Beantwoord

simkaart nieuw abonnement werkt niet

  • 23 June 2019
  • 10 reacties
  • 754 keer bekeken

Hallo, sinds 1 week heb ik een nieuw abo met telefoon bij Kpn met nummerbehoud.

Nummerbehoud is goedgekeurd door huidige provider en is ook door Kpn bevestigd, porteerdatum begin september 2019.

De simkaart van Kpn (waar uiteindelijk mijn te porteren nummer op komt te staan, werkt niet.
Volgens de bijgeleverde brief is deze simkaart al geactiveerd, simkaart maakt wel verbinding met Kpn netwerk, maar als ik met deze simkaart bel krijg ik te horen dat "de aansluiting wegens administratieve redenen is afgesloten".

Er staat ook geen (tijdelijk) nummer op deze simkaart.
Ik had al contact gehad met de Kpn chat., en volgens hun is de simkaart aactief en zou ik moeten kunnen bellen, na veel doorvragen kreeg ik wel het tijdelijk nummer van deze simkaart, en het advies om een nieuwe simkaart op te halen bij een Kpn winkel.
Een nieuwe simkaart kon met niet versturen aanghezien de order voor nummerbehoud niet afgerond is, pas na afronding (na porteerdatum) kon men een nieuwe simkaart per post opsturen.

Dat ik niet kan bellen met deze simkaart is geen probleem, aangezien ik nog mijn huidige abo heb, maar ik kan nu ook geen nummer koppelen bij Mijn Kpn om gebruik te maken van Kpn kompleet.
Het nummer is wel bekend als ik deze wil koppelen bij Mijn Kpn, maar ik kan helaas geen activate sms ontvangen op dit nummer.....

Kunnen jullie mij mischien wel helpen hiermee?

alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 24 June 2019, 15:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @Janna3 , zo te lezen loopt het proces goed, je hebt een mobiel abo afgesloten ingaande september 2019 inclusief nummerportering.
Dat de simkaart actief is toen je hem meekreeg houdt in dat je deze niet meer online hoeft te activeren en de kaart herkend wordt door provider KPN.
Dat je de kaart nog niet kunt aanmelden op MijnKPN klopt ook, je hebt nog geen actief mobiel abo met een geporteerd nummer.
Ik heb bovenstaande bij Telfort meegemaakt. In april mobiel abo afgesloten per 20 juni, geactiveerde simkaart meegekregen, nummer geporteerd van Vodafone naar Telfort op 20 juni en nà portering MijnTelfort aan kunnen maken.
Dus het loopt zoals het loopt en bij je huidige provider kun je blijven bellen tot einde Abo.
Van KPN compleet kun je pas gebruik maken in september na portering van je nummer en ingang van je mobiele abo, eerder niet.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Janna3, welkom! Leuk dat je overstapt naar KPN! Ik verwacht dat Jan-D het helemaal bij het rechte eind heeft. Als je een bevestiging hebt gekregen dat je per september over mag, gaat ook per die datum je nieuwe abonnement lopen. In het verleden kon je ook gebruik maken van je tijdelijke nummer; dat kan echter sinds een hele tijd al niet meer. Dat is dus ook de reden dat je er nu niets mee kunt. Je kunt je ook nog niet aanmelden voor KPN Compleet, zoals je in de voorwaarden kunt lezen.

Voor wat betreft het bellen: met een tijdelijk nummer zou je dus niet moeten kunnen bellen. Ik lees in de chat dat een vriend van jou het wel kan: als je wilt, kan ik eens kijken waarom dat is. Wil je in dat geval zijn 06-nummer in je profiel onder 'persoonlijke opmerkingen' zetten? Dat is alleen voor jou en KPN inzichtelijk. Laat me even weten wanneer je dat gedaan hebt.

Als laatste ga ik nog even aan mijn collega doorgeven dat bovenstaande het geval is. Dan weet hij dit ook voor een volgende keer 🙂. Goed dat je het meldt dus! Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten? We helpen je er graag verder mee.
Hallo Marcia_, ik heb het nummer van mijn vriend in de persoonlijke opmerkingen geplaatst.

Dank voor je heldere uitleg 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Wat vreemd! Ik moet eerlijk zijn dat ik dit zo nog niet eerder heb gezien. Dat betreffende nummer heeft namelijk al een lopend abonnement met kosten op het tijdelijke nummer. Dat is normaliter niet de constructie waar we mee werken. Ik heb intern navraag gedaan waarom dit verschil wordt gemaakt, maar dan weet je in ieder geval waar het 'm in zit. Zodra ik mer weet, zal ik het hier nog even laten weten.
Reputatie 7
Badge +30
Ik weet inmiddels hoe de vork in de steel zit! In jouw geval is de aanvraag voor nummerbehoud door jou gedaan, je hebt gereageerd op het verzoek tot informatie en de aanvraag tot nummerbehoud is bij ons verder verwerkt. Je krijgt een tijdelijk nummer, waar je eigenlijk niets mee kunt en als het september is, dan word je overgezet en kan je gaan bellen.

Bij je vriend is er ook een aanvraag tot nummerbehoud gedaan, maar daarna is er iets mis gegaan. We hebben vanuit hem, zoals ik heb begrepen, niet of te laat een reactie op het verzoek tot informatie gehad. Zijn tijdelijke nummer is omgezet naar een definitief nieuw nummer met een betaald abonnement. Vervolgens is er toch opnieuw een aanvraag tot nummerbehoud op dat nummer gedaan en die gaat inderdaad ook in september in.

Hopelijk heb(ben) jij/jullie zo voldoende informatie!
Hallo Marcia_,

dank voor je reactie, ik laat mijn Kpn simkaart lekker vakantie vieren totdat mijn porteerdatum er is, dan mag hij gaan werken :)

Betreft de simkaart van mijn vriend, ik zal dit doorgeven aan hem.
Ik weet wel dat zijn aanvraag de eerste keer was geannulleerd omdat portering niet werd toegestaan wegens een nog lopend contract. Hij kreeg het advies de Kpn simkaart NIET te activeren, en na 1 maand weer een nieuwe aanvraag in te dioenen: hij was namelijk iets te vroeg om nummerbehoud aan te vragen.

Nadat hij een 2e aanvraag had ingediend via de chat/telefoon bij Kpn, bleek er een fout te zitten in het contract, fout was na 1 week aangepast en hij kreeg zijn simkaart, wel met de opmerking dat hij pas nummerbehoud kon gaan aanvragen als de simkaart was geactiveerd. Volgens de verkoper ging hij pas abonnement betalen na de porteringsdatum en niet eerder.....ik denk dat mijn vriend maar even zelf aan de chat/telefoon moet gaan bij Kpn :)

Dank allen voor de input en advies 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Hallo Marcia_,

dank voor je reactie, ik laat mijn Kpn simkaart lekker vakantie vieren totdat mijn porteerdatum er is, dan mag hij gaan werken :)

Graag gedaan, lijkt me een goed plan!

ik denk dat mijn vriend maar even zelf aan de chat/telefoon moet gaan bij Kpn :)

Als er voor hem nog onduidelijkheden zijn, is dat altijd een goed idee. Hij mag natuurlijk ook een account op het forum aanmaken ;-)

Dank allen voor de input en advies :)

Mocht je nog vragen hebben als je nummer eenmaal actief is, weet je ons te vinden!

Droom: De medewerker vraagt tijdens het afsluiten van het abo met nummerbehoud of ik het abo meteen in wil laten gaan met bellen op het tijdelijke nummer of pas als het bestaande nummer is omgezet. Win win situatie, kies ik voor meteen dan gaat kpn eerder geld verdienen en ik wordt blij als nieuwe klant, kies ik voor het huidige dan krijg ik geen dubbele kosten. Wauw wat een mooie droom, die vraag wil toch iedereen?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Erik_V, welkom! In de meeste gevallen kom je van een abonnement bij een andere provider en dan mogen we je nummer niet eerder overnemen. Bij een tijdelijk nummer krijg je geen abonnementskosten, dus in dat geval zou je ook geen extra kosten mogen hebben gelukkig :-).

Ja, klopt de meeste komen van een ander abonnement. Het zou zoooo fijn zijn als je abonnement wel eerder in kan gaan en je gebruik kan maken van je nieuwe abonnement met een tijdelijk nummer. Doen doen doen. Liever vandaag nog dan morgen. Lees hierboven, er zijn heel wat meer mensen die er blij van worden :-)