Beantwoord

Samsung S6 reageert af en toe niet op tel. oproepen

  • 4 March 2019
  • 9 reacties
  • 79 keer bekeken

Reputatie 1
Mensen die mij bellen krijgen af en toe de mededeling dat mijn nummer niet bereikbaar is terwijl mijn telefoon niet in gesprek is.
icon

Beste antwoord door EduardoW 11 March 2019, 11:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welkom terug, Eduardo! Dergelijke melding kan voorkomen als jouw telefoon niet voldoende bereik heeft. Op zo'n moment kan een gesprek in z'n geheel niet binnenkomen.
Reputatie 1
Is de dekking van KPN zo gebrekkig in mijn regio t,w.Noord-Beveland in Zeeland?
Reputatie 7
Badge +30
Volgens onze dekkingskaart is het bereik daar voor 4G, 3G en 2G prima. Alleen bij Kats zie ik wat witte plekken op alle frequenties. En voor 2G zijn er hier en daar nog wat meer witte plekjes. Maar regulier bellen zou overal moeten kunnen. Dat gezegd hebbende, het kan eens voorkomen, afhankelijk van waar je precies bent dat je eens geen, of minder, bereik hebt.

Als dit vaker voorkomt, en op plekken waar jij normaliter gewoon bereik hebt, dan verwacht ik dat er iets anders aan de hand is waardoor het niet binnenkomt. Maar wat precies durf ik dan zo niet te zeggen. Wil je jouw gegevens invullen op je profiel en dat hier even laten weten? Dan controleer ik of de boel hier goed ingesteld staat. Wil jij ondertussen dan controleren of je ergens in je telefoon een niet-storen functie of een doorschakeling of iets dergelijks aan hebt staan?
Reputatie 1
mijn KPN Klantnr. is ***. Profiel bijgesteld.Gebeld worden vertoont haperingen. Merkwaardig is dat mijn echtg, bij provider Symio met eenzelfde Samsung S6 geen enkel probleem ondervindt.
Telefoon is in mijn beleven goed ingesteld - laten controleren.
Ik word dagelijks gebeld door eenzelfde persoon en deze meldt dit probleem naast nog een andere beller.
Als de telefoon van echtg. wordt gebeld lukt het altijd.

Admin: klantnummer verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de gegevens en de aanvullende informatie, Eduardo! Ik zie hier inderdaad geen rare dingen wat betreft je telefoon en het bereik op jouw locatie. Ik begrijp dat er eigenlijk twee mensen zijn die jou niet kunnen bereiken. Kun je, in het veld 'Persoonlijke opmerking' in je profiel hun telefoonnummers invullen? Aangevuld met, als je dat weet, bij welke provider ze zitten? Dan ga ik dit laten nakijken door de technische collega's.
Reputatie 1
Ga laten bekijken of mijn tel. technische mankementen vertoont omdat de opbeller - provider Vodofoon - onmiddellijk verbinding krijgt met de Samsung S6 van echtg ( Symio (KPN) nadat het met de Samsung S6 van mij, liggend op dezelfde tafel af en toe niet lukt.
Vooralsnog dank voor uw inzet.

Nog steeds ontzettend blij met het enige tijd geleden vervangen van de 2 tv HD ontvangers door uw bemiddeling.
Werken nog steeds perfect.
Reputatie 7
Badge +21
Ik zou even de volgende test uitvoeren:

Verwissel de sim kaarten (Symyo naar eigen toestel, KPN naar echtg.)
  1. Blijft het probleem bij het toestel, dan dit na laten kijken.
  2. Verhuist het probleem naar andere toestel (echtg.) dan sim-kaart of provider controleren
Reputatie 1
Dank voor uw advies
Reputatie 7
Badge +30
Altijd goed om uit te sluiten of er technische mankementen met je telefoon zijn. Ik hoor graag wat daar uitkomt, Edward. En de tip van RBX om een kruistest uit te voeren is ook een goede. Dat kan ik ook zeker aanraden.