Beantwoord

Simkaart update naar andere datum?

  • 22 June 2021
  • 4 reacties
  • 217 keer bekeken

Vandaag kreeg ik bericht dat er op 29 juni 2021een simkaart update plaatsvindt omdat ik nog een Telfort simkaart gebruik,

Ik ben echter 29 juni niet in Nederland (lees: op vakantie in het buitenland) en op het forum lees ik verschillende berichten dat de update niet altijd zoals gewenst gaat en de telefoon nadien niet of niet geheel meer werkt. Daarbij kan ik niet garanderen dat mijn telefoon de gehele dag verbinding heeft met het mobiel netwerk. 

Dat er een mogelijkheid bestaat dat de telefoon na de update niet meer werkt, vind ik bepaald geen prettig idee en ik zou daarom de update willen verplaatsen naar een andere datum. Ik zie hier echter geen optie voor? Ik kan wel de simkaart zelf verlengen, maar dan kan ik 48 uur niet meer internetbankieren (ING) en dat vind ik ook niet erg handig!

 

Graag hoor ik hoe we dit kunnen oplossen.

 

Met vriendelijke groet,

Anika

icon

Beste antwoord door Lisa 23 June 2021, 17:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom hier Anika! Bedankt voor je bericht. Dankzij je gegevens kon ik meteen met je meekijken. Hele oude TFT simkaarten stoppen, na de update, soms met functioneren. Ook kunnen sommige klanten het toestel niet meer gebruiken, omdat zij een toestel gebruiken van 10+ jaar oud, die nog voorzien is van een simlock. Over het algemeen gaat de goed en merk je hier niets van. Mocht dit wel misgaan, dan moet er een nieuwe simkaart toegestuurd worden. Ik begrijp dat je dit wilt voorkomen. Helaas kan ik de datum niet uitstellen, maar ik zal voor je navragen of jouw nummer uit deze batch gehaald kan worden. Hier kan ik geen garantie op geven! Wat je ook kunt doen, is in die nacht je toestel helemaal uitzetten of je simkaart uit het toestel halen. Op die manier kunnen wij de simkaart niet bereiken en kan de update niet uitgevoerd worden. Zo houd je het heft een beetje in eigen handen. Je zult de dag erop een sms ontvangen dat de update mislukt is en dat we het op een ander moment opnieuw proberen. 

Voor nu vraag ik het voor je na. Enig idee wanneer de update wel uitkomt? Wanneer zet je weer voet op onze bodem?:flag_nl: :earth_americas:

 

Hoi Lisa,

Bedankt voor je reactie! Het zou heel fijn zijn als je wil navragen of mijn nummer bij de volgende batch kan worden gezet, al begrijp ik dat je hier geen garantie op kunt geven!!

Mijn telefoon de hele nacht uitzetten is helaas geen optie. Ik ben 10 juli weer terug in NL.

Ontzettend bedankt voor het meedenken!!

 

Groetjes Anika

Reputatie 7
Badge +17

@Arini86 Ik heb een reactie ontvangen: Het is voor dit nummer geregeld, Hij is uit de batch gehaald. Herplannen van de update kan niet. Je kunt bij thuiskomst een nieuwe simkaart bestellen.

Je gaat nog mails en sms'jes ontvangen over het bestellen van een nieuwe simkaart. Voor nu ben je in ieder geval geholpen:blush:

Hoi Lisa,

Ontzettend fijn, bedankt voor alle moeite! Ik wacht de verdere correspondentie rustig af 😊

 

Groetjes Anika