Beantwoord

Simkaart niet geregistreerd

  • 26 July 2019
  • 9 reacties
  • 1135 keer bekeken

Badge
Hallo, Sinds eergisteren krijg ik een melding 'simkaart 1niet geregistreerd' waardoor ik niet meer kan bellen en geen data bundel heb. Dit zelfde geldt voor mijn vrouw. Dit was erg vervelend en nu nog steeds. We waren aan het reizen in Albaniƫ en de telefoon hield mee op toen wij te horen gekregen dat de vlucht geannuleerd werd.

Kunnen jullie dit snel verhelpen alsjeblieft?
Omdat omdat jullie Telfort hebben overgenomen zijn wij overgestapt naar KPN sinds een paar weken. De rekening hebben wij al wel gehad maar ik kan niet mijn KPN gebruiken want de app zegt dat het geen KPN nummer is. Ook de Telfort app doet het niet meer omdat het account geannuleerd is.

Met Vriendelijke groeten,

Timo
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 29 July 2019, 09:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Timo papino, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik kan heel goed begrijpen dat je een beetje lichte paniek hebt, nu je niet bereikbaar bent in het buitenland! Een rare situatie, die ik graag (snel) voor je wil verduidelijken! Heb je de simkaarten ook in elkaars toestel getest? Denk niet dat het helpt, maar wie weet!

Kan je in ieder geval jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en beide 06-nummers + simkaartnummer? Die laatste 2 kunnen bij persoonlijke opmerkingen, en zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan zie ik je bericht sneller!
Badge
Beste Susan,
OkƩ, alles is aangevuld.
Reputatie 7
Badge +20
Beste @Timo papino Ik reageer even namens @Susan_ Jullie nummers zijn op 22 juli vanuit Telfort overgezet naar KPN. Voor de zekerheid: welke simkaarten zitten in jullie toestel? Zijn dit Telfort-simkaarten nog? Heb je de KPN simkaarten bij je? Want die moeten er in. Check even goed of het kaartje er goed inzit en zet je toestel even helemaal uit als het niet werkt. Zo'n herstart helpt vaak. Laat het weten: als dit niet helpt zoeken we uiteraard verder.
Badge
Hoi Hoi Bart, opnieuw erin doen en herstarten heb ik al een paar keer gedaan maar het werkt niet. Er zitten inderdaad nog Telfort kaarten in maar daar heeft de man in de winkel niets van gezegd. Ik heb in de winkel gevraagd of hij alles kon omzetten en dat ik de winkel kom verlaten met een werkende telefoon.

Hopelijk kunnen jullie snel helpen want we hebben nog steeds geen werkende telefoons.
Oh jee. Dan heb ik slecht nieuws, ben ik bang. Je zult echt nieuwe KPN SIM kaarten nodig hebben. Je bent immers overgezet.
Ik betreur zeer dat dit bij de winkel niet is goed gegaan. Ze hebben je geen andere SIM kaarten gegeven?
Ik kan helaas geen nieuwe kaartjes naar het buitenland versturen. Hoe lang zijn jullie met vakantie? Misschien kan ik ze naar je thuisadres sturen en dat iemand ze doorstuurt?
Badge
Na na een enorm heftige en lange terugreis zijn we thuis gekomen en heb ik de kaartjes erin gedaan. We zijn weer in de lucht.

De de airliner heeft ons niet kunnen bereiken op onze telefoons dat de vluchten geannuleerd werden en we hebben geen hotels en vluchten op de telefoons kunnen uitzoeken omdat we dus niet in de lucht waren. Onze kinderen zijn erg over hun toeren geweest en dachten dat we nooit meer naar huis konden.

We hadden allebei een telefoon met nog een extra simkaart mogelijkheid dus als de man in de winkel had verteld dat we de KPN simkaarten mee op reis moesten nemen dan hadden we die er gewoon in kunnen doen en had dat een hoop ellende gescheeld.

Mijn mijn vraag aan jullie is nu hoe KPN het gaat compenseren dat wij niet goed zijn ingelicht over de simkaarten door KPN. Met alle gevolgen vandien. Blijkbaar is overgaan van Telfort naar KPN niet zo eenvoudig als het werd voorgedaan.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo Tijmen, wat een avontuur! En dat bedoel ik zeker niet in positieve zin. Een klein drama zoals je het uitlegt. Fijn dat het uiteindelijk toch allemaal goed gekomen is. Het lijkt me heel erg schrikken als zoiets gebeurt. Het is me niet helemaal duidelijk waarvoor je dacht dat de nieuwe simkaarten waren. Mijn collega heeft vermoedelijk gedacht dat het duidelijk was dat je deze nodig had. Als je overstapt naar een andere provider, heb je van de nieuwe provider simkaarten nodig.

Als je wilt, dien ik een klacht voor je in over bovenstaande. Dat is natuurlijk altijd mogelijk. Wil je dan doorgeven op welk telefoonnummer je geĆÆnformeerd wilt worden, de -069 of de -972?
Badge
Als als je de klacht zou willen indienen, heel graag. Op het eerste telefoonnummer wil ik geĆÆnformeerd worden.

Groeten
Reputatie 7
Badge +30
Helemaal goed, bij dezen een klacht voor je ingediend. Binnen vijf werkdagen wordt er contact met je opgenomen.

Ik wil nog wel benadrukken dat ik niet verwacht dat hier iets uitkomt, vanwege bovenstaande uitleg. Dit is je ook verteld in de e-mail die je 20 juni van ons hebt ontvangen. Ik heb deze opnieuw naar je gemaild. Hieronder vind je de belangrijkste alinea van deze e-mail. Mocht je verder nog vragen hebben, laat je het me weten?