Beantwoord

Simkaart kan niet geactivieerd worden

  • 6 April 2020
  • 7 reacties
  • 102 keer bekeken

Goedemiddag,

Meer dan een maand geleden heb ik besloten dat het tijd was voor een nieuwe telefoon en heb ik de Iphone 11 aangeschaft. Hiervoor heb ik altijd een samsung gehad, ook heb ik altijd prepaid gehad (ook altijd bij KPN) . Deze keer besloot ik om meteen een abonnement erbij te kopen met nummerbehoud. Er werd tegen me gezegd dat het een maand zou duren voordat dit abonnement in ging. Die maand is nu ruim voorbij en ik kan nog steeds geen gebruik maken van mijn abonnement op mijn nieuwe telefoon. Ook heb ik nooit akkoord gehad met definitieve bevestiging van mij nummerbehoud wat via sms verstuurd zou worden.

KPN heeft een nieuwe simkaart erbij verzonden, als ik die wil activeren krijg ik de melding dat het simkaart nummer niet bekend is. Na meerdere pogingen lukt het nog altijd niet. Ik heb heel de KPN site uitgeplozen op zoek naar het antwoord waarom het niet lukt maar ik kan het niet vinden. Daarnaast is mij ook nooit een activatie code toegezonden. Ik denkend dat ik het misschien toch per ongeluk had verwijderd uit mijn mailbox wil een nieuwe activatie code op laten sturen, maar ik kreeg nogmaals de melding dat het simkaart nummer niet bekend is. Als ik inlog op mijn KPN, waar mijn product aan gekoppeld is, staat mijn abonnement daar wel juist ingevoerd maar doordat de bijgezonden simkaart niet werkt, heb ik hier alsnog niks aan. 

Ik baal hier allemaal ernorm van, de eerste factuur is ondertussen ook gewoon van mijn rekening afgeschreven en kan nog steeds geen gebruik maken van mijn abonnement. Ik kan niet bellen en kan niet gebeld worden op mijn nieuwe mobiel en heb dus nog altijd mijn oude mobiel bij om wel bereikbaar te zijn. IK kom er zelf echt niet uit en heb echt mijn best gedaan om het op te lossen.

Iemand die hier wel een antwoord op weet?

Alvast dank!

Groetjes, Meike

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 14 April 2020, 13:27

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Hey @Meikeee, welkom op het Forum! Niet bereikbaar zijn op jouw nieuwe telefoon is niet fijn. Ik ga met je mee kijken! Kun je jouw profiel aanvullen met de volgende gegevens?:

  • Betreffende 06-nummer
  • Simkaartnummer
  • Naam op het contract
  • Postcode en huisnummer
  • Laatste 3 cijfers van de IBAN

Als je mij een seintje geeft zodra je dit gedaan hebt, dan ga ik voor je op onderzoek.

Reputatie 3
Badge +4

Bedankt voor het seintje via je privé bericht, @Meikeee! Ik zie dat ik alleen het simkaartnummer nog mis. Kun je deze nog toevoegen in jouw profiel onder ‘Persoonlijke opmerkingen’? Dan kan ik voor je aan de slag :smile:

Het simkaart nummer staat ook in mijn profiel nu! Bedankt! @Robyn_ 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Meikeee , ik neem even waar voor @Robyn_ . Ik heb even met je meegekeken en zie dat deze sim-kaart inderdaad niet meer te activeren  is (deze zijn namelijk maar beperkt houdbaar) Je abonnement is al wel actief. 
Zou het kunnen zijn dat deze actief is op je huidige (voormalig prepaid) simkaart? (zou je ook dat simkaartnummer kunnen vermelden op je profiel?) 
In dat geval kun je die simkaart namelijk gewoon blijven gebruiken.  Als dat niet het geval is zullen we een nieuwe simkaart moeten opsturen. 
Gezien onze reactietijd is het misschien sneller om met ons te bellen op 0800-0402 of met ons te chatten via www.kpn.com/service 

Hoi Thomas, 

Mijn oude simkaart is zo oud dat die niet in mijn nieuwe telefoon past (moet dan geknipt worden) en de simkaart is ook wel beschadigd. Op mijn profiel staat inderdaad dat mijn abonnement actief is op mijn huidige 06. Dus ik denk dan inderdaad dat op mijn oude telefoon is. Zoals ik het dus begrijp zal ik een nieuwe simkaart moeten aanschaffen en die activeren en dan moet het werken?

Kan ik die nieuwe simkaart zelf aanvragen via KPN?

In ieder geval bedankt voor de reactie! Nu snap ik hoe het zit.

 

Groetjes Meike

Reputatie 7
Badge +20

Een nieuwe simkaart kun je gratis aanvragen! Als je er toegang toe hebt kun je dit via je MijnKPN aanvragen maar dit kan ook bij mijn collega's via de chat of telefonisch op 0800-0402

Oke super! Ik heb een nieuwe simkaart aangevraagd. Bedankt voor de hulp, ik weet hoe het zit nu!

 

Reageer