Beantwoord

Sim kaart activeren

  • 8 August 2019
  • 26 reacties
  • 512 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Ik heb telefonisch contact gehad met een medewerkster van de KPN. Ik zit nog bij een andere provider dus ik heb er niks aan om de simkaart te activeren. Dit kan pas na ongeveer 16 augustus. Wat moet ik nu doen met de simkaart?
icon

Beste antwoord door Marina_ 18 August 2019, 12:18

Bekijk origineel

26 reacties

Hallo @Kanty , op de dag van overzetting, ik neem aan inclusief nummerportering, merk je op een gegeven moment dat je geen verbinding meer hebt met je oude provider, dan stop je de nieuwe simkaart in je telefoon en kun je via je nieuwe provider bellen.
Reputatie 3
Badge
Dank je wel Jan. Ik wilde ook een ander nummer. Zal maar even afwachten. Hoef dus eerst niks te doen.?
Reputatie 7
Hallo @Kanty, als je het nummer behoudt werkt het inderdaad zoals Jan-D beschrijft. Als je een ander, nieuw, nummer hebt aangevraagd stopt het abonnement bij de huidige aanbieder niet automatisch. Ik kijk graag voor je na wat je precies hebt aangevraagd, dan weet je waar je aan toe bent en wat je met de nieuwe SIM kaart kunt doen. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contracthouder, het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN in kunnen vullen op je forumprofiel. Ik hoor het graag van je.
Reputatie 3
Badge
Hallo Jasper.,
Ik heb telefonisch contact gehad met een medewerkster van de KPN. Ik krijg nu ook mobiel bij de KPN. Ben nog bij een andere provider maar die koop ik af. Het doel is 4 dingen te hebben bij de KPN nl: Televisie-Internet-Vast bellen en daar komt straks het mobiel bij. Ik krijg omdat ik dan 4 dingen heb bij de KPN gratis de sportzender en onbeperkt bellen voor 10 euro per maand. Het gaat pas in als ik gestopt ben bij de andere provider. Krijg ook een nieuw mobiel nummer omdat de provider mijn 06 nummer aan derden heeft gegeven. Mijn postcode is: ***. Hoop dat het zo ook mag. Je hebt nu alle gegevens waar je om hebt gevraagd. Fijn week-end

Admin: gegevens verplaatst naar profiel i.v.m. privacy
Reputatie 7
Hallo @Kanty, dank je, ik heb een fijn weekend gehad 🙂 Om alle gegevens erbij te kunnen pakken heb ik het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN ook nog nodig, zou je die ook nog aan je forumprofiel kunnen toevoegen? Als je het hier als reactie plaatst is het voor iedereen zichtbaar, het profiel is alleen voor jou en mij te zien.
Reputatie 3
Badge
Hoi Jasper. Heb de gegevens waar je om vroeg ingevuld.
Vr gr Hennie Harder.
Reputatie 7
Dank je, ik zie de aanvraag met een nieuwe nummer staan inderdaad. Die aanvraag wacht op dit moment op het activeren van de SIM-kaart, vanaf dat moment zal het abonnement actief worden.
Je koopt de vorige provider af begreep ik, daarmee zal het abonnement aan hun kant worden gestopt. Dat gebeurt na 16 augustus dus? Als je dan het abonnement (via de SIM-kaart) bij ons activeert zal het mooi over gaan 🙂
Reputatie 3
Badge
En dan zal alles wel goed komen. Tenminste daar ga ik van uit.
Reputatie 7
Met de gegevens die ik zie ga ik daar ook vanuit inderdaad. Laat je weten of het allemaal gelukt is?
Reputatie 3
Badge
Ja zal ik zeker doen. Bedankt tot dus ver. Fijn weekend
Reputatie 3
Badge
Simkaart activeren lukt niet

*Admin: reactie samengevoegd met eigen topic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Kanty, Jasper is dit weekend vrij, dus neem ik het even over. Hoe het zit is onduidelijk, maar de informatie die Jasper heeft gezien, kan ik op de een of andere manier niet achterhalen. Zou je het klantnummer van het mobiele abonnement willen invullen in je forumprofiel? Ik zie namelijk wel een ander nummer met abonnement die gister is ingegaan. Als je het klantnummer invult, weet ik zeker dat we het over het juiste abonnement hebben. Zou je daarnaast ook nog het simkaartnummer willen toevoegen? Dan hebben we je simkaart hopelijk vanmiddag nog actief 🙂
Reputatie 3
Badge
Hoi Marina. De simkaart is gisteravond door een lieve medewerkster v.d KPN geactiveerd. Heb inmiddels ook een nieuw mobiele nummer maar deze werkt nog niet. Ook de gratis sportzender niet. Ik was bij een andere provider en misschien is dat nog niet beeindigt. Heb mij n.l. uitgekocht. .Dank je wel voor jouw moeite. Vr gr Hennie Harder.
Reputatie 7
Badge +19
@Kanty, Gelukkig maar 🙂 Ik ben even in de war, ik dacht dat je over was gekomen met nummerbehoud nadat je jouw abonnement had afgekocht bij je vorige provider. Je hebt dus twee nieuwe nummers aangevraagd waarvan 1 nu werkt en de andere nog niet. Zou je van beide aansluitingen de klantnummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan controleer ik hoe het zit en kan ik je vast toevoegen aan KPN Compleet. Dan ontvang je de gratis sportzenders(Fox Sports)
Reputatie 3
Badge
Nee ik heb maar één mobiele nummer gekregen. Eens zien of ik op mijn forumprofiel kan komen Marina
Reputatie 3
Badge
06******** heb ik geloof ik als nieuwe mobiel nummer gekregen.Kan nergens mijn klantnummer vinden. Hoop dat je hier genoeg aan hebt. Vr gr Hennie Harder.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Kanty, Helaas is dit niet voldoende. Als ik de klantnummers van je nieuwe overeenkomsten ontvang kan ik meer uitzoeken dan met deze gegevens. De klantnummers kun je ook vinden op de overeenkomsten die je hebt gekregen. Als je de klantnummers hebt gevonden, kun je ze toevoegen aan je forumprofiel en hoor ik graag weer iets van je. Dan pak ik het z.s.m. weer op.
Reputatie 3
Badge
Hoi Marina.
Ons klantennummer is: **********

*Admin: Klantnummer verplaatst naar KPN Forum profiel
Reputatie 7
Badge +19
@Kanty, Dit is niet het klantnummer van je mobiele abonnement. Aan de hand van de informatie die ik heb krijg ik niet duidelijk naar voren hoe het nu zit met je nummerbehoud aanvraag van je andere provider. Het klantnummer staat op je overeenkomst en er staat duidelijk bij klantnummer. Het nummer begint met 20 of 40. Als je hem hem gevonden, help ik je verder.

p.s. zou je als je het nummer hebt gevonden hem willen toevoegen aan je forumprofiel en niet in dit topic? Als je het hier plaats kan iedereen je gegevens lezen en er ontstaat een kans dat er misbruik van gemaakt wordt. Dat moeten we niet hebben natuurlijk.
Reputatie 3
Badge
Ik heb dus nog geen mobiele nummer. Wil de oude van de andere provider niet meer hebben.
Reputatie 7
Badge +19
@Kanty, Maar je hebt wel twee aanvragen gedaan voor zover ik begrijp? Één aanvraag/abonnement is al ingegaan, maar de andere nog niet. Daarom heb ik klantnummers van allebei de aanvragen nodig. (ondanks dat je het oude nummer niet meer wilt)
Reputatie 3
Badge
Dan is er wat mis gegaan want ik hoef natuurlijk geen 2 abonnementen hebben. Zal eens kijken of de ene al werkt.
Reputatie 3
Badge
Het nummer 06********* werkt dus niet. En de gratis sportzender doet het ook al niet.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel
Reputatie 7
Badge +19
@Kanty, Dit nummer had ik al van je ontvangen. Het gaan mij om de klantnummers van de aanvragen die je hebt gedaan. We gaan er via deze weg niet uitkomen. Ik wil voorstellen dat je belt met onze klantenservice via 0800-0402 optie 1. Mocht je het klantnummer alsnog vinden op de overeenkomst, vul ze dan in je forumprofiel en dan kijken we verder.

p.s. Je plaatst in elk bericht gegevens openbaar, dat is niet de bedoeling. Je kunt je gegevens plaatsten in je forumprofiel(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf)
Reputatie 3
Badge
Marina het is nog erger dan erg hahaha. Wat is nl het geval? We hebben dus gebeld met de KPN en wat bleek? De simkaart van die andere provider zat er nog. Maar je mag het aan niemand zeggen hoor.😂We hebben wat afgelachen dat begrijp je natuurlijk wel. Dank je wel voor je hulp en we wensen jou een heel fijn weekend. Lieve gr Cor en Hennie Harder.

Reageer