laat het weten!
Beste Joran,

helaas kan ik nog niet zeggen dat het opgelost is. Ik heb tot op heden niets vernomen omtrent een oplossing. (en we zijn al een week verder).
Reputatie 7
Badge +28
Sorry daarvoor, ik dacht dat er telefonisch contact op was genomen. De vergoeding is namelijk wel ingevoerd. Er wordt € 293,42 teruggestort op de aankomende factuur vanwege de toestelkosten na contractsperiode. Dat lijkt helemaal te kloppen 🙂

Reageer