Beantwoord

SIM card gelockt?

  • 6 April 2020
  • 5 reacties
  • 48 keer bekeken

Ik woon in Curacao maar heb een KPN nummer op een ander toestel om SMS verificaties van NL bedrijven te ontvangen die geen buitenland nummer accepteren.

Echter, het nummer lijkt nu gelockt. Ik ontvang geen SMS meer en kan ook niet bellen.

Wat moet ik doen?

icon

Beste antwoord door Fokko Scholma 8 April 2020, 15:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Fokko Scholma ,

Is het een prepaid telefoonnummer? 
 

Een prepaid bij kpn blijft geldig indien steeds binnen 180 dagen van het laatste gebruik er weer gebruik van wordt gemaakt. Na die 180 dagen heb je nog 90 dagen om het nummer te 'redden’ d.m.v. opwaarderen.

Gebruik=bellen mét verbinding, sms sturen, internet gebruiken.

Als je nog binnen de 270 dagen zit, kun je dus opwaarderen. En dan gaat de telefoon het weer doen. 

mmm dat is vreemd, ik gebruik hem echt wel zo nu en dan, ik krijg sms binnen. maar nu zegt de telefoon: Not registered on network.

De SIM code wordt geaccepteerd.

 

Hij lijkt dus bij KPN te zijn gelockt. Kan ik dat laten herstellen? Nu met de Corona zie ik natuurlijk geen kans om een nieuwe SIM te regelen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Fokko Scholma! Ik kijk graag even met je mee.
Zou je in je profiel je 06-nummer kunnen vermelden in het vakje “persoonlijke opmerkingen”?  
Zou je tevens eens kunnen proberen te verbinden met een ander mobiel netwerk? 

Hi Thomas

het is gelukt. dank voor het meedenken en kijken. Ander toestel bleek de oplossing te geven.

 

Hartelijk dank.

Reputatie 7
Badge +20

Top! :) Geen probleem hoor!