Beantwoord

Samsung Galaxy A7 Dual Sim Zwart besteld na goedkeuring order spontaan niet op voorraad

  • 4 April 2019
  • 6 reacties
  • 126 keer bekeken

Reputatie 4
Ben sinds 1 april al bezig om een Samsung Galaxy A7 met nieuw nummer mijn kant uit te krijgen, bij bestellen (wat 3keer opnieuw moest wegens kleur niet aanwezig/komt niet meer terug) was het op voorraad, order bevestigd en kreeg de informatie om te volgen via mijnbestelling ; kleur niet op voorraad.

Waarom kan een medewerker geen mail sturen dit en dit ordernummer de kleur mag ook blauw zijn die wel op voorraad is?
Ben al de hele week dag in dag uit met KPN aan het bellen om het allemaal in orde te krijgen en leke keer gaat het mis.
Ik ben niet boos wel moedeloos en gefrustreerd omdat de kleur van het toestel me niet uitmaakt, maar annuleren en opnieuw bestellen dan wordt die geblokkeerden moet er een andere afdeling het weer oplossen en dan moet ik weer 24uur wachten, zo gaat het al de hele week. :(

Ik zou gewoon gerustgesteld zijn als iemand me kan zeggen ja hij komt terug op voorraad en dat gebeurt binnen hooguit ??? dagen/weken.
Zodat ik een idee heb en eindpunt heb snap je?
Ook krijg ik niet duidelijk wat als kleur niet komt hoe wordt het dan opgelost?

IK wil per se die telefoon omdat we er al 1 hebben, die 2e moet ook dat type toestel zijn.
De bestelling is zoals die oorspronkelijk was misgegaan dus ja ben ergens wat bang dat de telefoon niet gaat komen dat het misgaat wegens niet op voorraad van de kleur.

Kan simpel opgelost worden als KPN de optie had om kleur te wijzigen of bericht te sturen naar waar het vandaan komt. Scheelt stress en moeilijk doen voor KPN en klant.

Na diverse telefoontjes sinds 1 april over en weer weet ik nog niet :
Komt de Samsung Galaxy A7 Dual Sim Zwart terug op voorraad (als je hem nu wil bestellen is de kleurkeuze alleen nog blauw, geen zwart) en zo ja hoe lang moet ik nog wachten?
Hoe lang kan zoiets duren?
Wat als de kleur niet terugkomt?

Hopelijk kan iemand nu eindelijk een duidelijk antwoord geven in plaats van vage antwoorden waar je een klant niet erg mee helpt.
icon

Beste antwoord door Marina_ 6 April 2019, 15:08

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Chris en Fem, Welkom op het forum. Ik lees dat je behoorlijk moedeloos bent geworden over de informatie die je hebt gekregen. Ik geef vast aan dat ik hier niets anders van kan maken, maar wil hier graag wat toelichting over geven zodat je begrijpt dat het voor nu niet anders is.

Je wil graag antwoord op drie vragen:
  1. Waarom kan een de kleur van het toestel niet gemakkelijker gewijzigd worden tijdens een bestelling?
  2. Wat gaat er gebeuren wanneer het toestel( in de gewenste kleur) niet op voorraad komt?
  3. Hoelang moet ik nog wachten.
  1. Deze optie is er niet. De enige manier waarom je het toestel in een andere kleur kan krijgen is dus annuleren en opnieuw verlengen.
  2. Wanneer het toestel niet meer op voorraad komt, wordt de aanvraag voor het nieuwe abonnement en toestel geannuleerd . Dan kun je of bij ons opnieuw verlengen met een ander toestel of je kunt rondkijken waar je het gewenste toestel alsnog kunt bestellen. Denk aan onze verkooppartners MediaMarkt, Coolblue etc. Het komt zelden voor dat we het toestel helemaal niet meer leveren. Dus je kunt er voor alsnog vanuit gaan dat je het toestel in de gewenste kleur geleverd krijgt.
  3. Wanneer een toestel niet op voorraad is, zijn wij afhankelijk van de levertijd van de leverancier. We zullen in ieder geval ons best doen om het toestel zo snel mogelijk bij je te leveren. Wanneer duidelijk is wanneer het toestel weer op voorraad is, ontvang je een e-mail van ons.
Ik begrijp dat je gehoopt had op een ander antwoorden, maar helaas kan ik het niet concreter maken dan dit. Mocht je verder nog vragen hebben, laat het dan vooral weten 🙂
Reputatie 7
Badge +19
@Chris en Fem, Ik heb niets meer van je gehoord. Mocht je later nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Reputatie 4
Hallo Marina,

Sorry voor late reactie druk bezig geweest om antwoorden te krijgen via diverse wegen bij KPN.
Helaas is het toestel niet meer leverbaar dus wederom order moeten annuleren.
Wegens te vaak proberen met abonnement via KPN tijdelijk blokkade voor aanvragen abonnement.

Maar ja je antwoord was duidelijk, niet leuk maar wel duidelijk.

Dank je daarvoor.

Het blijft vreemd dat bij bestellen de voorraad door medewerker was gecontroleerd en er volgens de medewerker meer dan genoeg op voorraad was en ik min of meer de garantie kreeg dat ik het toestel een dag later zou hebben.
Vrijdag is gebleken dat het toestel niet meer op voorraad komt, zelfs weg van de webshop pagina en dat ik er zolang over heb moeten doorvragen voor me het niet leuke antwoord werd gegeven.

Uiteindelijk wel antwoord alleen niet wat ik had gehoopt.
Had een hoop ellende en vragen kunnen besparen als het niet was goedgekeurd wegens niet meer leverbaar, dat is wat mij het meest frustreert : de order werd goedgekeurd er was voorraad en na goedkeuring, was de voorraad op.
Kan niet begrijpen hoe 2x dit heeft kunnen gebeuren in dezelfde week.
Je krijgt hoop dat het eindelijk goedgaat en dat blijkt niet goed te zijn.

Toch bedankt voor het antwoord en ik ga kijken voor een andere optie (moet wachten van Credit Risk tot volgende week) en hopen dat ik alsnog mijn felbegeerde toestel kan krijgen bij abonnement.
Reputatie 7
Badge +19
Ik kan mij goed voorstellen dat dit behoorlijk frustrerend voor je is geweest. Een nieuw toestel moet een leuk vooruitzicht zijn en dat is het op deze manier niet meer. Helemaal als blijkt dat je helemaal niet meer mag verlengen, omdat er te vaak een verlenging is doorgegeven. Hopelijk heeft Credit Risk het z.sm. geregeld. Wil je mij op de hoogte houden? Anders kan ik nog kijken of ik wat voor je kan betekenen. Daarvoor heb ik je 06-nummer en klantnummer mobiel nodig. Zou je dit nummer nog willen toevoegen aan je forumprofiel?
Reputatie 4
Inmiddels opgelost door op naam van mijn man en helaas niet bij/via KPN een abonnement af te sluiten, puur voor de telefoon(klinkt gek maar zo graag wilde ik die).

Over 2 jaar verder kijken, 3 mobiels lopen nog voor 2 jaar via KPN, wie weet wat er tegen die tijd allemaal is via KPN.

KPN houd me als klant geen zorgen 😃, hopelijk loopt het over 2 jaar wat beter. We blijven allemaal mensen en het is en blijft een computersysteem waarop je moet vertrouwen in delen van het proces.

Bedankt Marina.
Reputatie 7
Badge +19
Een creatieve, maar gepaste oplossing. Daar ben ik blij om 🙂 Klinkt helemaal niet gek! Ik wist van te voren ook allang welk toestel ik wou hebben. Dan ben ik ook niet van plan om van mijn keuze af te wijken. 😛 Gelukkig blijf je nog wel klant bij ons en ik hoop ook dat het over 2 jaar wat soepeler verloopt. Excuses voor het ongemak @Chris en Fem. Ik wens je in ieder geval veel plezier met de Samsung Galaxy a7! Mocht je in de toekomst nog eens een vraag hebben, dan zie ik je graag weer eens verschijnen op het forum 😃

Reageer