Beantwoord

simkaartnummer onbekend

  • 19 February 2019
  • 22 reacties
  • 1289 keer bekeken

Ik heb via GSMWEB een KPN simkaart gekregen. Ik heb geen activitatiecode ontvangen en wil dit via de KPN simkaart activeren opnieuw aanvragen. Ik krijg echter de melding simkaart nr niet bekend.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 5 March 2019, 15:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @peterdepont, Wanneer je een nieuwe simkaart hebt ontvangen, wil je er natuurlijk ook gebruik van maken. Zou je jouw 06-nummer, simkaartnummer willen vermelden onder opmerkingen in je forumprofiel? Ook ontvang ik graag je postcode, huisnummer en klantnummer. Dan ga ik uitzoeken waarom jouw simkaart nog niet actief is. Stuur je hier weer een berichtje als je de gegevens hebt ingevuld?
mijn forum profiel is aangepast met alle noodzakelijke gegevens
Reputatie 7
Badge +19
Hallo @peterdepont, Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. Je nummer komt pas over op 26-02. Zodra je geen bereik meer hebt met je huidige SIM-kaart, wissel je deze met je nieuwe KPN SIM-kaart. Vanaf dat moment bel je met je nieuwe KPN SIM-kaart.
Er is iets mis met de order of het nummerbehoud. Ik heb al 5x een bericht van kpn gekregen dat het nieuwe abonnement en overdracht van het nummer van Nemo overgaat naar het nieuwe abonnement dat ik via GSMWEB heb besteld. In het bericht van kpn staat dat ik een geactiveerde simkaart nodig heb. De simkaart die ik vaan GSMWEB heb gekregen, kan ik niet activeren omdat het simkaartnummer niet herkend wordt bij KPN. Wat nu?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @peterdepont, Dat er iets niet helemaal soepel loopt, zie ik ook. De porteerdatum stond op 26-02 en nu op 04-03. Nemo is je huidige werkgever? Hebben zij al contact gezocht met KPN zakelijk via 0800-0403? De gegevens die ik kan inzien zijn erg beperkt, wij hebben namelijk geen zicht op zakelijke abonnementen.
De huidige provider geeft aan dat alles bij hen goed staat om het nummer over te dragen aan KPN consumentenmarkt. Ergens gaat er iets mis zodat de overname datum steeds maar wordt verschoven. Ik heb met alle partijen KPN consumentenmarkt, Nemo de huidige provider en GSMWEB meerdere keren contact gehad. Zij wijzen onderling naar elkaar om het probleem op te lossen. Intussen is er een maand verstreken en is nog geen oplossing in zicht. De order annuleren bij GSMWEB kan ook niet meer. Ik weet ook niet meer wat ik moet doen.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Peter, Ik ga opzoek naar een oplossing en wil hierover in gesprek met de afdeling nummerbehoud. Zou je jouw KPN klantnummer van het mobiele abonnement die op de overeenkomst van GSMWEB staat nog willen toevoegen aan je forumprofiel? Ook het klantnummer van je huidige provider heb ik nodig. Je mag ze allebei vermelden bij klantnummer mobiel.
Marina, ik heb mijn foruprofiel aangepast met de gevraagde gegevens.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt Peter. Je gegevens heb ik doorgezet naar de afdeling nummerbehoud. Ze pakken het deze week op om ervoor te zorgen dat het nummer alsnog wordt overgezet naar KPN privé. Meer duidelijkheid kan ik je op dit moment niet bieden, maar als ik iets hoor dan neem ik weer contact met je op. Stuur mij ook gerust een bericht wanneer je nog iets wilt weten.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Peter, Zojuist heb ik contact gehad met mijn collega van de afdeling nummerbehoud. Het is noodzakelijk dat er een nieuwe simkaart komt. Je kunt de nieuwe simkaart het beste ophalen in één van onze winkels aan de hand van jouw KPN klantnummer. Dit is de snelste manier om aan een nieuwe simkaart te komen. We kunnen uiteraard ook een nieuwe simkaart opsturen, maar dan ontvang je hem pas later deze week. Wanneer je een nieuwe simkaart hebt, kan mijn collega de overstap starten. Laat je weten wat voor jou het makkelijkste is?
Ik ben pas 4 maart in Nederland. Kun je de simkaart zo spoedig mogelijk toesturen. Er is iemand bij mij thuis die het simkaart nr en activatiecode naar mij kan appen, zodat ik die kan activeren.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Peter, Dan sturen we een simkaart op. Wanneer de simkaart binnen is hoef je niets te doen. Het is niet handig om de overstap te regelen wanneer je in het buitenland bent en de nieuwe simkaart nog niet bij je hebt. Wanneer we de overstap in gang zetten, dan werkt je huidige simkaart niet meer. Dan ben je dus niet meer bereikbaar. Stuur je weer een berichtje wanneer je weer in Nederland bent?
Ik ben 4 mrt terug. De overstapdatum staat nu ook op 4 mrt.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @peterdepont, Het advies wat ik heb doorgegeven blijkt niet helemaal te kloppen. We kunnen je wel een nieuwe simkaart sturen, maar dit kan pas wanneer het nummer is overgezet naar KPN. Dan zit je alsnog 1 à 2 dagen zonder netwerk. Dat is niet handig. Ik wil je daarom alsnog vragen om a.s. maandag langs een winkel te gaan en een nieuwe simkaart op te halen. Als je hier weer een berichtje stuurt wanneer je dat gedaan hebt kunnen wij het nummer overzetten van je huidige provider naar KPN op de nieuwe simkaart. Zou je dan ook het nieuwe simkaartnummer willen vermelden onder klantnummer mobiel in je forumprofiel?
Beste Marina, ik heb vertraging met de vlucht vanuit Cairo. Het lukt mij niet vandaag nog een simkaart in de winkel te halen. Morgen misschien wel.
Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen, Peter! Marina is er vandaag niet, vandaar dat ik antwoord. Dit is geen probleem. Laat maar weten zodra het gelukt is, dan gaan we het nummer overzetten op de nieuwe simkaart.
Goedemiddag, ik heb het nieuwe simkaart nr in mijn foruprofiel gezet.
Reputatie 7
Badge +30
Top, dank je, Peter! Dan ga ik daar direct mee aan de slag.
Reputatie 7
Badge +30
En ik heb al terugkoppeling, Peter. Het blijkt dat de portering vanmorgen is uitgevoerd door de winkel en dat het nummer nu actief is op de simkaart die je daar hebt opgehaald. Als je hem nu in de telefoon doet moet het werken 🙂
Hallo Erik, het is wel goed om te kijken waar het is mis gegaan tussen GSMWEB en kpn. Dit om de dienstverlening naar de klant in de toekomst te verbeteren.
Reputatie 7
Badge +30
Dat doen we ook zeker, Peter. Als dit soort dingen misgaan, dan nemen we dat mee om te evalueren en te kijken of we daar iets in kunnen verbeteren.
Top. Alles werkt nu naar behoren.
Bedankt voor de hulp bij het oplossen van het probleem.