Beantwoord

Servicenummers - dienst 1884

• 8 januari 2018
  • 8 reacties
  • 6641 keer bekeken

Op mijn factuur verschijnen afgelopen maand zomaar drie bedragen voor servicenummers 1884. Totaal bedrag € 19,74. Verder vallen alle telefoonkosten onder mijn abonnement van € 25,-- per maand.

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan nagaan of dit klopt? Ik heb voor zover ik mij kan herinneren nooit dit nummer gebeld.

Gezina1
icon

Beste antwoord door Bart_ 15 januari 2018, 09:12

Goedemorgen Gezina1. Ik heb geen reactie meer van je gelezen. Is alles inmiddels duidelijk omtrent je factuur? Als ik nog ergens mee kan helpen dan lees ik het graag.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Het is het nummer van een onafhankelijke nummerinformatiedienst. Dit nummer wordt echt niet in rekening gebracht als het niet gebeld is door jouw of huisgenoten. Of gasten.
https://1884.nl/nummerinformatie/
Reputatie 7
Badge +20
Hallo Gezina1 en van harte welkom op het Forum. Dat is minder prettige verrassing. Heb je de factuur zelf al kunnen bekijken? Ik zie de gesprekken namelijk wel terug. Je kunt de factuur terugzien in MijnKPN, maar als je wilt kan ik ‘m uiteraard ook naar je doorsturen.
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Gezina1. Ik heb geen reactie meer van je gelezen. Is alles inmiddels duidelijk omtrent je factuur? Als ik nog ergens mee kan helpen dan lees ik het graag.
Dank je wel.

Ik heb een test gesprek gehad met kpn vandaag en het gesprek opgenomen. Wil straks op mijn volgende afrekening kijken of er dan op datzelfde tijdstip het service nummer vermeld staat. Dan zou dus het zg 0800 0402 gratis nummer via zi een doorverbindservice lopen.. Afwachten 

Reputatie 7

Dan zou dus het zg 0800 0402 gratis nummer via zi een doorverbindservice lopen.. 

Als jij 0800 0402 gebeld hebt dan loopt dat uiteraard niet via zo'n 18xx nummer.

Reputatie 7

Ja. Die slimmerds van 18xx infonummers verbinden ook door naar 0800 nummers waarbij je 1 euro per minuut blijft betalen. Maar wij zijn toch slimmer?

Reputatie 7

Persoonlijk vind ik dat er een verbod moet komen op 18xx nummers en al helemaal op het betaald doorverbinden.

Het is ook niet voor niets dat die verplichting er is voor het vaste net van KPN om 18xx nummers te moeten blokkeren als de klant daar om vraagt.

Deze verplichting zou er wat mij betreft ook voor mobiele telefonie moeten zijn.

Reageer