Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Sim only na abonnement, zonder jaarcontract!

In juni loopt mijn huidige contract af, bestaande uit een iPhone 6 en zorgeloos abonnement met 5GB en onbeperkt bellen. Ik kreeg van KPN een melding dat ik mag verlengen, waar ik op zich voor open sta.

Momenteel wil ik echter wachten op een iPhone 8, die wordt verwacht in september of oktober. Ik heb geïnformeerd in een KPN-winkel en daar kon ik kiezen uit 2 opties.

a) verlengen met 1-jaar sim only (waardoor ik pas in februari volgend jaar de overstap kan maken naar een iPhone8)
b) mijn huidige abonnement door laten lopen. En in oktober de overstap maken naar een nieuwe iPhone.

Optie A vind ik eigenlijk te lang duren, aangezien de batterij van mijn huidige telefoon al minder wordt. Bij de tweede optie worden na juni echter niet de toestelkosten van mijn abonnement afgehaald. Iets dat bij de nieuwe zorgeloos-abonnementen wel het geval is. Dat betekent dat ik pakweg 4 maanden lang zo'n 25 tot 30 euro extra betaal, voor een abonnement dat op Sim Only-basis 25 tot 30 euro kost. En dat terwijl het toestel in juni al is 'afbetaald'. Ik vind dat vreemd en zal daar zeker niet voor kiezen.

Ik las dat Vodafone en T-Mobile de mogelijkheid bieden om je Sim Only gedurende het contract aan te passen naar een regulier abonnement met toestel. Is zoiets bij KPN toch mogelijk?

Mocht het niet lukken dan maak ik de overstap naar een andere provider.. Dat zou ik wel jammer vinden, omdat ik met een aanstaande verhuizing ook wil kiezen voor een KPN internet + tv abonnement en beide abonnementen graag zou combineren. Ik lees dus graag wat de mogelijkheden zijn.
icon

Beste antwoord door Justin_ 11 april 2017, 15:07

Via privébericht laat Michael weten inmiddels een e-mail ontvangen te hebben van de afdeling die het abonnement om kan zetten in een Sim Only zonder looptijd.

Ik ga er dus van uit dat dit helemaal in orde komt 🙂

Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 6
Er is nog een derde optie. Laten we hem optie c noemen. Maar die kennen ze kennelijk niet in de KPN-winkel.
Opdat je toestelkosten niet meer doorlopen (je hebt er dan tenslotte volledig voor betaald) kan je abonnement omgezet worden in een (van de huidige) sim-only abonnementen zonder looptijd. Je kunt dan later per maand verlengen (= abonnement vernieuwen).
Een KPN moderator kan dit voor je regelen.

Optie c is wat je ook bedoelt in de voorlaatste alinea? (alleen staat het daar eigenlijk omgekeerd 😉 )
Peter,

bedankt voor je reactie! Dat had ik eerder ook gelezen op internet, maar de verkoper in de winkel wist daar niets van. En die is het zelfs nog bij een collega gaan vragen. 😞

Hopelijk klopt wat je schrijft en kan een KPN moderator even contact met me opnemen, wanneer hij of zij dit leest!
Reputatie 6
michael_82 schreef:

Peter,

bedankt voor je reactie! Dat had ik eerder ook gelezen op internet, maar de verkoper in de winkel wist daar niets van. En die is het zelfs nog bij een collega gaan vragen. 😞

Hopelijk klopt wat je schrijft en kan een KPN moderator even contact met me opnemen, wanneer hij of zij dit leest!

Nee. mijn info klopt wel (anders zouden ze me van het forum knikkeren denk ik ;))
Vandaag of morgen zal er een moderator op je topic komen en je verder helpen. We hebben nog even, het is nog geen juni 😉

Dit is inderdaad iets wat niet in een winkel geregeld kan worden heb ik begrepen.
Peter,

Goed te lezen, dankjewel! 🙂

Het is inderdaad nog geen juni, maar met het oog op de aanstaande verhuizing is het wel fijn wanneer het geregeld is. Dan kan ik namelijk ook het Internet + TV abonnement afsluiten, met daarbij de combi-voordelen.
Reputatie 6
michael_82 schreef:

, met daarbij de combi-voordelen.

Dat kan al gewoon met je lopende mobiele abonnement. Daar hoef je alleen het correspondentie/rekening-adres van aan te passen natuurlijk.
Er verandert dan in juni verder niks als je verder gaat met een sim-only want je 06 nr. wijzigt niet.

Denk je eraan dat de aanvraag voor een vaste aansluiting 4 weken verwerkingstijd heeft?
PeterG schreef:

michael_82 schreef:

, met daarbij de combi-voordelen.

Dat kan al gewoon met je lopende mobiele abonnement. Daar hoef je alleen het correspondentie/rekening-adres van aan te passen natuurlijk.

Klopt, maar ik zie wel graag even dat 'optie C' eerst wordt doorgevoerd voordat ik tv + internet afsluit. Anders ben ik na een maand of 3 mijn combi-voordelen kwijt, mocht ik toch alsnog moeten overstappen naar een andere mobiele provider.
Reputatie 6
Badge +20
Hoi Michael, welkom op het forum! Goed dat je deze vraag hier stelt 🙂

Peter heeft inderdaad helemaal gelijk. Je huidige abonnement kan omgezet worden naar een Sim Only zonder looptijd. Je hebt nu een privébericht van mij ontvangen. Reageer daarop, dan zorg ik dat dit in orde komt.
Hoi Justin,

Prima, je hebt een privébericht.

Fijne avond!
Reputatie 6
Badge +20
Via privébericht laat Michael weten inmiddels een e-mail ontvangen te hebben van de afdeling die het abonnement om kan zetten in een Sim Only zonder looptijd.

Ik ga er dus van uit dat dit helemaal in orde komt 🙂
Justin_ schreef:

Wat Justin schrijft klopt. Inmiddels mailcontact gehad en kreeg samengevat (!) de onderstaande reactie:

"Ik kan u een 1 jarig sim only aanbieden en van deze de looptijd aanpassen wanneer deze is ingegaan. Bij akkoord daarop zal ik dan een order invoeren voor een 1 jaar Zorgeloos standaard abonnement naar keuze. Dit zal ook op de bevestiging staan die u hier voor ontvangt. Na het ingaan van het abonnement zal ik de einddatum hiervan aanpassen zodat deze contract vrij wordt. Dit zal na 5 dagen ook te zien zijn in uw Mijn KPN omgeving."

Dat betekent dat ik in juni (wanneer mijn huidige abonnement afloopt) wel in de gaten moet houden dat alles administratief goed gaat. Ik ga daar uiteraard vanuit, maar administratief vind ik het voor beide partijen een beetje rommelig. Het zou handiger zijn wanneer dit gewoon direct zonder tussenweg zou kunnen.

A fijn, het probleem is opgelost. Dank aan Justin voor de medewerking!
Reputatie 6

Het zou handiger zijn wanneer dit gewoon direct zonder tussenweg zou kunnen.

Daarom is bij de allernieuwste (alweer ½ jaar oude) abonnementen het toesteldeel tegenwoordig gescheiden. Dat vervalt dan gewoon vanzelf na de contractperiode en wordt je abonnement per maand sim-only.

Reageer