Beantwoord

Simkaart vergrendeld

  • 7 August 2019
  • 1 reactie
  • 765 keer bekeken

ik zat op het forum te lezen dat als je je pukcode invoer je simkaart dan automatisch weer op vier nullen staat maar dit is niet waar ik alle 10 pogingen geprobeerd kaart nu ongeldig moet nieuwe simkaart aanvragen wel lastig als je in het buitenland zit zonder telefoon
icon

Beste antwoord door Susan_ 8 August 2019, 10:49

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @garisma, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op het moment dat je jouw pukcode moet gebruiken in een situatie zoals deze, dan moet je daarna 2 keer je nieuwe pincode invoeren ,die je zelf bedenkt. Deze voer je dus 1 keer in, dan druk je op OK en dan nogmaals. De nieuwe pincode is dan ingesteld.

Alleen wanneer je zelf je toestel uitzet, weer aanzet en de pincode van je simkaart nooit hebt gewijzigd dan is de pincode 4 keer een 0. Maar dat is niet het geval wanneer je de pukcode hebt moeten gebruiken.

Het is hoe dan ook een rot situatie omdat je in het buitenland zit! Je kan op voorhand al via MijnKPN (indien je jouw mobiele nummer hebt gekoppeld) een nieuwe aanvragen zodat je die direct kan gebruiken als je terugkomt. Je kan ook altijd langs een KPN winkel lopen om een nieuwe te krijgen.

Hopelijk heb je alsnog wel een fijne vakantie!

Reageer