Beantwoord

Sim only gecrediteerd krijgen

  • 28 November 2020
  • 10 reacties
  • 86 keer bekeken

Badge

Ik woon sinds 13 februari van dit jaar op mijn nieuwe adres. Tot 1 november 2019 woonde ik op mijn oude adres. Van 1 november 2019 tot 13 februari 2020 heb ik sim-only gebruikt om mijn mailbox te kunnen beheren op mijn tijdelijk adres. Nu (28.11.2020) krijg ik nog steeds sim-only doorberekend, terwijl ik op 6 januari 2020 ben aangesloten op mijn nieuwe adres, maar daar feitelijk toen nog niet woonde. Hoe kom ik daar van af en krijg ik gecrediteerd wat ik al heb betaald, zodat ik uiteindelijk maar sim-only betaal over de periode 1 november 2019 t/m 13 februari 2020?

 

icon

Beste antwoord door Pim vd Ent 11 December 2020, 17:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Welkom op ons Forum @Pim vd Ent. Ik begrijp je vraag niet zo goed. Je hebt/had een sim only abonnement (mobiel abonnement) die je gebruikt hebt op mee te kunnen internetten op je tijdelijke adres. Nu krijg je daar nog steeds rekeningen van, van je sim only abonnement. Wanneer je een sim only abonnement afsluit, dan is dit vaak voor een jaar, of 2 jaar. Je kunt er tegenwoordig ook voor kiezen om maandelijks op te zeggen. Dat kon destijds ook al. 

Als je een abonnement op wil zeggen, dan kun je het beste bellen met 0800 0402. Zeg je jouw abonnement niet op, dan blijft dit altijd doorlopen. 

 

Badge

O Niek, sorry…… ik heb een tikfout gemaakt. Het gaat om een e-mail only abonnement.

Excuus, heb je aanvullend een advies? Overigens heb ik al bericht gekregen dat het abonnement dicht staat, alleen moet ik nog de kosten gecrediteerd krijgen. 

Groet,

Reputatie 5
Badge +8

Ah duidelijk. Maar ook in dit geval geldt dat je een abonnement bent aangegaan. Dit stopt niet automatisch. Ook niet als je verhuist bijvoorbeeld. Abonnementen moet je altijd zelf opzeggen. Ik kan niet nu achteraf nog kosten gaan vergoeden hiervoor. 

Mocht je vooraf geen afspraken gemaakt hebben hierover, dan kan ik niets voor je betekenen in dit geval. 

Badge

Ik heb inmiddels een klacht gedeponeerd, op advies van klantenservice. Het gaat om klein geld maar het is ook wel een beetje principe. KPN heeft mij dit zelf geadviseerd ik ben in de periode januari t/m maart meerdere keren hier in Ede in de KPN winkel geweest, daar was te zien dat ik was verhuisd. Bovendien stond dat in mijn oude bestanden van Veenendaal, dat het email only tijdelijk was om de periode tot februari te overbruggen.  Ik heb vroegtijdig mijn nieuwe adres opgegeven. KPN kon weten wanneer ik ben verhuisd. Op 6 januari ben ik hier in Ede bovendien aangesloten. Kortom goed omgaan met je klanten, je trouwe klanten en proactief denken was hier wel een aan de orde. 

Dank voor je support Niek! 

Reputatie 5
Badge +8

Dat verandert de zaak enigszins. Er is vooraf dus wel het een en ander besproken begrijp ik. Dat was mij in eerste instantie niet duidelijk.

Als je wil mag je jouw forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer, naam, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van de contractant. Mochten deze afspraken ook genoteerd staan in mijn systeem, dan kan ik daar mogelijk wel iets mee. Dan hoeven we niet op de afhandeling van je klacht te wachten. 

 

Badge

IK heb in mijn profiel de gegevens opgeslagen. Wel het adres waar ik nu woon. Het adres van mijn klacht is *** VEENENDAAL.

Ik kijk uit naar jullie berichten.

Reputatie 5
Badge +8

Bedankt voor het invullen van de gegevens. Helaas heb ik geen notities kunnen vinden van afspraken die gemaakt zouden zijn in de winkel in Ede. Ik zie dat je onze afdeling opzeggingen al gesproken hebt en dat het e-mail only pakket per direct beëindigd is. Normaal gesproken kunnen deze collega's je eventueel nog helpen in dergelijke situaties. Maar ik begrijp dat ook zij niks voor je konden doen wat dit onderwerp betreft. Dit maakt het al met al voor mij heel lastig om je hier nog in tegemoet te komen.  

Badge

Ik begrijp dat ik met een medewerker van KPN heb te doen? Mijn steeds lovende woorden voor KNP hebben wel een flinke deuk opgelopen. Kennelijk is KNP met al haar systemen niet in staat om vast te stellen dat als klanten verhuizen er twee adressen kunnen ontstaan die je met elkaar weer kunt vergelijken om vast te stellen dat er iets mis aan het gaan is. Merkwaardig. Ik heb nog een klacht lopen en wacht af wat daarvan terecht komt. 

NB. Ik vroeg aan de collega van opzeggingen (ze heette Hifi, daarvoor sprak ik Christina met Twents accent) of ik de afschrijving al vast mocht storneren, maar toen zei ze dat dat niet nodig was. 

Reputatie 5
Badge +8

Dat klopt Pim. Ik werk bij KPN. Het is voor mij niet te achterhalen of de afspraken die jij noemt gemaakt zijn met betrekking tot het afsluiten van het e-mail only pakket. Ik begrijp natuurlijk dat je verhuisd bent en dat er zaken gewijzigd zijn, maar ondanks dat ben je zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van eventuele diensten waar je geen gebruik van maakt (tenzij anders afgesproken). Het lijkt me dan handig om de klacht in dit geval af te wachten. 

En ik denk dat het storneren inderdaad niet nodig is omdat het pakket al per direct door een collega van mij is opgezegd. 

Badge

Beste Niek, 

De service van KPN zou substantieel verbeteren, als je een dienst op termijn weer kunt uitzetten en die termijn vooraf kunt bepalen. Iets wat in de krantenwereld overigens heel normaal is. In mijn geval was dat een mooie service geweest en zeker als je weet dat de klant gewoon bij je blijft, zoals in mijn geval. 
Ik sluit dit forum, wat mij betreft en wacht het antwoord op mijn klacht af.

Dank voor je tijd Niek!