Beantwoord

Servicenummers - dienst

  • 18 May 2021
  • 8 reacties
  • 928 keer bekeken

29 april en 4 mei jl. heb ik telefonisch contact op moeten nemen met de klantenservice van KPN omdat er een storing was mijn internet en tv thuis. Ik zie nu op mijn factuur onder de categorie Servicenummers - dienst behoorlijke kosten staan voor de twee telefoongesprekken. Dit is absurd dat ik moet betalen voor het bellen van de klantenservice voor een niet-werkende dienst waarvoor ik reeds betaal.

Het gaat om een totaal van 32,73 euro voor 34 minuten. Ik mag hopen dat dit een fout is, mocht dit standaard zijn dan was ik niet op de hoogte hiervan en zal dit een reden zijn om over te stappen naar een andere provider.

 

icon

Beste antwoord door RBxx 18 May 2021, 11:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Daar ben ik niet zo blij mee , dat is een vervelende verrassing.

Zo te zien ben je in de fuik terecht gekomen van de dure nummerinformatie en doorschakel bedrijven. Die weten door gesponsorde links hoger in de zoekresultaten van Google e.d. terecht te komen.
Heb je geen waarschuwing “dit gesprek kost ca. 1 Euro per minuut” ontvangen? Daar zijn die bedrijven wettelijk toe verplicht.

KPN klantenservice heeft een gratis telefoonnummer 0800 0402

Ook andere providers hebben last van dit verschijnsel, overstappen lost je probleem niet op.
Kijk altijd op de website van het betreffende bedrijf en pas op met (google) zoeken.

Het verwondert me dat ik op de KPN website niet 1, 2, 3 het nummer kan terugvinden. Voor ik ben gaan googlen heb ik eerst op de KPN site gezocht. Wel heel spijtig dit. Toch blijf ik met een ontevreden gevoel zitten.

Reputatie 7
Badge +21

Dat kan ik me heel goed voorstellen @Daar ben ik niet zo blij mee .
KPN kiest ervoor om je via https://www.kpn.com/service/storingen.htm met vragen eerst via veel voorkomende problemen naar oplossingen te leiden. Pas als dat niet lukt kom je bij de contact opties telefoon en chat.

Ik ben 87 euro kwijt aan deze servicenummers.

Omdat ik smsjes van kpn kreeg dat ik over mn bundel van 2000 mb ging belde ik het klantenservicenummer.  Die zijn niet bereikbaar in het weekend. Omdat ik op Mijn kpn zag dat ik al 35 euro moest betalen belde ik naar een kpn nummer op google. Hoeveel dat nummer kostte kon ik niet horen .Dit nr kost u …………... per minuut. Maar ik dacht tis kpn en ik kan onbeperkt bellen. Wachttijd 3 min. zeiden ze. Dat werden er 32 en toen heb ik maar opgehangen.

Geldklopperij dus en ws aangesloten bij kpn want kpn gaat die 87 euro incasseren.Tig keer gebeld maar alle medewerkers geven hetzelfde antwoord. U heeft zelf die servicenummers gebeld  mevrouwtje. 

Ik heb heel sterk het gevoel dat ik word bestolen door Kpn zelf en voel me daar niet veilig bij

Wie oh wie heeft me die smsjes gestuurd????

Ik vergeet nog  te zeggen dat ik van mn bundel van 2000 MB meestal  minder dan de helft verbruik

en dat de medewerkers wel toegeven dat ik helemaal niet over mn bundel heen geweest ben.

@Greet Vink . Welkom op het forum :bouquet: .

KPN heeft haar informatie en doorschakelnummer 1888 al 3 jaar geleden verkocht. 

Al die nummers (en die oude van kpn) zijn in handen van nummerinformatie- en doorschakelbedrijven. Dit mag gewoon van de wet en van de ACM. 

De meesten kosten 1 euro per minuut, een enkele rekent 90 cent per minuut.

Aangezien geen van die nummers van kpn is, kan kpn het ook niet vergoeden. KPN moet het ook weer afdragen. Die bedrijven kopen hoge posities bij Google. Dat verdienen ze aan consumenten dubbel en dwars terug. Met doorschakelen à 1 euro per minuut naar een voor hen dus gratis nummer (in geval van kpn).

Het was een dure les maar voortaan bel je vast het gratis nummer.

KPN heeft zelf, alweer 12 jaar, een gratis nummer beschikbaar.

Via je mobiel van kpn is dat 1200 en 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Je kunt dit bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Deze openingstijden gelden ook voor de chat.
Storingen zijn 24/7 te melden.

Er zijn nummers die niet vallen onder onbeperkt bellen: 

087, 18xy, 09xy-**** en buiten Europa.

En wat het verbruik van je bundel betreft… heb je al gecheckt in je MijnKPN-app of MijnKPN via de website.

Van KPN kreeg ik smsjes dat ik over mn bundel heen ging.

Ik kon dat ook zien op mn telefoon….de blauwe balk zat vol en liep over.

Van de 2000 mb bundel die ik heb heb ik nog nooit 1000 mb opgemaakt.

De telefoonmedewerkers zeiden dat ik niet over mn bundel ben geweest.

Als ik nu bel zeggen ze dat ik wel over de bundel ben gegaan.

Er is dus iets geheimzinnigs gebeurd….. 

Mn eerste factuur die ik van jullie kreeg kwam niet van noreply@kpn.com maar van kpn.

Ik heb die mail bewaard op mn telefoon maar die is foetsie !!!!

Ik had hem wel uit laten printen door mijn man maar die zag er perfect uit.

KPN< noreply@kpn.com

Kortom ik vertrouw jullie niet