Beantwoord

Sim Only abonnement verlengen met toestel

  • 14 May 2019
  • 17 reacties
  • 520 keer bekeken

Beste ...,

Mijn vrouw zijn telefoon (iphone 6) moet vervangen worden want het scherm heeft het begeven. repareren is te duur want het blijft een iphone 6 natuurlijk. Nu wil ik mijn telefoon (iphone x) aan haar doen en zelf een ander uitzoeken. Nu kan dit pas per 3 juli a.s. Is er een mogelijkhied om nu al te verlengen met nieuw toestel en bij te betalen tot 3 juli. Ik wil dan toch een iphone xr met bijbetaling zodat ik niet zo'n hoog maandbedrag krijg.
Kunt u mij laten weten of dit met uitzondering kan?

Rob

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst en titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Raymond. 16 May 2019, 21:59

Bekijk origineel

17 reacties

Nee, dat is (helaas) niet mogelijk. Je kunt v.a. 4 maanden voor de "einddatum" al een verlenging met toestel nemen. Dat nieuwe abonnement gaat overigens pas in als je de oude hebt afgemaakt.
Er is dus al een 4 maanden coulance.

Is het abo van je vrouw niet verlengbaar? Dan neem je daar die xr op en die neem jij dan 😉

  • Als je je abonnement verlengt, wat eigenlijk vernieuwen is, gaat het nieuwe abonnement in aansluitend op je oude. Je oude loopt dus eerst door tot de einddatum en dan je nieuwe. Vroegtijdig verlengen heeft alleen zin met nieuw toestel.
  • Het nieuwe abonnement kun je vanaf 4 maanden of korter voor je oude afloopt afsluiten. (niet eerder!)
  • Een nieuw toestel krijg je wél direct mee en kun je al meteen gebruiken.
  • Lees ook dit door i.v.m. de nieuwe BKR regels voor je toestellening.
  • Oh ja, als je niet verlengt loopt je oude abonnement na de einddatum gewoon door. Het wordt dan per maand opzegbaar. Het stopt niet vanzelf! Vernieuwen, overstappen met nummerbehoud of opzeggen kan dan per direct. (opzegtermijn bij overstappen en opzeggen is 1 maand). De afbetaling van het toestel wordt stopgezet.
  • Klik hier om te verlengen.
(bron)
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @DutchDriver. Wat vervelend dat het scherm defect is. Ik zie dat PeterG al een uitgebreid antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Als je wilt dat ik voor je uitzoek wat de mogelijkheden zijn, laat dan je naam, postcode, huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummers achter op het KPN Forum profiel. Het 06-nummer mag je achterlaten in het "Persoonlijke Opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan, dan zoek ik voor je uit of er mogelijkheden zijn? Ik hoor graag van je!
Heb ik inmiddels allemaal gedaan.
Ik wacht af of KPN mij tegemoet wil komen. Ik ben al lang bij de KPN, heb 3 mobiele abonnementen en Tv, Internet, en vaste telefoon.
Ik hoop op een oplossing. Mocht die er niet komen en de KPN wil me niet tegemoet komen, dan ga ik komend weekend kijken bij een andere provider en zal dan instappen weg gaan bij de KPN. Ik ga zeker niet over een nacht ijs, maar kan nu wel zien wat een klant voor de KPN betekend. 6 weken eerder weg dan die standaard vier maanden moet toch te doen zijn, ik betaal door, verleng mijn abonnement dus het lijkt me stug dat dit niet kan?
Ik zie uw reactie deze week wel tegemoet. Bedankt i.i.g. voor uw reactie. Die van: "PeterG" was kort en bondig. Ik ben benieuwd???
KPN kan verlengen gewoon niet eerder doen dan 4 maanden voor de einddatum. Dat is bij ALLE providers zo.

Eveneens het overstappen mét nummer. Dat kan je regelen, bij de nieuwe provider, v.a. 4 maanden voor de einddatum bij je oude. Het contract gaat echter niet eerder over dan op de einddatum bij (in deze situatie) KPN.

Dus overstappen zal niet helpen. Tenzij je daar een ander nummer neemt. Neemt niet onverlet dat je de resterende periode bij KPN wel contractueel verplicht bent. Dat kun je afkopen, maar financieel schiet je er niks mee op. Maandbedrag X aantal maanden dat je contract nog loopt.
kan wel maar is niet gebruikelijk. Geeft niet, als voor een uitzondering als deze geen oplossing is, dan ga ik toch. Ik schiet er niks med op nu, maar weet dan wel hoe de kpn redeneert. Dus het weekend maar kijken. Jammer dat dat het standpunt is. Bedankt voor je antwoord.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zelf niet de mogelijkheid om een toestel toe te voegen aan het abonnement. Ik kan een collega vragen om telefonisch contact met jou op te nemen en alle mogelijkheden te bespreken. Mocht je dit willen, laat dan je contact telefoonnummer achter in een privébericht.
Heb ik gedaan.
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb het zojuist doorgezet. Er zal zo snel mogelijk telefonisch contact met jou opgenomen worden.
Ik ben net gebeld maar was te laat met oppakken, ben tussen 20:00 - 23:00 bereikbaar vandaag, of anders morgen.
Bedankt Peter, het kan dus wel, bestelling is geplaatst en komt het weekend.

Goed dat andere collegas wel de moeite doen.
Reputatie 6
Badge +9
Goedenavond @DutchDriver ,

We hebben elkaar zojuist uitgebreid gesproken en het abonnement verlengd naar een abonnement met de iPhone XR 128GB Black. Zoals afgesproken houden we even contact, mocht de bestelling niet goed gaan dan gaan we dat oppakken en alsnog netjes oplossen.

Nogmaals bedankt voor het fijne gesprek en nog een hele fijne avond!
Laat maar Peter, het is opgelost.
Ja, klopt. Regels waren net veranderd. Het werd gisteren aan de vrijwilligers hier gemeld! Vandaar mijn eerdere reacties.

Mooi dat het nu kan!
Beste mensen,

Ik heb toch nog even een vraag, misschien wel een domme maar toch ...

Mocht de iphone die morgen komt niet naar wens zijn (de kleur rood), kan ik deze dan eventueel ook in de KPN winkel in Deventer de telefoon omruilen voor een zwarte, als deze voorradig is? Kan best zijn dat het niet nodig is, maar had graag geweten of dat kan, en kan je ook kijken of ze deze in deventer wel op voorraad hebben?

Rob
Hoi Rob. Je kunt alleen ruilen langs de weg van koop. Dus in de winkel gekocht is in de winkel geruild. Via internet gekocht is .... hele opdracht (v.d. verlenging incl. toestel) annuleren ... als dat administratief is afgerond kun je het opnieuw doen met gewenste toestel (kleur bv.).
Mijn probleem is opgelost, heb vandaag mijn nieuwe Iphone XR ontvangen. Mijn eigen Iphone X heeft mijn vrouw nu, dus dat was mijn vraag hier. Alles werkt weer op beide telefoons perfect.

Bedankt voor de hulp.

Rob👌
Reputatie 7
Badge +21
Goed om te lezen dat het gelukt is. Graag gedaan @DutchDriver!

Reageer