Beantwoord

Simkaart blijft vergrendeld ook na uitvoeren procedure pin/puk

  • 16 October 2021
  • 10 reacties
  • 113 keer bekeken

Heb in mei een nieuwe simkaart moeten aanvragen.

Werkt echter niet op een toestel (oud) met simlock.

Heb nu een ander toestel aangeschaft zondeĀ  simlock maar simkaart blijft vergrendeld (noodgeval).

Heb bewust de procedure van foute pincode uitgevoerd, daarna pukcode en

vervolgens 2x een nieuwe pincode. Resultaat ongewijzigd.

Hoe komt deze simkaart (ā‚¬ 125,00 waard) van zijn vergrendeling af?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 27 October 2021, 09:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Joop G., welkom!

Wat rot dat je er niet uit komt met je simkaart. Ik lees dat je deze in mei al vervangen hebt, heeft ā€˜ie toen gewerkt? Wat voor merk en type toestel heb je nu? En kan je specifieker vertellen waar je tegen aan loopt: wat gebeurt er precies? En krijg je een melding of foutcode te zien? Op die manier maak je het mij als moderator, maar ook andere forumbezoekers, makkelijker om je te helpen.Ā 

Wat je overigens ook kan doen, is even bellen (via 0800-0402) of chatten met onze klantenservice. Dan heb je direct contact en kan mijn collega meteen met je mee zoeken naar de oplossing. Je kunt er ook nog voor kiezen om je simkaart en toestel onder de arm mee te nemen naar de KPN winkel in je buurt. Daar kunnen mijn collega's letterlijk even met je mee kijken naar je toestel. In sommige situaties zoals deze kan direct contact handiger zijn. We helpen je hier zo snel mogelijk, maar via het forum kan er een paar dagen tussen zitten voordat je een reactie ontvangt.

Het vervelende is dat er helemaal niets gebeurd.

Er wordt gevraagd om de pincode, deze toets ik in maar de simkaart blijft vergrendeld.

Alleen de optie ā€œNoodgevalā€ is beschikbaar.

Heeft mijns inziens niets met het toestel te maken ( Xiaomi mi a2 lite).

Ā 

Reputatie 7
Badge +19

@Joop G.Ā Dat er niets gebeurt zoals je vertelt, maakt het heel lastig om van afstand te bepalen waar het mis gaat. Daarom raad ik je aan om een van mijn laatste suggesties op te volgen. De beste zou zijn om met je toestel naar de KPN winkel te gaan, omdat mijn collega's dan letterlijk even met je mee kunnen kijken. Indien nodig kan je dan ook meteen een nieuwe simkaart mee krijgen, stel dat dat nodig blijkt te zijn.

ā€¦ā€¦...Wat je overigens ook kan doen, is even bellen (via 0800-0402) of chatten met onze klantenservice. Dan heb je direct contact en kan mijn collega meteen met je mee zoeken naar de oplossing. Je kunt er ook nog voor kiezen om je simkaart en toestel onder de arm mee te nemen naar de KPN winkel in je buurt. Daar kunnen mijn collega's letterlijk even met je mee kijken naar je toestel. In sommige situaties zoals deze kan direct contact handiger zijn. We helpen je hier zo snel mogelijk, maar via het forum kan er een paar dagen tussen zitten voordat je een reactie ontvangt.

Ā 

Nu tweemaal een bezoek gebracht aan de KPN-winkel, echter zonder resultaat.

Mijn simkaart nummer blijkt nu opeens niet meer bekend te zijn bij KPN.

Het enige wat er nu voor mij is gedaan is een melding hiervan maken bij KPN, maar veel verwacht ik hier niet van.

Van een vervangende simkaart mag je verwachten dat deze in ieder geval hetzelfde doet als de oude.

Niet dus! Ik begin nu sterk het vermoeden te krijgen dat deze actie van KPN (vervangenĀ van simkaarten) bedoeld is om oude weinig bellende klanten eruit te wippen. De meeste oude klanten zullen niet al deze moeite voor een paar euro beltegoed doen. In mijn geval gaat het echter om ā‚¬ 125,- beltegoed en dat steekt KPN nu in eigen zak.

Reputatie 7
Badge +19

@Joop G.Ā Ik heb de gegevens in je profiel erbij gepakt. Je mobiele nummer is inderdaad beĆ«indigd doordat je het nummer langer dan een half jaar niet gebruikt hebt. Daar zijn in mei en juni smsā€™jes ter herinnering over verstuurd. Daarna heb je 3 maanden de tijd om op te waarderen, zodat het nummer weer geactiveerd wordt. Deze tijd is ook verstreken, waardoor het nummer beĆ«indigd is. Hier kan ik helaas niets meer aan doen.Ā 

Ik zie daarnaast ook dat er gisteren een klacht voor je aangemaakt is. Mijn collega's van de klachtenafdeling nemen nog contact met je op om te kijken of ze iets voor je kunnen doen. Ik verwacht dat dat binnen uiterlijk 5 werkdagen gebeurt. Als er nog mogelijkheden zijn, kunnen zij je daarmee helpen. Ik raad je aan om dat even af te wachten.

Op 14 mei heb ik een nieuwe simkaart van KPN ontvangen.

Van een nieuwe simkaart mag ik toch verwachten dat deze in ieder geval 6 maanden actief blijft.

Reputatie 7
Badge +24

Op 14 mei heb ik een nieuwe simkaart van KPN ontvangen.

Van een nieuwe simkaart mag ik toch verwachten dat deze in ieder geval 6 maanden actief blijft.

Het telefoonnummer blijft 6 maanden actief. Maar het telefoonnummer staat niet op de simkaart. Op de simkaart staat een andere cijferreeks. Het vervangen van de simkaart zal zo dus denk ik geen invloed hebben op die 6 maanden datĀ het telefoonnummer actief zal blijven.

Kort samengevat: de KPN stuurt mij een nieuwe simkaart waarmee ik niet meer kan bellen, gevolg hiervan is dat ik ook niet meer aanĀ de voorwaarden ( bellen binnen 6 maanden) kan voldoen die KPNĀ hieraan stelt. Nummer kwijt, geld kwijt! Was het niet mogelijk geweest mij hiervan tevoren op de hoogte te stellen.

Reputatie 7
Badge +19

@Joop G.Ā Ik kan de situatie niet veranderen. Wacht de afhandeling van je klacht even af. Zoals ik al aangaf; Ć”ls er opties zijn, kunnen mijn collega's van de klachtenafdeling je daarmee helpen.

Zoals ik al verwachte is het antwoord vanĀ KPN negatief.

Uit het gesprek met KPN kon ik opmaken dat de actie - het vervangen van simkaarten - tot doel heeft om weinig bellende prepaid klanten eruit te gooien. De nieuwe simkaart is in veel gevallen niet te gebruiken en is ook geen 6 maanden geldig. Deze actie levert KPN enkele miljoenen op en treft mensen voor wie elke euro heel belangrijk is.

Ben meer dan 44 jaar klant geweest van KPN, maar vanwege het beperkte aan bod van KPN heb ik mijn abonnement in 2019 moeten opzeggen.

Dan voor bellen maar naar een andere provider.