Beantwoord

Simkaart vervangen zonder identificatie

  • 20 July 2019
  • 4 reacties
  • 154 keer bekeken

Helaas is mijn Mobiel met rijbewijs en paspoort gestolen tijdens vakantie.
Ik probeer een nieuwe simkaart te regelen bij KPN. In de winkel moet ik een geldig legitimatiebewijs laten zien. Helaas zijn die ook gestolen. Op mijn vraag of mijn man garant kan staan met zijn legitimatiebewijs was dit niet mogelijk.
Nu kon ik de simkaart wel telefonisch bestellen en wordt hij opgestuurd. Nu krijg ik hem wrs pas dinsdag binnen.
Mijn vraag aan KPN is: wat is het verschil?
Simkaart opsturen die ook door mijn man uit de bus kan worden gehaald of de simkaart meekrijgen in de winkel terwijl hij garant staat.
Ik begrijp dat eea te maken heeft met fraude maar ik zie hierin geen verschil.
Mijn verzoek is dan ook of KPN in deze niet iets kan aanpassen. Voor mij niet meer mogelijk want ik heb het opsturen al in werking gezet maar wel voor andere gedupeerde.
Je bent bestolen en dan ook nog mobiel om die reden 4 dagen niet bereikbaar.
Terwijl er andere mogelijkheden zijn.
icon

Beste antwoord door PeterG 20 July 2019, 14:37

Bekijk origineel

4 reacties

Je dient 1 cent te pinnen volgens mij ter identificatie. Heb je wel je bankpas behorend bij de rekening waar kpn op afschrijft?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @timme215, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht.

Het lijkt zo inderdaad wel een beetje krom, maar het is inderdaad wel om fraude te voorkomen. Als jij het online besteld, via MijnKPN of onze website, ga je namelijk al door een bepaald verificatietraject. Je logt in met je KPN ID of je geeft jouw simkaartnummer / pukcode / klantnummer door.

Neemt niet weg dat als je in de KPN winkel staat met een bewijs (zorgpasje of iets dergelijks) dat jij het bent, dat ik persoonlijk vind dat hierin wel meegedacht mag worden. Maar mijn collega heeft zich wel aan de afgesproken regels gehouden, hoe vervelend ook.

In ieder geval fijn dat je het in gang hebt gezet, hopelijk ontvang je hem morgen al en ben je snel weer bereikbaar! En ik hoop dat je voor de rest nog wel een fijne vakantie hebt gehad 🙂
Hallo Susan,
Bedankt voor je antwoord.
Inderdaad heeft de medewerkster zich aan de regels gehouden maar het dus ook anders gekund.
Jammer!
Verder is mijn vakantie goed verlopen:)

Met vr. groet
Reputatie 7
Badge +21
@timme215, geen enkel probleem. Fijn om te lezen dat de rest van de vakantie goed verlopen is! 🙂

Reageer