Beantwoord

simkaart werkt niet

  • 6 January 2019
  • 14 reacties
  • 4198 keer bekeken

vandaag de nieuwe simkaart proberen te activeren, maar het lukt al enkele uren niet.
diverse malen opnieuw opgestart, simkaart er weer uitgehaald en opnieuw begonnen, niks werkt uiteindelijk.

kan het zijn dat de simkaart stuk is? of dat er bij kpn nog iemand een schakelaartje moet omzetten?
icon

Beste antwoord door frankenhoveniers 13 January 2019, 21:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Beste @frankenhoveniers welkom! In de meeste gevallen wordt de simkaart automatisch geactiveerd. Betreft dit een nieuw abonnement of een verlenging? Goed dat je in ieder geval al een aantal zaken getest hebt! Als je je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s) wilt opslaan in je forumprofiel, kijk ik wat er aan de hand is.
ik heb het forumprofiel ingevuld.
telefoonnummer staat bij persoonlijke opmerkingen
het betreft een vervanging van een bestaande simkaart
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! Ik zie dat er een simkaart geactiveerd is rond half twee vanmiddag. Je hebt daarna ook nog je toestel uit en aan gezet? Wil je me een privébericht sturen met daarin het simkaartnummer van de simkaart die nu geactiveerd zou moeten zijn? Dan kijk ik of dit matcht met elkaar.
Reputatie 7
Badge +30
Het simkaartnummer wat je stuurde, is inderdaad geactiveerd. Welke melding krijg je? Is dat 'geen service'? En in welk toestel heb je de simkaart geplaatst? Als je de simkaart in een ander toestel plaatst, werkt het dan wel?

En heel even voor de zekerheid: je bent ermee bekend dat je er niet mee kunt bellen? Je kunt alleen gebruik maken van mobiel internet en sms sturen/ontvangen. Laat je het me weten?
ik krijg steeds de melding: niet aangemeld bij netwerk.
de simkaart is alleen in de samsung telefoon geplaatst.

Ik ben er NIET mee bekend dat ik er niet mee kan bellen. sms deed het ook niet. Internet deed het de eerste keer wel, maar dat was VOOR het aanmelden van de simkaart.

Wat moet ik dan nu weer doen om er WEL mee te kunnen bellen?
Reputatie 7
Badge +30
Sorry, dat was helemaal niet waar! Ik heb m'n vorige bericht aangepast. Ik had over het hoofd gezien dat dit een vrij oud abonnement is en je kunt er dus wel mee bellen. Ik heb onze technische dienst gebeld en ze zien inderdaad dat het simkaartje zich niet aanmeldt. Wil je de simkaart eens in een ander toestel plaatsen? Als 'ie daarin ook niet werkt, ben ik bang dat je inderdaad een kapotte simkaart hebt. Als 'ie daarin wel werkt, moeten we eens kijken naar de instellingen van je Samsung.
Ik heb de simkaart in een ander apparaat gestopt, en daar werkt hij ook niet. Ook daar geeft de telefoon aan dat er geen verbinding is met het netwerk.

Als ik met de nieuwe Samsung probeer te bellen ZONDER het simkaartje erin, geeft hij precies dezelfde reactie als wanneer het kaartje er wel in zit.
Reputatie 7
Badge +30
Dan denk ik dat 'ie stuk is. Lukt het je om via MijnKPN zelf een nieuwe simkaart te bestellen? Anders geef je maar een gil, dan bestel ik er eentje voor je. Je mag ook met een geldig legitimatiebewijs naar de KPN winkel, dan kan je 'm direct ophalen natuurlijk.
Ik bestel zelf wel een nieuwe op MijnKPN, dat is de vorige keer ook gelukt.
Herstel: Ik bestel zelf GEEN nieuwe, dit is niet mogelijk door een technische storing. (??)
Zou je zo vriendelijk willen zijn om voor mij de bestelling door te geven, met het verhaal erbij waarom ik een nieuwe nodig heb. Dan is die 'technische storing' wellicht ook meteen verholpen.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb een nieuwe besteld voor je! Binnen twee werkdagen heb je 'm binnen. Excuses voor het ongemak! Wil je nog even laten weten of de nieuwe simkaart wel gewoon naar behoren werkt?
Reputatie 7
Badge +30
Ha @frankenhoveniers, heb je de simkaart inmiddels binnen? Werkt die wel?
Marcia, ik heb de simkaart geïnstaleerd en deze werkte direct!
Mijn dank voor al jouw moeite en adviezen.
Reputatie 7
Badge +30
Heel erg fijn!